Treure l'ASR AI de l'estandard

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
94
48
#1
Hem estat parlant durant la missió d'avui que l'ASR AI s'hauria de treure de l'estandard i deixar-lo nomès per quan algún editor faci missions amb ell.

En la versió actual hi ha moltes incompatibilitats amb altres mods, i destrossa més missions que millora.

A part també evitaria que la gent el carregues per accident.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#3
totalment d'acord amb en Silver.

El que va passar ahir no pot tornar a passar. Tota la jugabilitat a pendre pel sac.

Basta amb que, a pesar dels avisos abans de començar la misió, algú, sense adonar-se, no hagi tret el ASR AI per que la curosa planificació del creador de la misió s'en vagi a parir panteres. MItja hora de salvatge intensitat per a tothom i aburriment mortal per els que sobrevisquin ja que el ASR AI ha buidat la illa -que era petita- d'enemics i els ha llençat al punt del primer contacte.

Si el treiem del standard, el mod continuarà a la llista de mods i sempre es pod demanar que l'activin, com per exemple a les misions dinàmiques a on aquest mod funciona be. Pero correr el risc de que algú carregui per accident aquest mod es jugarse-la . No val la pena.

Fem el que es logic i treiem aquest mod de l'estandard.
 

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya
#4
Kronus said:
totalment d'acord amb en Silver.

El que va passar ahir no pot tornar a passar. Tota la jugabilitat a pendre pel sac.

Basta amb que, a pesar dels avisos abans de començar la misió, algú, sense adonar-se, no hagi tret el ASR AI per que la curosa planificació del creador de la misió s'en vagi a parir panteres. MItja hora de salvatge intensitat per a tothom i aburriment mortal per els que sobrevisquin ja que el ASR AI ha buidat la illa -que era petita- d'enemics i els ha llençat al punt del primer contacte.

Si el treiem del standard, el mod continuarà a la llista de mods i sempre es pod demanar que l'activin, com per exemple a les misions dinàmiques a on aquest mod funciona be. Pero correr el risc de que algú carregui per accident aquest mod es jugarse-la . No val la pena.

Fem el que es logic i treiem aquest mod de l'estandard.
Al final no va ser ningú amb ASR AI i en Silver el que fa és desactivar-lo al servidor (segons l'autor si es desactiva en el servidor el asrai no funciona). El que va passar ahir va ser els waypoints de tipus GUARD. En SilverArrow explica al post de la missió què va fallar. Aquest com no va ser el ASR AI si no la gran lògica bohemiana, que fa que les tropes amb waypoint GUARD no solament guardin la zona si no que defensin a qualsevol unitat aliada..
 

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,003
97
48
#5
Jo crec que no s'haurien d'incloure scripts que modifiquen el comportament de la IA en forma de mods ja que l'editor te poc control sobre els seuse efectes sobre les missions. La majoria d'aquests mateixos mods estan disponibles en forma d'script simple que es pot incloure a la mateixa missió i normalment permeten mes control.

Vot a favor de treure l'ASR AI i de deixar l'IA vanilla per defecte. :çsi:
 

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya
#6
Atunero said:
Jo crec que no s'haurien d'incloure scripts que modifiquen el comportament de la IA en forma de mods ja que l'editor te poc control sobre els seuse efectes sobre les missions. La majoria d'aquests mateixos mods estan disponibles en forma d'script simple que es pot incloure a la mateixa missió i normalment permeten mes control.

Vot a favor de treure l'ASR AI i de deixar l'IA vanilla per defecte. :çsi:
Atunero, posant
Codi:
asr_ai3_main_enabled = 0
fa que ASR AI tingui tots els scripts desactivats i tinguis AI vanilla.

Edit: Ho he comprovat. A més a més, encara que algun client posi el ASR AI, mentre estigui desactivat al servidor, que és on es crea IA el ASR AI no té cap influència.
 

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,003
97
48
#7
Home si que te influencia perque ja d'entrada te incompatibilitats amb altres mods, com RHS. I per altra banda si s'utilitza causa molts problemes de rendiment, a la comunitat on estava anteriorment quan vem començar a jugar ArmA 3 el feiem servir, pero fent proves vem notar que la caiguda del rendiment respecte a utilitzar IA vanilla era força important i el vem acabar treient. A l'arma2 no soliem fer servir cap addon d'IA, normalment s'utilitzaven scripts com UPSMON que eren molt configurables i personalitzables i no causaven tants problemes de rendiment.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#9
T'agafo la frase a tu però la podria haver agafat de qualsevol altre.

Basta amb que, a pesar dels avisos abans de començar la misió, algú, sense adonar-se, no hagi tret el ASR AI per que la curosa planificació del creador de la misió s'en vagi a parir panteres.
Aquí hi ha un error d'interpretació que dona peu a tots aquests problemes i visiones negatives del addon. El problema es que l'editor no fa servir l'estàndard per editar missions. Si s'edita sense comptar amb el ASR AI, i després es juga amb aquest (encara que sigui per accident), llavors que ningú es queixi que doni problemes. Es va posar l'ASR AI a l'estàndard perque millorava molt el comportament de la IA, i fins fa no gaire es feia servir sempre. Però fa uns mesos que en Silverarrow (crec que es l'únic) demana que es desactivi a les seves missions.

Si el voleu treure es treu i ja està, però la culpa no es tant del addon, si no d'ignorar l'estàndard.

Dit això, si es treu que fem, posem un altre, o provem una temporada sense addons de la IA? En aquest grup sempre s'ha fet servir addons de la IA, perque la IA del Arma es molt dolenta, hem passat per molts addons (normalment sempre s'ha canviat perque l'autor del addon deixava d'actualitzar).
La IA vanilla ha millorat una mica, tot i que li falta molt. Ara te coses vitals com la supressió, que era un dels principals motius perque fèiem servir addons. Però encara li falten coses, com avisar-se entre unitats d'atacs enemics, reaccionar al soroll de bales o explosions, etc...

Una alternativa que tenim es tornar al VCOM AI, que ja el fèiem servir abans i l'autor ha tornat a posar-ho al dia i es veu que ho ha millorat bastant. L'altre opció com dic es no fer servir addons i provar amb la IA vanilla, vosaltres direu.
 

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya
#10
A veure, repetiré el que dic ja que sembla que no queda gens clar què fa i quan s'activa el ASR AI.

El ASR AI actua sobre el líder de grup d'una unitat i té varis scripts que va activant cada cert temps per comprovar diferents situacions i actuar de forma diferent a la AI de vanilla. Això va des de tirar granades de fum més sovint, buscar més cobertura i donar-se suport entre diferents grups sempre i quan aquests estiguin dintre del radi d'influència (es pot modificar).

Qué vol dit que actui sobre el líder de grup? Els scripts de AI són locals ja que és molt car en termes de comunicació enviar i rebre dades des d'internet a cada moment. Per tant, els scripts de AI del ASR AI i de fet qualsevol dels scrips de AI (inclosos els de vanilla) només s'executaran a l'ordinador (servidor o client) que hagi creat la unitat. Això vol dir que cap dels clients (jugadors) afectaran a la IA que el creador de la missió hagi posat a l'editor ja que la IA és local al servidor tot i carregar el ASR AI. Per això, tal i com fem jo i en SilverArrow, posant

Codi:
asr_ai3_main_enabled = 0
podem desactivar els scripts de ASR AI al servidor, que és qui executa els scripts d'inteligència artificial. Per tant, l'última partida que vam fer a Tanoa vam jugar contra vanilla AI que tenia la mala sort de tenir waypoints de tipus GUARD tal i com explica en SilverArrow en el seu post. Yeah, good work BI....

Un altre tema és la incompatibilitat, de moment, amb RHS. ASR AI causa certs conflictes que estan en procés de ser arreglats.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#11
Magnetar

Gracies per les aclaracions. molt mes clar ara.

La pregunta del milló: Si el server pot desactivar-ho, quina es la historia de posar I treure cada vegada el asr AI segons la missió? perque no queda com el paddle mod que sempre el carreguem pero molt poques vegades el fem servir I en canvi al ASR a vegades el tenim que treure. ?
 

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya
#12
Kronus said:
Magnetar

Gracies per les aclaracions. molt mes clar ara.

La pregunta del milló: Si el server pot desactivar-ho, quina es la historia de posar I treure cada vegada el asr AI segons la missió? perque no queda com el paddle mod que sempre el carreguem pero molt poques vegades el fem servir I en canvi al ASR a vegades el tenim que treure. ?
Ara mateix es treu per les incompatibilitats que hi ha entre RHS i ASR AI: de moment hi ha problemes amb la M107 i els seguents:

Codi:
Error: creating weapon rhsusf_acc_ACOG_USMC with scope=private
Error: creating weapon M203_GL with scope=private
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
94
48
#13
De fet jo sóc de l'opinió que a l'estandard no hi hauria d´haver mods de IA. Si algú vol fer una missió que en requereixi, sempre és pot carregar per aquella missió.

Però en general casi mai els fem servir (menys d'un 5% de les partides d'aquest any). I tendeixen a crear incompatibilitats.

De fet quant menys mods millor, ja que aixi s'eviten més drames d'actualitzacions, incompatibilitats, etc.

Personalment crec que ha de ser la opció de l'editor. A més, al ocupar molt poc, es poden baixar al moment si calen.


Amb el CBA. l'ACE3 per sistemes, ALiVE per suports, Task Force Radio per comms, RHS:s pel contingut, CUP limitat per el que falti de contingut; ja ho tenim tot cobert. Com a extra el paddle mod està bé.


Ara que estan de moda, i en honor al Magnetar, el tema dels mods / addons, és com fer un equip Pokémon. Pots capturar 700 i pico monstres, però a l'hora de la veritat nomès en fas servir 6 en cada batalla ç:D
 

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya
#14
Re: Treure l'ASR AI de l'estandard (Pokemon discussion?)

SilverArrow said:
Ara que estan de moda, i en honor al Magnetar, el tema dels mods / addons, és com fer un equip Pokémon. Pots capturar 700 i pico monstres, però a l'hora de la veritat nomès en fas servir 6 en cada batalla ç:D
Ja veus tu quina relació tinc jo amb els Pokemons dels ous. :çnopas: T'has fumat algo? ç?| :çboix: :çboix: ç:D ç:D
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
94
48
#15
Re: Treure l'ASR AI de l'estandard (Pokemon discussion?)

Magnetar said:
SilverArrow said:
Ara que estan de moda, i en honor al Magnetar, el tema dels mods / addons, és com fer un equip Pokémon. Pots capturar 700 i pico monstres, però a l'hora de la veritat nomès en fas servir 6 en cada batalla ç:D
Ja veus tu quina relació tinc jo amb els Pokemons dels ous. :çnopas: T'has fumat algo? ç?| :çboix: :çboix: ç:D ç:D
Ostres, doncs mira que pensava que erets el Pokéfan número 1... error meu ç;)

Per cert, se t´ha caigut això ç:D ç:D ç:D ç:D ç:D