Arreglar/renovar PC

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#1
El PC actual que tinc és un i5-2500k overclockejat a 4.8Ghz (si no recordo malament la freqüència màxima sense overclock son 3.6Ghz). El problema és que he notat que des dels pegats per mitigar el Meltdown, l'Spectre i totes aquestes merdes que ens ha regalat Intel cada cop va pitjor i en alguns jocs te stutters.

A part d'això el tinc fet una merda, en una caixa que ja no se ni on tinc les tapes i amb un cablejat horrorós:


IMG_20190521_165039.jpg

Com podeu veure a més té refrigeració líquida, la idea era fer una caixa a part pel radiador però mai ho vaig fer i ara em fot mandra i trobo poc pràctic tenir el radiador fora.
Així que m'he comprat una caixa nova, una Fractal Design Define S, que és un model una mica vellet però pensat per refrigeració líquida i m'hi cabrà el totxo de radiador que tinc.

IMG_20190520_200336.jpg

La idea era canviar placa, processador i RAM i posar-ho tot a la nova caixa, però entre que cada cop apareixen més vulnerabilitats dels Intel, que els nous i7 i i9 comencen a ser estufetes i que AMD està a punt de treure una nova sèrie de processadors de moment mantindré el que tinc i aniré preparant el nou PC poc a poc. En un futur per poc que siguin competitius agafaré un AMD.
 

Atunero

Miquelet
Personal Arma
19 Maig 2016
997
91
28
#2
Ostres quin trasto que tens per la refrigeració liquida, el meu es molt mes petitó. Si et serveix i el pots anar aguantant perfecte, però potser si que hauries d'anar preparant un nou. He de dir que no se fins a quin punt son estufes els nous i7 o i9, però el meu i7 6700k va com una seda i no s'escalfa gens, amb un refrigerador líquid i un radiador amb un sol ventilador de 120mm, en te prou per no pujar dels 40º amb el boost a 4.5Ghz.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#3
Ostres quin trasto que tens per la refrigeració liquida, el meu es molt mes petitó. Si et serveix i el pots anar aguantant perfecte, però potser si que hauries d'anar preparant un nou. He de dir que no se fins a quin punt son estufes els nous i7 o i9, però el meu i7 6700k va com una seda i no s'escalfa gens, amb un refrigerador líquid i un radiador amb un sol ventilador de 120mm, en te prou per no pujar dels 40º amb el boost a 4.5Ghz.
És un trastot si, i molt casolana. En aquell moment no sé perquè vaig comprar un radiador enorme. El meu es mou en 40º o 50º quan jugo, però és més vellot. Si faig proves amb el Prime95 s'enfila bastant més, però el Prime ja ho té això.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#4
Li he canviat la font d'alimentació per una de decent i he ordenat una mica els cables. Com que d'aquí res sortiran els nous Ryzen d'AMD m'esperaré a veure com van.

IMG_20190530_173956.jpg
 

Blaucel

Capgròs
31 Març 2012
83
0
6
Catalunya
#5
Hola a tots,

D'aquí a poc temps segurament em compraré un PC per una raó: DCS WORLD i els seus mòduls.

Vull que el DCS world i tots els seus mòduls d'avions de combat vagin extremadament fins (sense stutters i suaus) en totes les situacions més extremes. Per tant, SSD de com a mínim 500 gb. RAM a tope, gràfica quina? processador Ryzen o Intel? , tampoc em vull gastar massa però si me n'he de gastar me'ls gasto, windows 10? no l'he utilitzat mai, tinc windows 7 actualment. Tampoc m'interessa que sigui massa gros, petit o mitjà i versàtil per si he canviar algun component.

Em fot bastanta mandra comprar peces per separat, és a dir si coneixeu algun lloc que montin merdes a punt amb un sol objectiu, la fluidesa en DCS (això no treu que obviament li fotré altres simuladors exigents però la raó principal és el DCS i els seus mòduls) i que no siguin merdotes amb colls d'ampolla.

En fi agraïria recomanacions siusplau, moltes mercés
 
Last edited:

Copess

Ja en porto tres-cents
Membre del personal
Personal Arma
8 Maig 2017
401
61
28
#6
Bona tarda company, mira, si et vols fer un PC a peces i que te'l montin a un bon preu, jo aniria a pccomponentes, és una botiga de València crec però principalment fan envios a tota Espanya i tal. Són de fiar, hi he comprat molt, i tenen un "preparador de pcs" que tu dius quines peces hi van i ells t'ho monten i ho proven tot perquè funcioni. Tema gràfica no sé com van els preus, però potser agafaria una gtx1080 mínim, per poder tenir màxim rendiment durant temps. Tema processador jo agafaria un intel, ara, quin no ho sé. Són potser més cars que la competència però donen millors rendiments a gammes altes.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#7
Hola a tots,

D'aquí a poc temps segurament em compraré un PC per una raó: DCS WORLD i els seus mòduls.

Vull que el DCS world i tots els seus mòduls d'avions de combat vagin extremadament fins (sense stutters i suaus) en totes les situacions més extremes. Per tant, SSD de com a mínim 500 gb. RAM a tope, gràfica quina? processador Ryzen o Intel? , tampoc em vull gastar massa però si me n'he de gastar me'ls gasto, windows 10? no l'he utilitzat mai, tinc windows 7 actualment. Tampoc m'interessa que sigui massa gros, petit o mitjà i versàtil per si he canviar algun component.

Em fot bastanta mandra comprar peces per separat, és a dir si coneixeu algun lloc que montin merdes a punt amb un sol objectiu, la fluidesa en DCS (això no treu que obviament li fotré altres simuladors exigents però la raó principal és el DCS i els seus mòduls) i que no siguin merdotes amb colls d'ampolla.

En fi agraïria recomanacions siusplau, moltes mercés
Jo esperaria al 7 de Juliol que surt la nova gamma de processadors AMD que prometen molt, i partir d'aqui veure què interessa. Intel segurament mantindrà preus. El processadors de la generació anterior d'AMD haurien de baixar una mica, i els nous estaran a l'alçada dels Intel.
El que si posaria són 32Gb de RAM. El disc dur amb 500Gb potser et quedes curt si hi vols posar altres coses.
De gràfica com diu en Copess una gtx1080 o si vols estar més al dia la rtx2070 que te potència equivalent però és més nova.
Windows, actualment el 10 ja sens dubte. Te coses merdes com sempre però aprofita millor el hardware actual.
 

Wotan

Miquelet
Personal DCS
25 Octubre 2010
588
51
28
Catalunya
#9
Bones, jo també estic mirant de fer un canvi total de PC. El que tinc ara a funcionat perfectament sense problemes i és de PCcomponentes. Ara miro també al mateix lloc amb el configurador. La gràfica suposo que serà una RTX 2080, però el processador no ho tinc clar... els i9 surten cars i els AMD em fan una mica de yuyu...
¿Algú te referències del nous AMD?

Alguna suggerència de placa, RAM, etc...

Gràcies :çsalut:
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#10
Bones, jo també estic mirant de fer un canvi total de PC. El que tinc ara a funcionat perfectament sense problemes i és de PCcomponentes. Ara miro també al mateix lloc amb el configurador. La gràfica suposo que serà una RTX 2080, però el processador no ho tinc clar... els i9 surten cars i els AMD em fan una mica de yuyu...
¿Algú te referències del nous AMD?

Alguna suggerència de placa, RAM, etc...

Gràcies :çsalut:
Pels AMD aviat t'ho diré que en tinc un de demanat.
En principi a les proves que s'han fet estan donant molt bon rendiment, si ens deixem de paranoies del passat penso que són una bona alternativa.
 

Copess

Ja en porto tres-cents
Membre del personal
Personal Arma
8 Maig 2017
401
61
28
#12
últimament he sentit que s'han posat força al nivell d'Intel, ara, no sé que tal porten el tema de la calor, però amb una bona refrigeració no hauria d'haver problemo :D
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#13
últimament he sentit que s'han posat força al nivell d'Intel, ara, no sé que tal porten el tema de la calor, però amb una bona refrigeració no hauria d'haver problemo :D
L'última generació està a l'alçada d'Intel, en alguns jocs una mica per sobre i en alguns una mica per sota, però no crec que una diferència de 5fps amunt o avall en 120fps marqui la diferència.

En temes de calor són més eficients que els Intel però no és que siguin súper frescos, tot i així jo sempre he pensat que si el micro aguanta 90º i va a 70º no hi ha cap problema.

També cal dir que és una plataforma una mica verda encara i que es preveu que en pròximes actualitzacions de BIOS estigui més afinada.
 
2 Agost 2016
19
6
3
Gràcia
#14
Els meus cinc cèntims, Rush i Wotan, es que els AMD nous son el millor que hi ha qualitat preu. Fa dos estius vaig vendre el meu venerable i7-2600k (un 10-30% superior al i5-2500 de'n Rush) i em vaig regalar un Ryzen 5 1600 de 12 fils, que era un 50% més ràpid que el venut i7. Com que no faig mai overclocking, li vaig posar la placa standard del chipset B350, amb l'unic requisit que fos amb pci-express reforçat per posar-li la GTX-1080 (que pesa força) i que tingués molts usb 3.0 per a l'oculus rift, que en gasta uns quants.

Enguany he comprat la nova versió, per 200€, el Ryzen 3600, ja que el 1600, si bé funciona de pxxa mare, té el "problema" dels AMD antics: usa un bus de 128 bits per a certes instruccions de coma flotant, i els nous, a part de millores generals en instruccions per cicle i més cicles per segon, incorporen bus de 256 bits i es troben literalment al nivell d'Intel. Val a dir que en una placa B350 cal actualitzar la Bios tal i com digui el fabricant, perquè jo ho vaig fer a la valenta (última bios i ja està) i així no funciona. En el meu cas va ser actualitzar a una bios determinada (amb el 1600 posat), actualitzar desde windows el chipset/microcodi, actualitzar a la última bios, canviar el processador i esperar un parell de reboots (que fan patir una mica, tot sigui dit) on el sistema es configura solet. I ja estem.

Els nous son molt molt més ràpids, un 30-50%. Aquest es un pèl més ràpid en múltiples fils que el "top de gamma" de llavors, el Ryzen 7 1800x, de 16 fils. A part que no cal posar-los overclock a la bios, ja que jo el tinc posat que vagi NOMÉS a 3600 MHz, que es el nominal, i tot solet puja i baixa (ara mateix està a 4.2 GHz, el cabronet).

Quant a rendiment, l'he notat amb el DCS i IL-2 en mode VR, molt més fluids, sobretot el DCS; i fent exportacions de videos amb el Handbrake, que triguen força menys.

Però vaja, que venint d'on vens, un robust i5-2500, posis el que posis et semblarà que entres en una altra era
 
M'agrades: Wotan i rush

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#15
Els meus cinc cèntims, Rush i Wotan, es que els AMD nous son el millor que hi ha qualitat preu. Fa dos estius vaig vendre el meu venerable i7-2600k (un 10-30% superior al i5-2500 de'n Rush) i em vaig regalar un Ryzen 5 1600 de 12 fils, que era un 50% més ràpid que el venut i7. Com que no faig mai overclocking, li vaig posar la placa standard del chipset B350, amb l'unic requisit que fos amb pci-express reforçat per posar-li la GTX-1080 (que pesa força) i que tingués molts usb 3.0 per a l'oculus rift, que en gasta uns quants.

Enguany he comprat la nova versió, per 200€, el Ryzen 3600, ja que el 1600, si bé funciona de pxxa mare, té el "problema" dels AMD antics: usa un bus de 128 bits per a certes instruccions de coma flotant, i els nous, a part de millores generals en instruccions per cicle i més cicles per segon, incorporen bus de 256 bits i es troben literalment al nivell d'Intel. Val a dir que en una placa B350 cal actualitzar la Bios tal i com digui el fabricant, perquè jo ho vaig fer a la valenta (última bios i ja està) i així no funciona. En el meu cas va ser actualitzar a una bios determinada (amb el 1600 posat), actualitzar desde windows el chipset/microcodi, actualitzar a la última bios, canviar el processador i esperar un parell de reboots (que fan patir una mica, tot sigui dit) on el sistema es configura solet. I ja estem.

Els nous son molt molt més ràpids, un 30-50%. Aquest es un pèl més ràpid en múltiples fils que el "top de gamma" de llavors, el Ryzen 7 1800x, de 16 fils. A part que no cal posar-los overclock a la bios, ja que jo el tinc posat que vagi NOMÉS a 3600 MHz, que es el nominal, i tot solet puja i baixa (ara mateix està a 4.2 GHz, el cabronet).

Quant a rendiment, l'he notat amb el DCS i IL-2 en mode VR, molt més fluids, sobretot el DCS; i fent exportacions de videos amb el Handbrake, que triguen força menys.

Però vaja, que venint d'on vens, un robust i5-2500, posis el que posis et semblarà que entres en una altra era
Tot i que ja tinc els components ho estic montant poc a poc quan tinc temps. El fet de no haver de desmuntar el PC vell per fer el nou fa que per primera vegada pugui muntar un sistema sense presses i amb més "carinyo". Normalment els meus PCs eren actualitzacions sobre el que ja tenia.

Dels AMD i l'overclock cal dir que en certa manera ja no existeix l'overclock com l'entenem. Ell sol s'overclockeja quan ho necessita i segons paràmetres que te definits. De fet en molts testos que fa la gent acaba resultant que tot i matar-se a fer overclocks manuals aconsegueixen molt poc rendiment més, cosa que fa que no valgui la pena posar-s'hi si no és que tens ganes de remenar.

L'altre cosa és que d'entre els múltiples paràmetres que mira per pujar de freqüència un n'és el sistema d'alimentació de la placa base (el VRM) i si aquest no dóna prou potència lògicament pugen menys de freqüència. Amb això vull dir que tot i que la sèrie 3000 funciona en plaques velles, en segons quines potser no s'obté tot el rendiment possible.

Tot i així és una gran fita que processadors actuals funcionin en plaques pensades per la primera generació de CPUs Ryzen.

I sí, els Sandy Bridge (2500k, 2600k) van ser una generació excepcional de processadors. Crec que trigarem molt de temps a veure una altre generació igual. De fet l'equip que tinc encara aguanta, tot i que ja es noten els anys.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#16
Bé ja tinc el sistema nou montat. Falta polir cosetes de cables, però per tots aquells que diuen que els nous AMD són estufes... 35º en idle i 65º passant el Prime95 que molts usuaris d'Intel ni s'atreveixen a passar per les temperatures que arriba a agafar. Els valors són amb la configuració per defecte. Ara falta provar com va el tema de l'overclock i si compensa.

En comparació el PC que tenia abans amb un sistema de refrigeració gairebé idèntic (només canvia la bomba) estava al voltant dels 40-50 en idle i es posava a 70 amb el Prime 95.