Campanya Balcans 90's. Atac a Novi Travnik 29.3.19 22:30h.

Wotan

Ja en porto tres-cents
25 Octubre 2010
462
7
18
56
Catalunya
#1
Atac a Novi Travnik

REQUISITS
DCS World + F/A-18C Hornet – M2000C
Versió 2.5 "Estable"

SITUACIÓ

Aquesta missió, també coneguda com l’incident de Banja Luka, va tenir lloc el 28 de febrer de 1994. En aquesta ocasió, farem l’explicació “històrica” un cop realitzada la missió, per tal de mantenir una mica la sorpresa del que trobarem.

MISSIÓ

La nostra feina d’avui, serà la de realitzar una CAP en el límit de la no-fly zone (frontera de Bòsnia). En el cas de detectar presencia enemiga dins d’aquesta zona, haurem de respectar les ROE de la NATO: “land or exit de no-fly zone or be engaged”
Com en el DCS no podem comunicar-nos per radio amb les unitats enemigues, en el cas de detectar avions enemics, haurem d’esperar que realitzin alguna acció contra nosaltres o contra la població de la zona.


MAPA




INSTRUCCIONS GENERALS

Organització dels grups

Springfield (HORNET1)
Missió = CAP
- 4x F/A-18C
Armament: 6x AIM-120C, 6xAIM-9X

-LeidanWing
-NoCardis


Uzi (HORNET2)
Missió = CAP
- 4x F/A-18C
Armament: 6x AIM-120C, 6xAIM-9X

- Atunero
- Wotan


Pontiac (MIRAGE)
Missió = CAP
- 2x M2000C
Armament: 2x Matra Super 530D, 2x Matra Magic II

AWACS (Magic): 237.5 AM

Stennis: TACAN 3x ILCS 5 129.5 AM

Carl Vinson: TACAN 1x ILCS 2 127.5 AM

Gudauta:
Freq:
40.200 Mhz
130.000 Mhz
259.000 Mhz
4.200 Mhz
Pista 15 145º - 33 325º
ILS ---



:çsi:
 
Last edited:

Wotan

Ja en porto tres-cents
25 Octubre 2010
462
7
18
56
Catalunya
#5
L'incident de Banja Luka, el 28 de febrer de 1994, va ser un incident en què es van contactar sis avions d'atac lleuger J-21 Jastreb República Srpska i quatre d'ells van ser abatuts pels F-16 de la Força Aèria dels Estats Units al sud-oest de Banja Luka, Bòsnia i Hercegovina. Va ser el primer combat actiu en la història de l'OTAN.
Al febrer de 1994, el 526º Esquadró de combat, "Black Knights", amb seu a Ramstein AB (Alemanya), es va adjuntar al 401è grup d'operacions (provisional) que operava a Aviano AB, Itàlia, com a part de l'Operació Deny Flight de l'OTAN. El 28 de febrer, un vol de dos 526º F-16, "Knight 25" i "Knight 26", travessava l'espai aeri de Croàcia per dur a terme un entrenament de suport aeri proper a Sarajevo, Bòsnia, quan van detectar sis contactes de radar no identificats en direcció est al No fly-zone. Aquests contactes no eren immediatament visibles per als avions AWACS de l'OTAN que volaven sobre el territori hongarès a causa de la distància i el terreny accidentat. Després de diversos minuts, l’AWACS va poder establir contactes al sud de Banja Luka a les 6:35 am. Altres dos 526º Esquadró F-16, Black 03 i Black 04, van ser enviats a la zona i van interceptar sis J-21 Jastreb i dos J-22. Els avions bombardejaven la fàbrica militar "Bratstvo" a Novi Travnik.



D'acord amb les normes de participació de l'ONU i de l'OTAN, es van emetre ordres de "aterrar o sortir de la zona de prohibició", però les dues advertències van ser ignorades. Mentre que es van emetre advertències, els avions enemics van llançar bombes sobre el seu objectiu, que va quedar en flames. En aquestes circumstàncies, el Centre d’Operacions Aèries Combinades va donar permís immediatament als F-16 per atacar.

:volador: