Com fer un Briefing/Debriefing de la missió

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1
Una de les parts mes importants d'una missió, son els Briefings i Debriefings, que es fan abans i després de la missió respectivament. Es tracta en el cas del Briefing, de l'explicació de la missió abans de portar-la a terme, on s'explica com es farà tot, i en el cas del Debriefing, la posada en comú de com a anat la missió, per tal de millorar. Es una eina vital per els pilots, aixi que us donaré unes pautes per un correcte briefing/debriefing.

BRIEFING

Qualsevol missió, abans d'executar-la, s'ha de planificar, i s'ha de planificar tot, perquè no hi hagin sorpreses i es en els briefings on s'explica la missió, es donen instruccions, es designen freqüències, punts de fugida, configuració d'armaments, etc... es per tant vital per saber que hem de fer cadascú en cada moment, i no haver d'improvisar sempre. Tot el que no tinguem planificat abans, jugara en contra nostre després. Veiem els punts mes importants a tocar.

Explicació general de la missió
Fem una explicació dels aspectes mes genèrics, una posada en context i una explicació curta de que farem.

Assignació de rols
Abans de res agafem llocs de vol, aixi amb la resta del briefing ens podem centrar en les tasques del nostre rol.

Objectius
Aquí haurem d'explicar, i deixar ben clar quins son els objectius de cada vol, per tal de poder planificar la resta. Es important remarcar que no hem de caure en la temptació de voler eliminar tot el que veiem, si tenim com objectiu destruir una fabrica, doncs anem, llancem unes bombes i tornem, res de dedicar-nos a destruir unitats si no es necessari.

Armes
Hem d'establir quina serà la configuració d'armament.

Ruta
Hem de planificar quina serà la nostra ruta, avaluant defenses enemigues, suport amic, terreny, tipus de missió i objectiu. Hem de planificar també un aeroport alternatiu per si no podem arribar al nostre, sempre que sigui possible serà un que estigui mes a prop de la nostre ruta de tornada.
Es molt important també que designem l'ordre de cada vol i que establim el Rolex. El rolex es el temps en que hem d'executar cada punt del vol, es a dir cada punt de ruta i l'atac.

Atac. a
Sabent ja quin son els nostres objectius, quines les nostres armes, i quins els nostres punts de ruta, hem de acabar de concretar com serà l'atac. Per això primer de tot hem d'establir un punt d'ingrés i un punt de fugida. El punt d'ingrés es on determinem que comença l'atac, que no es pas quan disparem l'armament, es el punt on comencem a maniobrar per arriba a l'objectiu i poder atacar. Normalment el punt d'ingrés es el punt anterior al punt d'atac. I el punt de fugida per saber per on hem de sortir de l'atac i agafar ruta cap a base.

Atac. b
Hem d'assignar ara objectius per a cada vol i per a cada aparell. Hem de tenir molt clar sempre que sigui possible, qui ha d'atacar que abans d'iniciar la missió. Hem d'assignar per tipus d'objectiu o per localització. Es a dir un s'encarrega de defenses AA i altre d'estructures, o un s'encarrega del enemic a l'oest del riu i l'altre els de l'est, etc...

Atac. c
Hem de decidir com fem servir l'armament, si llancem en CCIP o en CCRP, si fem servir Mavericks primer o coets, etc...

Imprevistos
Hem de preveure tota situació, i per tant establir com procedir en aquests casos. Si ens ataquen caces enemics, si el TS deixa de funcionar, si trobem massa defenses AA, etc...

Assignació de freqüències i canals
Un cop tinguem tot clar, assignarem freqüències/canals si fem servir el TARS i canals si fem servir nomes el TS.

Tot això que hi ha aquí es pot variar d'ordre, i de fet lo lògic es que es barregin els punts, ja que haurem de planificar la ruta segons l'atac i segons l'armament per exemple. Però bàsicament es tracta de que quedi tot ben clar abans d'iniciar la missió, perquè tothom faci lo correcte durant el vol, no hi hagi dubtes ni improvisacions innecessàries.

DEBRIEFING

Els debriefings son una eina essencial que fan servir els pilots per millorar dia a dia. Es tracta de comentar com ha anat la missió, explicar el que s'ha fet be, però sobretot lo que no s'ha fet be. L'ésser humà aprèn per assaig i error, per tant si no parlem del que a anat malament durant la missió, tenim totes les paperetes perquè la següent vegada passi el mateix. No es tracta de criticar ningú per la feina, si no de dir, "escolta això ho has fet malament per tal motius, perquè surti be ho has de fer aixi". I aixi es com tots aprenem, posant en comú els errors comesos.

Avaluació global de la missió
Hem de valorar si la missió ha sortit be en general, hem fet el que tocava i hem tornat?.

Objectius
Hem de veure si hem complert els objectius i en quin grau d'èxit, es important establir si hem destruït tot el que calia i han faltat coses.

Execució
Hem d'avaluar com ha anat tot, des de que hem sortit a la rampa fins que hem tornat a ella. Si hem fet la navegació correctament, si hem atacat en rolex, si hem destruït lo que calia quan calia, si ens hem defensat entre nosaltres, si hem tornat correctament, si hem aterrat correctament, les baixes que hem tingut, etc.

Armament
Hem de parlar sobre com ha anat l'us de les armes, que ha fallat, que no hem fet be.

Comunicacions
Hem de veure com han anat les comunicacions, on ho hem fet malament, que s'ha de corregir o modificar.

CONCLUSIÓ
Si volem reixir en les missions, avançar i millorar, hem de fer-ho començant per aquí. Nomes si planifiquem be les missions abans de volar-les , i després avaluem com han anat, podrem millorar. I contra mes millorem, mes fàcil s'ens farà i per tant mes gaudirem i menys ens frustrarem.