Sobre les missions enllaunades

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
94
48
#1
Bon dia companys!


Avui m’agradaria escriure-us tant com a membre de staff de l’Arma 3 de la comunitat i també com a editor de missions enllaunades ja que crec que hi ha pogut haver alguns errors de percepció respecte aquestes que m’agradaria aclarir:

1. A la nostra comunitat els editors de missions tenen llibertat creativa per establir el sistema de joc i rerefons de les missions que desitgin, triar quins addons externs s’emprin (fen servir l'estàndard bàsic com a base), quines normes escauen, quins rols es facin servir, etc. El nostre objectiu final és una simulació el més completa possible (per això, per exemple en les meves missions es basen en estructures d’unitats reals, una sola mort, recursos limitats, sistema mèdic de l’ACE, etc.).

Els jugadors reben un plantejament i són assignats a uns rols concrets, i a partir d’aquests han de plantejar-se com resoldre’ls. Qui hagi jugat a jocs de rol de taula ho entendrà fàcilment.

2. Qualsevol critica o suggeriment s’hauria de fer, de forma constructiva i positiva, directament a aquest fòrum o per missatge privat, però no en mig de la missió o del briefing.

S’ha de tenir en compte que aquest feedback pot o no ser atès. Com he comentat al punt 1, l’staff va establir que els editors tenien llibertat creativa.

3. Cal tenir en compte l’esforç i recursos que requereix editar una missió, suposo que es quelcom que passa desapercebut. En el meu cas fàcilment comporta una mitjana de 10-30 hores del meu temps lliure per missió (em consta que el Magnetar, el ZeroQ, l’Atunero i el Viper també hi ha dedicat un gran nombre d’hores), a això s’hi ha d’afegir un nombre insà d’hores per entendre i estudiar el sistema de programació de BI, que canvia sovint i està poc o mal documentat.

4. Per últim recordar dos punts bàsics:

-L’assistència a les missions és voluntària, la meta d’aquesta comunitat és passar-ho bé simulant.

-Qualsevol membre de la comunitat pot editar missions, per tant si voleu que s’expressi certa història, certs rols, o hi hagi cert equipament sou lliures de preparar les missions que vulgueu (al fòrum d’editors podeu demanar ajuda, però no sempre els editors més avançats podrem tenir temps de respondre).


Seguim simulant senyors! (i bon cap d'any a tothom) :çsi:
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#2
Crec que en Silverarrow ha expressat molt be l'esperit del grup. Aquí, partint d'uns punts comuns i uns mínims de realisme (bastant alts per certs) que son els que cerquem, es deixa llibertat als editors per expressar la seva creativitat. Òbviament les missions no son sempre a gust de tots, i cadascú les fa com vol (per mi en Silver posa massa IED, per ell les meves son massa de infanteria de línia), però això es una mica la gràcia de tenir diferents editors, que cadascun ho fa al seu rotllo.

Nosaltres fem de tant en tant reports de les missions, es a dir, un cop jugades, fem un informe cadascú que vulgui, parlant de com ha anat la missió, quines accions del grup es podrien millorar i que ens ha semblat la missió en si. Es aquí precisament un bon lloc per opinar sobre el que pensem de la missió, sempre de forma constructiva, per ajudar a l'editor a millorar en la seva tasca, i tenir una millor visió global dels gustos del grup.

En aquest enllaç teniu un exemple de Report (o debriefing, segons a qui li preguntis).

Penseu que durant la missió, tota comunicació ha d'anar centrada en l'acció, no en temes que en aquell moment no afecten a la missió des del punt de vista d'un soldat.

Si teniu cap suggeriment sobre una missió, trames que us agradaria veure, teniu aquest fil del sub-fòrum d'Editors per suggerir arguments de missió.

I a tots aquells que els piqui la curiositat i pensin que poden dissenyar missions interesa els hi animo a editar les seves propias, tenim un foro d'editors i companys que us podran donar un cop de ma.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#3
imagino que aquests comentaris surten a rel dels meus comentaris durant la missió. Pero es te d'entendre la situació:

1.- Em trobo que en lloc de portar nomes un equip de foc com jo volia, tinc que dur tota la missió, cosa que no em venia de gust, i per aixó vaig demanar el rol que vaig demanar. Pero en lloc de deixar-me escollir a qui vull a cada rol, el editor monta els equips al seu aire sense ni tant sols consultar amb el que tenía que liderar la missió. Insiteix posar als mes novells amb les dues ametralladores de suport. Jo hauria preferit posar algu un xic mes experimentat amb un arma d'aquestes característiques. M'es igual el que es faci a la realitat. I no es comparable la experiencia de un novell als recon marines (que normalment tenen els webs pelats de batre el coure amb els marines "normals" abans d'entrar a la force recon) amb la experiencia dels jugadors que tenien que dur aquestes armes a la missió.

2.- El editor insisteix fins a dos vegades en el rol de JTAC quan no hi han recursos ni suports, i ademés el Zeus no funciona. A la tercera va accedir a posar-se en un lloc mes util.

No negaré que en aquell moment em vaig escalfar i vaig parlar mes del compte. Miraré de que no torni a pasar.

Prenc nota sobre editar missions. Les ajudes que un pugui rebre al forum d'edició son, malhauradament molt limitades. En Magnetar, el pobre, va mes liat que la pota d'un romà. I dels altres estan tant ocupats editant que es compren que no tenen temps per res mes.

Demano al staff que prengui nota sobre montar els cursos de formació necessaris i continuats per donar suport als novells que entren a la comunitat. També agrairia un esforç per tractar de començar les misions amb puntualitat. Comença a ser habitual arrencar amb una hora o hora i mitja de retard (com a la última missió). També soc conscient de que som massa pocs com per donar-nos el luxe d'arrancar missions deixant gent a terra. Pero hem de canviar aquest taranna. A mi, particularment em desagrada molt i em posa en un estat d'anim que em fa saltar a la mes minima, com va pasar l'altre dia.

Si algu es va sentir molest, demano disculpes. No era la meva intenció.
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
94
48
#4
Kronus said:
imagino que aquests comentaris surten a rel dels meus comentaris durant la missió.
Hola Kronus,

Pots estar tranquil, els apunts que he comentat a dalt no eren específicament per els teus comentaris durant la darrera missió (si fos així t’ho hauria comunicat per PM). És quelcom que hem parlat sovint amb el Magnetar des de fa molts mesos. Per cert, a la última partida va haver-hi comentaris en aquest sentit de força gent, no només teus ç;)

De fet, des d’editors ja ho havíem comentat en públic anteriorment en el passat (no se si eres actiu en aquelles èpoques).

Ho he recordat ara perquè al tornar a començar a editar missions, crec que convenia refrescar la memòria, especialment perquè als darrers dies va haver-hi forces comentaris en aquest sentit de diverses persones.

Per cert, pots posar el meu nick en comptes de "l'editor de la missió" al missatge de dalt haha

En quant als apunts concrets que apuntes:

1. No estaves obligat a comandar la missió. Com de costum ja que ningú s’havia presentat com a comandant (problema que també ve d'epoques immemorials), vaig demanar als que teniu més experiència si podíeu ocupar el càrrec. Per exemple l’Atunero o el Bobby van dir que no volien posar-s'hi. Habitualment a les missions del grup des de fa anys que em toca comandar a mi, però quan faig d'editor ja sé on és tot, per tant part important de la simulació és trenca si també comando jo.

En quant a l’assignació de rols, com he comentat abans, a les meves missions és fa en base a estructures d’unitats reals; intento tenir en compte el que demaneu al fòrum (però hi ha certs rols necessaris que calen omplir).

Part important de la gràcia de la missió és precisament simular l’estructura, equipament, limitacions i funcionament d’unitats reals. Com diria el Viper és per això que sóm un grup de simulació i no un clan de jugadors de l'Arma 3.

En aquest cas concret, va ser votació col·lectiva que va decidir que simularíem els Marines de Reconeixement a la campanya de Tanoa. Aqui tens el post on es va deliberar i votar: viewtopic.php?f=26&t=4829

Personalment crec que la simulació més o menys limitada d'unitats reals millora molt l'experiència. Fa anys simulavem molt més hardcore, ara hem anat baixant el nivell molt i és pseudo-simulació haha

2. El rol de JTAC l’adopto sempre a totes les meves missions des de temps immemorials, perquè és on tinc configurats tots els “trucs” de tramoia (no només el Zeus). Al fer les missions configuro diferents recursos per controlar els tempos i aconseguir una millor i més realista experiència pels jugadors, això és fa en temps real perquè depèn de la resposta dels jugadors. El rol de JTAC permet certa tranquilitat, ja que generalment no està a primera linea i em puc concentrar a fer que tot funcioni com cal.

Quan vaig posar-me de metge, va ser perquè el jugador que havia de fer de metge, el Flanagansito va tenir problemes tècnics durant hora i mitja, ningú més volia assumir-lo. Per no perdre més temps i com que és un rol necessari, vaig posar-m’hi jo.

Sobre els altres apunts que comentes respecte l’staff sobre puntualitat i la posició de comandant de la missió vaig posar dos apunts fa un parell de dies per la pròxima missió. viewtopic.php?f=37&t=5036

En quant als cursos per novells, ho has de comentar amb el Viper que és qui generalment els prepara. Jo he fet mini-cursos personals en el passat, però ara no tinc temps per res. De fet, el temps que faig servir per editar missions el robo del temps de feina i dels pocs moments que puc estar amb la meva dona, perquè sinó ningú ho fa (per exemple ara hauria d'estar enllestint una revisió d'unes lleis per un projecte en comptes de ser al forum).

Finalment respecte al tema de les molèsties, haig de reconèixer que al menys en el meu cas (i en se d’altres editors), és bastant molest quan una missió a la que hi has dedicat una burrada d’hores i recursos del teu temps lliure és tarda 1 hora i mitja en començar desprès de mig intents degut a errors i descuits de la gent, als que hi has d’afegir critiques de tot tipus al mig del briefing i de la missió que trenquen la immersió que intentem crear: No m’agraden els rols, jo ho hagués fet així, jo vull un fusell X, a mi m’agrada més la mira Z, no m’agrada aquest addon Y, perquè no has fet servir l’addon X? Etc.
Tinc assumit que passarà, tot i que obviament quan aquest tipus d'actituds s'incrementen haig de dir-ho. I haig de reconèixer també que desencoratgen a seguir editant missions.

Ens estem tornant com el grup Armados. I això no es d’aquesta setmana, sinó ja fa mesos. Compara per exemple les missions que fem últimament amb la que ha enllaçat el Viper del 2014 (on pots veure com preparavem els briefings al forum, el Viper feia la pre-selecció de rols també al forum, etc.) ç:D

Amb el Viper, el ZeroQ i el Magnetar hem fet les mil i una per intentar que la gent ho tingui tot a temps i al dia, però fins ara no ens en hem sortit (per molts avisos, recordatoris, estandards simplificats i mandangues variades). Si tens alguna idea creativa per solucionar-ho dispara.
 

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya
#5
Companys, bon any a tots!!

M'he pres un moment per entrar al fòrum des d'una biblioteca ja que per on estic no tinc connexió a internet.

Elecció de rols

Jo entenc a les dues parts: com a editor de missions i com a líder de grup durant les partides. Tots els problemes els podem resumir per:

a) la falta d'efectius: sóm habitualment pocs i l'assistència no es confirma fins a última hora. Com a editor de missions, sempre les preparo de 8 a 12 jugadors i amb uns rols estándard. Però clar, molts fallen i/o s'apunten a última hora...
b) Les diferents aproximacions que cadascú de nosaltres afronta habitualment les partides: en Viper és més pausat, en Silverarrow cautelós però més directe, jo acostumo a dependre molt més de l'exploració i tu Kronus fas algo entremig d'en Viper i d'en Silverarrow... Cadascú tenim formes diferents de resoldre una situació i per tant tendim a afavorir certs rols per sobre d'uns altres.

El que tu proposes, Kronus, el d'escollir els rols com a líder de partida planteja dues situacions curioses:

a) Si com a editor et permeto escollir els rols, treus una part de repte: solucionar o acomplir un objectiu amb el que tens, ja que sempre recorreries al que saps que et funciona
b) Per missions genériques podriem fer un experiment, que faré jo mateix un cop pugui tornar a editar a finals de Gener.
  • Qui s'apunti de líder d'equip esculli amb temps els rols que vol per la missió conneixent el problema amb antel.lació i amb les limitacions del creador de la missió (sense metges, 1 sol Raven, etc). Aquí tornem al tema de l'assistència: no es modificaria cap partida a última hora per què un s'apunti a falta de mitja hora.
  • A través d'un script i, un cop comencada la partida es podria designar els rols als jugadors amb l'equipació designada pel creador de la missió.

Tema puntualitat:

Els de la UST ens van donar una llico en tota regla.:30+ jugadors en partida a les 22:05. Proposo fer el mateix peti qui peti. A les últimes partides, 1h i mitja de retràs constant no es pot acceptar i, moltes vegades, em treuen les ganes de sortir i deixar estar la partida.

Comentaris al briefing

No opinaré molt ja que no hi era, però passa el mateix que al punt anterior. Els UST ens van dónar l'exemple a seguir. No es va fer cap comentari fora de la partida. Proposo seguir el mateix model: qualsevol queixa s'hauria de fer per privat i amb el conneixement de l'administrador si el tema és prou greu. Què us sembla?

P.S.: Sento el redactat. Tinc poc temps.
P.P.S.: El missatge no va dirigit a ningú en concret. Han sigut temes molt recorrents a la comunitat. En ZeroQ va proposar en el seu dia un horari basat en, com no, SCRUM que va donar certs resultats però no li ho comenteu... ç;)
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
94
48
#6
Magnetar said:
Tema puntualitat:

Els de la UST ens van donar una llico en tota regla.:30+ jugadors en partida a les 22:05. Proposo fer el mateix peti qui peti. A les últimes partides, 1h i mitja de retràs constant no es pot acceptar i, moltes vegades, em treuen les ganes de sortir i deixar estar la partida.

Comentaris al briefing

No opinaré molt ja que no hi era, però passa el mateix que al punt anterior. Els UST ens van dónar l'exemple a seguir. No es va fer cap comentari fora de la partida. Proposo seguir el mateix model: qualsevol queixa s'hauria de fer per privat i amb el conneixement de l'administrador si el tema és prou greu. Què us sembla?
Haha si aconseguissim això seria la glòria divina.

El primer punt ja el vaig anotar diumenge per la missió de la setmana que ve.

Com he dit abans, a mi em cansa molt haver d'esperar tant perquè no es té tot a punt. Jo generalment ho tinc tot a punt i estic al TS a les 22:00 exactes, per tant és possible ç:D
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,887
94
48
#8
Viper said:
Solució rapida, torneu a fer les Combat dinàmic, allà el lider podia disposar del que volgués ç:D ç:D
Doncs no seria mala idea, així em podré concentrar en la feina i la dona no m'amenaçara de divorci. ç:D

NOTA: Les Hearts & Minds també :çcon: