Dilluns 20, partida ArmA 3 "Combat dinàmic" a les 22h

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
94
48
#22
Debriefing: Missió fallida


Versió ampliada del mapa

Hem iniciat la marxa des de l'aerodrom de Molos evitant zones urbanes.

Al arribar a les proximitats de Sofia hem ascendit fins a un punt d'observació al complexe de radar, que han netejat l'element d'assalt i desprès l'element de tiradors han comprovat si la ciutat estava lliure d'enemics.

Com que Sofia s'ha considerat area segura s'ha creuat a través d'ella i seguit fins arribar a les proximitats de la zona objectiu per l'Oest. Hem cobert l'avanç amb vehicles amb un bosquet.

Al detectar contactes llunyans, l'element de tiradors ha passat davant per reconeixer la ruta fins l'objectiu. Simultaneament l'element d'assalt netejava un petit complexe al costat de la costa 264.205.

S'informa de l'avistament d'un camió encallat carregat de tropes enemigues al sud de l'objectiu aixi com un sentinella i una patrulla just a la carretera davant de la casa.

L'element de tiradors prenia posició de tir des d'un punt elevant on podien veure tota la carreter, el complex objectiu i part del camió.

L'equip de suport/comandament estava dins de l'edifici del complex de 264.205 i l'element d'assalt es dividia entre un binomi en el balcó de l'edifici del complex i un altre avançat a 265.205.

Les ordres donades eren que un cop el binomi avançat d'assalt fes foc amb l'AT4 sobre el camió enemic, la resta d'elements ( A3 binomi casa i A1 tiradors ) els farien foc de cobertura.

S'obre la capsa de pandora

El binomi A3 avançat ha tingut un moment de dubte doncs no podien ubicar clarament la posició del camió i han aixecat el cap damunt d'un mur proper. Els enemics del camió s'han alertat i han començat a desembarcar. Aleshores A3 avançat es queda inmovil sense reaccionar.

S'ordena als elements A1 i A3 casa disparar contra el camió per donar cobertura a A3 avançat.

Un dels tiradors d'A1, TBlack, cau ferit en una posició descoberta a uns 10 metres del mur. L'element A2 és dirigeix cap a la seva posició per curar-lo.

L'altre tirador, Magnetar, mor degut a una bala rebotada o una que magicament travessa el muret on es cobria.

A3 avançat retrocedeix fins A3 casa. A2 torna és reagrupa també a la casa.

És refà el pla, A3 saltara sequencialment fins a l'edifici de 264.206 mentres A2 fa cobertura des de la cantonada nord-oest del complex 264.205. Degut a un bug, el mur xucla un dels soldats d'A2, ZeroQ (metge), al costat esquerra del mur on queda mig ferit.

Incident de foc amic.

Un dels homes d'A3 veu una moxila al terra a la cantonada nord-oest del complex i és pensa que és un soldat enemic que s'ha infiltrat i dispara matant al soldat d'A2, ZeroQ.

És reagrupa A3 amb el lider d'A2 per fer un grup conjunt per saltar fins 264.206 però tots són abatuts intentant saltar.

Resum

Em sembla que avui BI amb els seus bugs ens ha destrossat bastant la partida.

Crec que el principal error nostre ha sigut falta de comunicació. Els dos binomis d'A3 i el lider d'A2 no s'han coordinat amb exactitud per neutralitzar el camió enemic. Això a provocat que desprès el binomi es bloqueges i no sapigues que fer. Event que ha provocat que l'esquadra perdes l'iniciativa.

En quant a l'incident de foc amic, hem pecat de gatell / disparador fàcil... en comptes de confirmar si el contacte inofensiu prop de posicions amigues era amic s'ha disparat sense analisis previ.

Conclusió

- Cal treballar més la comunicació. Explicar millor quin és l'objectiu final que és cerca en cada acció.
- Cal millorar la conciencia del que ens envolta. Tothom a de tenir clar on poden haver-hi tropes amigues o civils.
- Cal indentificar els objectius, abans de disparar. No és pot disparar al bulto.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#23
REPORT D'A3

Aniré directament a la part final on a començat l'atac. El pla original era que A3 avançat dispares amb l'AT4 cap el camió, matant i ferint el personal enemic. Era clau aquesta acció, el fet de disparar l'AT4. Després de la partida vam estar fent un debiefring in situ els que quedàvem per veure que va passar. A3 avançat va dubtar a l'hora d'atacar. Per una part va passar degut a que no tenien una visió mental del camió, i per tant no sabien ben be cap a on el veurien.
Això s'hagués pogut solucionar de dues maneres. En aquesta missió concreta, A3 avançat al principi estava a la casa, si els hi haguéssim dit de pujar al balcó uns segons per veure on estava el camió ho haguessin tingut mes clar. Però això es quan es pot fer nomes. En cas contrari, el que haurien d'haver fet, si no ho tenien clar, es preguntar, demanar indicacions, per poder guiar-los.
També va haver un problema de claredat d'ordres, el Silver va ordenar que ells avançarien i dispararien l'AT4 directament, però A3 va esperar l'ordre de disparar quan es van alertar els enemics. Simplement s'hauria d'haver deixat mes clar si hi havia foc lliure o espera de senyal d'atac. Es el que us vinc dient des de fa algunes partides, no pressuposar res i intentar deixar les coses el mes clares possibles. Els líders quan donem les ordres ens semblen molt clares, però poden no ser tant clares per aquells que les senten, per tant hem de fer un esforç por intentar deixar el mes clar possibles les ordres.
A mes aquí jo vaig pecar de estàtic. Jo estic acostumat a dirigir el pla perque sempre faig de lider d'esquadra, però avui era en Silver, i justament era ell que s'estava comunicant amb A3 avançat per dirigir-los, per això jo vaig restar mut, tot i que per mi era clar que s'havia de disparar ràpidament l'AT4, ja que no volia interferir en el meu superior de la missió. El que hauria d'haver fet, es amb els ordres en ma, agafar la iniciativa i ordenar clarament a A3 avançat disparar ràpidament.
Aquest dubte, va fer que els detectessin sense estar preparats, el següent error va ser no disparar l'AT4 quan veien que sabien alertat. Es un error entre cometes, jo sempre dic que cal pensar mes en la seguretat pròpia que en l'atac. Per tant, en aquella situació, ells van estimar que era millor cobrir-se que atacar amb l'AT4, no em sembla pas incorrecta, primer la vida pròpia Però tot això, va trencar el nostre pla i ens va fer perdre la iniciativa..
Tot això, va propiciar perdre el "momentum", el que va suposar perdre la iniciativa. Els enemics es van alertar, i ens van disparar.
En Jaume i jo estàvem al balcó, però ell estava cos a terra i jo de genolls, ja que no podia adoptar qualsevol altre postura, ni de costat, i em van ferir, error meu, perque estava veient que m'anaven a ferir, veia els rebots, però per no voler deixar de cobrir a A3, no vaig pensar en la primera norma, cobrir-se un mateix. Per sort en ZeroQ em va curar.

Després de netejar la zona del camió, i amb A1 ja morts, Silver va ordenar avançar per binomis fins a la casa del NO de la carretera. Jo vaig agafar A3 i vam recular fins a l'entrada del recinte, realment hauria d'haver reculat mes, anar per darrera de la posició d'A1 i llavors avançar En la cantonada vam tenir una situació de foc amic. Arnau va veure una motxilla a la cara Oest del nostre mur, i li va disparar amb el meu permís. Que va fallar? primer, com deia abans, no pressuposar res i mirar de ser clars en les comunicacions, i a l'hora escoltar be. Jo no vaig mirar el contacte per mi mateix, vaig confiar en la informació de l'Arnau, però en cap moment vaig entendre que es referia al nostre mur, em pensava que era el mur del recinte objectiu o qualsevol altre per allà. O jo no vaig parar prou atenció a les explicacions, o l'Arnau no es va explicar prou be, o les dues coses, però el fet es que al no saber que era el nostre mur, va permetre tot la resta. Si jo arribo a saber que es el nostre mur, no dono permís de foc. El següent error va ser no recordar les RC. Abans de disparar, si no es una amenaça clara i directa, identificar l'objectiu. Aquella motxilla estava al costat d'A2, si que es cert que estava per la cara externa del mur, i podria haver sigut un enemic, però estan TANT a prop, calia primer una verificació d'identitat. I el tercer error es no reconèixer l'uniforme. Potser no teniu massa clar com son els enemics, però els nostres uniformes els veiem sempre, aquella motxilla era massa clara com per semblar enemiga, s'assembla molt a la nostre (ja que era la nostre clar). De vegades, TOTS, patim el que es coneix com "Efecte túnel", on som incapaç de veure res mes del que tenim a la mira, sense pensar en el context. Els que volem aeronaus ho sabem prou be, jo m'he estimbat amb avions de combat centenars de vegades per no veure que no nomes m'apropo a l'enemic, també m'apropo al terra a gran velocitat xD.
Per tant recordeu:

- ABANS de disparar, si no es una amenaça clara i directe, verificar la identitat
- Tenir clar on tenim les nostres unitats, i si no preguntar.
- Aplicar la lògica, per saber si un contacte podria NO ser enemic.

Després de l'incident, vam saltar fins a la casa del NO. Allà, quan el binomi de l'Oest va començar a avançar, immediatament va rebre foc enemic. Nosaltres no veiem els enemics ja que teníem matolls al davant, i tot i que jo vaig fer foc de cobertura, Jaume no, però es normal, ell no ha estat als nostres cursos i per tant no sap com funcionem. Ja li vaig ordenar mantenir la posició a la casa, a cobert, però Silver ens va ordenar moure'ns cap a la dreta per tenir visual, que era molt arriscat ja que no teníem cobertura i l'enemic ens disparava de prop. Li vaig ordenar a en Jaume, però el van tocar. Jo vaig llançar fum al davant, i vaig cometre l'error de voler anar a comprovar si estava viu o mort. Era massa arriscat, m'hauria d'haver quedat a cobert per primer assegurar la zona. No ho vaig fer i em van ferir, deixant-me inconscient. A la resta els van pelar allà i es va acabar la missió.

Foc de cobertura

Un apunt important, durant tota la missió, vaig veure poc foc. Ja ho vaig comentar després de la partida, però ho torno a posar aquí. Recordeu que SEMPRE que rebem foc, a no ser que hi hagi una ordre en contra, SEMPRE em de retornar el foc. I ara amb la nova IA de Bohemia, es encara mes essencial. La IA ara , nomes que li disparis 4 trets, ja la seva precisió baixa moltíssim. Per tant, la diferencia entre retornar el foc o no, es que si ho fas, per molt que dispari, hi han moltes menys probabilitats que t'impactin. DONA IGUAL QUE NO VEGIS CLARAMENT ELS SOLDATS ENEMICS. La IA reacciona als impactes propers, I ARA TAMBÉ a les bales que volen al seu voltant. Recordeu que el foc d'Àrea no requereix tenir una visual de l'enemic, nomes saber la zona per on estar.
Per tant, si l'enemic us dispara, us cobriu BE, i retorneu el foc. Si fem nosaltres qualsevol maniobra, FOC DE COBERTURA, per cobrir els companys.
Son ordres que els líders hem de donar, però també accions automàtiques que heu de saber. I quan feu maniobra, els que us moveu, demaneu foc de cobertura que ho feu poc.

CONCLUSIÓ

La partida va estar be, però no sempre les podem guanyar, a mes es compleix la norma que quan tenim algú nou que ens visita per primer cop, la cosa va malament ç:D
Dir-vos que la missió no era realment complicada, i que quan va morir tothom (menys jo que estava inconscient ç;) ) nomes quedaven tres enemics XD

Mire'm d'aprendre de la missió i apliquem les recomanacions.
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
94
48
#24
Jo vull el video d'ahir, a veure com van anar totes les situacions, aixi podem veure on vam fallar. :çcerv:
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#26
Per cert una cosa que em vaig oblidar de comentar, i que repassant els vídeos m'he enrecordat. Quan us matin, no canteu "mort" ni al TS ni al xat, els morts no canten. Formà part de la nostre feina assegurar-nos que tothom estigui be, i comprovar si algú està ferit o no. Ho dic perque a la partida, dos o tres van avisar que estaven morts ç;)
 

Frodo

Ja en porto tres-cents
28 Febrer 2014
326
0
16
Sant Fruitós de Bages
#27
Viper said:
Per cert una cosa que em vaig oblidar de comentar, i que repassant els vídeos m'he enrecordat. Quan us matin, no canteu "mort" ni al TS ni al xat, els morts no canten. Formà part de la nostre feina assegurar-nos que tothom estigui be, i comprovar si algú està ferit o no. Ho dic perque a la partida, dos o tres van avisar que estaven morts ç;)

"Los muertos no hablan".....
Ben cert que ho fem tot sovint, fins i tot pel xat.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#28
Culpable. Es el problema de pensar que estem de maniobres en comptes de missió enllaunada. Es pot comentar el tema del TFAR per facilitar que hi hagi silenci de radio, el canal del TS ja està creat però em sembla que encara ho configurem perquè no canvi el canal en entrar en missió
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
94
48
#30
Desprès de l'analisis del video:

Punt 1. Faig servir molts castellanismes (pues, sigilo, etc.) :çno:

Punt 2. Incident AT4

Min 21:03 Li dic al Viper que dirigeixi el binomi avançat fins al camió (que ell fara seguint-los amb la mira)

Els dic jo al binomi que vagin arrastrats i que no treguin el cap, que és imprescindible que no els ataquin.

El binomi és detectat quan aixeca el cap per sobre un mur. Els enemics baixen del camió.

Min 26:55 Refaig el plà d'atac. Atacarà primer el binomi de la casa i als 3 segons han d'atacar el binomi avançat.

El binomi avançat estava movent-se exposats en camp obert abans que comences l'atac, i són atacats per l'enemic cosa que els fa impossible disparar l'AT4.

S'ha d'intentar estar sempre en posicions de cobertura quan l'enemic és proper.

Min 40:30 L'Arnau canta un contacte "mort" al terra que és nomès veu una motxilla, demana autorització per rematar-lo. El Viper li diu que si creu que és una amenaça dispari.

Obviament un contacte immovil no identificat al terra que no dispara i que està enganxat a una posició amiga, no era una amenaça. És cert que hi va haver un error de clipping, però el ZeroQ o jo podriem haver tret el cap per aquella cantonada.

També podria haver sigut un civil que s'escapava dels enemics (passa sovint).

S'ha de confirmar sempre els contactes abans de disparar, sobretot tenint en compte les posicions amigues properes.

Punt 3. Incident de foc amic.

Potser em vaig precipitar al ordenar l'atac final al min 48.

Em pensava que la zona era minimament segura (doncs haviem avançat sense que ens disparessin) i els enemics estaven dins del complexe.

Ens vam preparar per avançar en salts.

El binomi que cobria, tot i que no tenia visual ens van dir que estaven "llestos". Al avançar nosaltres ens vam començar a disparar i el binomi que cobria no va donar cobertura. L'error del binomi que cobria va provocar la mort de tot l'equip.

Quan és fa un salt l'element que cobreix ha d'assegurar-se de tenir bona visual abans de donar el vistiplau a l'element que salta.

Un altre bug comú de BI és que la IA va disparar amb precisió a través dels arbustos.