Consells tema perifèrics

Copess

Ja en porto tres-cents
Membre del personal
Personal Arma
8 Maig 2017
401
61
28
#1
Welp, sóc en Copess, suposo que alguns ja em coneixereu :çrubl:. Faig aquest post perquè m'estic plantejant comprar-me un trackIr i potser algun joystick de més qualitat que el que tinc ara (TM Hotas X). El pressupost que tinc és força baixet, però m'agradaria prioritzar el tema del TrackIr. Que val? On el puc trobar bé de preu? No m'importa que sigui algun model antic o quelcom semblant.

Merci.
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#2
El TrackIR 5 Pro amb el TrackClip Pro et costarà entre 190 i 230 euros depèn on el compris. No paga la pena comprar versions anteriors, creu-me. A Amazon ho tens, a coolmod.com també ho tens molt bé de preu, i pots mirar tu més llocs.
Tens l'opció de comprar-t'ho sense el TrackClip Pro, que son els LEDS que et coloques al cap perque capti millor el teu moviment. Sense això fas servir un ferro per la gorra amb un reflectants que incorpora. Amb el Clip és millor, però jo no ho he provat perque tinc la versió 3 Pro.

Sobre el Joystick, si vols comprar-te un sistema HOTAS amb cara i ulls, et recomano o el TM Hotas Warthog, o algun de VKB o Virpil, tens més info en aquest fil.
Al seu dia el Saitek Pro Flight X55 Rhino em semblava una molt bona opció per pressupostos més ajustats, però Logitech va comprar Saitek, i va llançar el model Saitek Pro Flight X56 Rhino, que és una copia defectuosa de l'original. Si mires reviews i comentaris, el X55 surt molt ben parat, i el X56 te moltes critiques. Es facil identificar el X56 perque és de color blau.

Per mi models antics com el X45, X52, X65, Cougar estan descartats, com dic són antics, ja no tenen suport.

El G940 de Logitech al seu dia tampoc estava malament, de fet era un sistema de Joystick, Throttle i pedals. Al principi tenia el problema del programari, que no estava a l'alçada, però ho van millorar. Però avui dia no se com està, si encara li donen suport ni si amb el pas del temps aquest model encara funciona bé. Se que hi havia algun company de la comunitat que el tenia.

Un opció per pressupostos ajustats és el Thrustmaster T16000M. En general te bona critica, te palanca de control i de gasos, i fins i tot pedals si també els vols comprar. És el que te en Silverarrow, et podrà dir ell millor que jo com va.
 

Atunero

Miquelet
Personal Arma
19 Maig 2016
997
91
28
#3
No et conec de res, així que t'en pots anar per on has vingut :çfotet:

Bromes a part.

El TrackIR 5 amb Clip Pro està a uns 190 naps com ha dit el Viper. Jo el vaig comprar en el seu moment (fa 4 anys) i valia el mateix, aixi que es tonteria esperar a que baixi de preu perque no ho farà. A mi el Clip Pro s'em va trencar rapidament (es un xurro) aixi que vaig amb el clip normal que s'acopla a la visera d'una gorra (va igual de be pero es mes incomode).

Hi ha empreses que ofereixen solucions molt més econòmiques basades en el software d'OpenTrack, com per exemple: https://delanengineering.com/products/head-tracking-delanclip-gamer/

Per Amazon també hi ha "manetes" que et monten clips amb suport per a OpenTrack o FreeTrack però tu mateix si vols confiar en desconeguts :p

També tens la possibilitat de montar-te un clip tu sol (hi ha tutorials) i fer servir la camera de la PS3 (en venen per quatre duros) amb el software FreeTrack que es totalment gratuït i teoricament et funcionaria.

Pel tema HOTAS, jo fa temps tenia el Saitek X52 i em va sortir molt xurro (no es quedava fixat a la taula) i es va començar a trencar sol, per tant no et recomano res de Logitech.

Ara mateix tinc el TM HOTAS Warthog i la veritat es que es una meravella, realment son diners ben invertits així que t'el recomano tot i ser una mica car, a vegades lo barat t'acaba sortint més car.

PD: El Warthog ara mateix esta per uns 390 naps.
 
Last edited:

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#4
Jo en el seu moment vaig remenar solucions "gratis" alternatives al TrackIR i he de dir que pel que val el TrackIR molt millor comprar-lo. 0 problemes i funciona molt bé. Per mi tenir TrackIR és un pas molt important per millorar realisme en la simulació. A vegades ens obsessionem amb grans equips i gràfics i aporta molt més realisme el Trackir que poder apujar un punt els gràfics. Com et diuen el clip és una mica senzill i s'ha de cuidar sinó es trenca.

Sobre joysticks jo he tingut dos Saitek, un X-52 i l'X-55 i m'han anat molt bé. No sabia que Logitech va comprar Saitek així que desconec la qualitat dels Saitek actualment.
 

Copess

Ja en porto tres-cents
Membre del personal
Personal Arma
8 Maig 2017
401
61
28
#5
Welp, merci per els consells, però de moment crec que s'escapen del meu pressupost, tot i així ho tindré en compte per si algun dia deixo els furries i em puc permetre comprar algun d'aquests aparells tant fantabulosus.
 

Copess

Ja en porto tres-cents
Membre del personal
Personal Arma
8 Maig 2017
401
61
28
#7
Ara mateix el que està guanyant punts és el "Thrustmaster T16000M". Entra dins del pressupost, té el doble de botons que el meu hotas X... Potser caurà d'aqui poc :D
 

LuiRaces

Nou usuari
29 Gener 2019
36
6
8
52
Barcelona
#8
A banda del trackir Free , pots fer una ullada a wallapop, de segona mà en vaig veure algun , per 50/60 € versio 3.0 ( ara van per la 5.0 que es una mica més gran )
 
M'agrades: Copess

Plancton

Nou usuari
2 Agost 2016
19
6
3
Gràcia
#9
El trackIR es una presa de pèl. I sé el que dic, ja que vaig comprar la versió 1 (quan es deia SmartNav i era un dispositiu d'entrada per a gent amb minusvalia, pero que funcionava amb el Flanker 2.0 i el Flight Simulator 2k), la versió 2 (50 euros nou, vaig pagar) i la 4. Han apujat tant el preu que no paga la pena ni plantejar-se'l. A sobre fa servir un sistema de clips que, a mí com a enginyer que soc, em produeix urticària. Al menys, amb la versió 2 venia una gorra de baseball que funcionava de P.M. Amb la versió 4, última que tinc, venia un clip per posar a la gorra, un disseny de producte horrorós, i es podia comprar un trident led terrible per "millorar" l'experiència. Vade retro.

Ara per ara, la millor opció es el Delan, tal i com diu l'Atunero, disponible a aquí, per uns 45 euros. Es un homage descarat del Tir amb el trident led de cable, car ara en venen un de bateria. Té un preu molt raonable, funciona de meravella i usa elements de catàleg (fàcil de reparar/resuplir).

Però per mi, pel preu que té el TIR, et compres mig Oculus Rift, que, a part del posicionament del cap en 3D tens el de les mans, porta 2 pantalles amb llur lents, uns altaveus ridículament bons, 2 sensors de mans molt ben parits i l'experiència total de sentir-te dintre del simulador. L'engany es fabulós.
Crec que, o et compres un Delan Clip (o algun altre DIY) o saltes directament al VR. Els de Naturalpoint s'han de buscar un lloc al mercat, ara mateix el seu producte no en té cap.
 

Plancton

Nou usuari
2 Agost 2016
19
6
3
Gràcia
#10
Ah, i de Hotas, pots mirar per Wallapop els x45, que son molt i molt bons. Han de costar res i menys. Oblida't els saiteks d'uns 2-8 anys, que son els de la gestió de MadCatz on van reduir costos a la valenta usant els pitjors elements possibles. O qualssevol CH-products, pero dubto que els qui en tinguin els vulguin vendre a saldo.

Jo considero que si fas una inversió en algun hotas, que sigui d'alta qualitat, perque et durarà anys i anys. El Warthog a 350 € nou es una pxxa ganga. El meu farà 8 anys aviat i 0 problemes, a part del slew low cost que porta de sèrie. O un pack CH-Products per 300, però es un disseny de 15 anys ja, i no ha envellit amb gràcia. Però segueixen sent, constructivament, el referent a batre.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#11
El trackIR es una presa de pèl. I sé el que dic, ja que vaig comprar la versió 1 (quan es deia SmartNav i era un dispositiu d'entrada per a gent amb minusvalia, pero que funcionava amb el Flanker 2.0 i el Flight Simulator 2k), la versió 2 (50 euros nou, vaig pagar) i la 4. Han apujat tant el preu que no paga la pena ni plantejar-se'l. A sobre fa servir un sistema de clips que, a mí com a enginyer que soc, em produeix urticària. Al menys, amb la versió 2 venia una gorra de baseball que funcionava de P.M. Amb la versió 4, última que tinc, venia un clip per posar a la gorra, un disseny de producte horrorós, i es podia comprar un trident led terrible per "millorar" l'experiència. Vade retro.

Ara per ara, la millor opció es el Delan, tal i com diu l'Atunero, disponible a aquí, per uns 45 euros. Es un homage descarat del Tir amb el trident led de cable, car ara en venen un de bateria. Té un preu molt raonable, funciona de meravella i usa elements de catàleg (fàcil de reparar/resuplir).

Però per mi, pel preu que té el TIR, et compres mig Oculus Rift, que, a part del posicionament del cap en 3D tens el de les mans, porta 2 pantalles amb llur lents, uns altaveus ridículament bons, 2 sensors de mans molt ben parits i l'experiència total de sentir-te dintre del simulador. L'engany es fabulós.
Crec que, o et compres un Delan Clip (o algun altre DIY) o saltes directament al VR. Els de Naturalpoint s'han de buscar un lloc al mercat, ara mateix el seu producte no en té cap.
La gràcia del TrackIR és la camara i el software, no el clip, que certament és una merda però compleix la funció.
 

Copess

Ja en porto tres-cents
Membre del personal
Personal Arma
8 Maig 2017
401
61
28
#12
Sembla ser que tema track-IR o trobo algo de 2º mà, o provo el Delan... o de moment res xD. Puc invertir uns 200€, no més, i ja em faran mal. Però bé, ja aniré veient.