Combat A/A

29 Abril 2017
39
10
8
Lliça de Amunt
#1
L'altra dia un pilot em va dir que si treus els aerofrens en un gir, aquest es més ràpid i pots evitar un míssil en combat, cosa que jo desconeixia.

M'agradaria que es publiques en aquest tema tots els trucs que feu servir per evitar míssils, o que es fes un curs de combat i tàctiques.

Tambe estic buscant un llistat del missils A/A i G/A per saber quin tipus de contramessura fer servir, cap de vosaltes té un llistat?

Gracies

TRUCU: TREURE AEROFRENS PER GIRAR MES RAPID
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#2
Lo dels aerofrens, explicat d'aquesta manera, no és del tot correcte.
Primer s'ha d'entendre que una cosa és girar ràpid i una altre girar tancat, i que de fet solen ser oposades. Atents que tornem a les classes de física de l'institut.
Quan fas un gir, contra més velocitat portes, més ràpid gires. Com ja saps, el gir és més ràpid contra més t'allunyes del centre del gir, i més lent com més a prop i ets. Però com més rapid gires, el cercle que descrius també és més gran, i per tant, tot i que estàs girant molt ràpid, estàs també fent més recorregut.
Podries girar molt molt rapid i molt molt tancat, però degut als limits de resistència estructural dels avions i de les G que pot suportar un humà, això és molt difícil.
És per això que en aviació, la quantitat d'angle que recorre un avió es cada cop menor conforme va girant més ràpid. Es a dir, un gir lent però tancat completarà el gir abans que un gir ràpid, perque al tenir més velocitat, l'avió no pot completar el cercle en el mateix temps, perque per molta velocitat que porti, no podrà mantenir el mateix rati de gir que quan gires tancat. Si ho fes el pilot perdria la consciencia i l'avió es trencaria.



Aquí veus com en els mateixos 15 segons, l'avió taronja que girava a menys velocitat però més tancat a recorregut 1/4 de cercle, mentre que l'avió blau que girava més ràpid, en el mateix temps només ha recorregut una part d'aquest 1/4 de cercle.

Per això en combat aeri proper o dogfight, el que és busca no és el gir ràpid, si no el gir tancat. Però compte, perque les avions tenen unes performances, i depèn el model d'avió que volis, tindres una velocitat optima de gir o una altre.

Que és la velocitat optima de gir? És la velocitat en la qual el teu avió pot mantenir el millor ratí de gir sense perdre velocitat. I és diferent per cada model d'avió.



Aquí pots veure la performance del F/A-18E en unes determinades condicions de carrega i alçada. Aquesta és la plantilla simplificada, on ens indica la velocitat punta (o corner speed) i la velocitat màxima mantinguda. On veiem que la velocitat màxima mantinguda és de uns 10,5 graus/segon a 0.8 Mach de velocitat.

Tot això és per explicar-te que si treus aeorfrens, això de per si no farà que gires més o menys ràpid o tancat, si no que és la velocitat que portes, el pes que duus, i l'alçada a la que vas, el que determina el gir.

Sobre el llista de míssils, la cosa no està massa al dia, et dono aquesta guia en PDF d'amenaces, on venen alguns míssils, falten molts.
http://www.476vfightergroup.com/downloads.php?do=file&id=486

Aquesta web que està super desfasada.
https://wiki.hoggitworld.com/view/Threat_Database