Que collons pasa amb aquesta comunitat?

9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#1
Doncs aixó. aqui cada vegada som menys.

Soc el menys indicat per portar un grup d'Arma, per el que m'agradaría preguntar al staff que fa al respecte. Molta normativa, molta misió molt ceremoniosa preparada com si fossim 30 jugadors pero aqui som quatre gats i al pas que portem serem nomes dos.

Aixó no rutlla

Obro aquest fil per que la gent pugui dir quins creuen que son els problemes d'aquesta comunitat i així veure les respostes del staff i coneixer qué estan fent per mitigar la situació i donar noves ales a aquesta comunitat a veure si comença a volar com cal.

Unicament espero que el staff no es prengui les critiques com un atac personal. No es Aixó. Espero certa responsabilitat profesional del staff i em decebería molt veure posts a on el staff tracta d'excusar-se. Si jo estigues al lloc del staff m'agradaria saber el que no va be per poguer canviar-ho i millorar la comunitat. Així doncs, com he dit, espero que obrin les ments i prenguin nota. No es tracta de excusar-se davant les crítiques, si no de aprendre per millorar.

Si no es fa res, aixó serà un funeral cantat, i us puc assegurar que no em quedaré per enterrar al mort.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#2
Que cobres per cada cop que diguis la paraula Staff o que Kronus? ç:D ç:D

Si no es fa res, aixó serà un funeral cantat, i us puc assegurar que no em quedaré per enterrar al mort.
Bé, di primer de tot que aquesta frase no ajuda en res. Aquí s'està a les dures i a les madures. Com a la guerra, no tot funciona perfectament en tot moment, i no crec que "anunciar d'abandonar el vaixell" abans que s'enfonsi sigui la millor manera d'evitar que això passi ç;) A més, ja hem tingut altres èpoques similars, i encara seguim aquí.

L'Arma, com qualsevol altre grup d'aquesta comunitat, te èpoques. Èpoques de molta participació i èpoques de menys participació. I sens dubte estem en una de baixa ara mateix. S'han ajuntat la falta de temps i motivació d'alguns que feien molta feina, amb la falta de temps també d'altres. Això sumat al que vaig comentar en l'altre fil, doncs ha propiciat aquesta baixada de participació.

Que hem fet des de l'Staff per intentar de mantenir el nivell del grup, doncs el que hem sabut fer, que és pe exemple:

- Organitzar partides cada dissabte i alguns divendres.
- Facilitar que és pogués portar la iniciativa d'unes classes per part d'un company.
- Donar eines als editors per crear missions.
- Crear un fòrum d'edició amb tot d'informació per qualsevol que tingui interès en editar.
- Facilitar als companys les eines, informació i canals de comunicació que han volgut aportar en algun moment un servidor dedicat llogat per ells per benefici del grup.
- Crear estructures i operatives per millorar les missions.
- Crear, mantenir i millorar uns estàndards de grup.
- Intentar equilibrar les diferents formes de fer missions i de fer el grup que te cada membre del grup.
- Dissenyar protocols, plantilles i documents per ajudar-nos en les missions i millora la nostra eficiència en combat.
- Crear documents destinats a facilitar als nouvinguts la instal·lació i configuració dels programes necessaris.
- Dissenyar nous protocols d'acollida de nous membres (actualment estem perfilant una idea perque entre tots ajudem als nous membres quan s'apuntin).
- Portar tot el tema de les xarxes socials.
- etc

Vaja, no dic que ho fem tot bé, ni que no podríem haver fet coses millor o diferents. Però el que està clar es que l'Staff en conjunt, no s'ha estat de braços plegats.
A mi, més que la feina que ha fet l'Staff, el que em preocupa és la falta de voluntat general dels membres de participar del grup. Mira que ho tenen fàcil, venir regularment a les partides. Tu ho veus amb les teves classes, primer alguns s'apunten, i després deixen de venir, res nou, és un cosa molt habitual. D'això ja ens ho va dir un excompany al seu dia, falta d'implicació. Nosaltres podem posar tot de la nostra part, però l'altre part ha de prendre's aquest esforç com un deure propi a complir. És a dir, hem de remar tots en el mateix sentit.

A mi, com diu en Kronus, m'agradaria saber, si algú veu defectes, quins son i quines idees creu que podrien ajudar. Però abans d'això, m'agradaria recordar que aquí l'Staff no cobra un duro per tota la feinada que fa, i que l'únic que demanem a canvi es que la gent vingui a les partides, crec que és bastant raonable :çsi:

I si qualsevol te idees o propostes per millorar el grup, estem encants de sentir-les, però recordeu que nosaltres no podem fer-ho tot, i que per tant aquestes propostes i idees serien mes viables si les podeu fer vosaltres mateixos sota l'empara del grup.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#3
Viper, no es aixó del que estic parlant.

Algú porta el compte de la cantitat de gent que s'apunta, venen a una misió i deixen de venir? O la gent que ni tant sols aixó? que ho deixen correr despres de incriure's?

Sabem perqué ho fan? Volen jugar al Arma, o al menys aixó diuen. Perqué treuen el nas i foten el camp corrent?

En termes de negoci sería igual que montar una botiga, pero la gent entra, i surt sense comprar o ni tant sols entra, en quan veuen l'aparador s'en van. Sabem per que pasa? Tenim els seus correus electronics quan s'han apuntat al forum: Algu s'ha molestat en contactar-los i saber perque no han tornat? Que es el que els ha tirat enrere? perque deixen de venir? Primer tenim que diagnosticar quin es el problema de no poder retenir la pila de gent que diu que està interesada en jugar al Arma en català i desprès no torna. Una vegada que sabem quin es el problema (o els problemes) es pot actuar o dissenyar estrategies per mitigar-los. Tot el demés son brindis al sol.

Parlant del teu post.

Viper said:
Que cobres per cada cop que diguis la paraula Staff o que Kronus?
Parlo del staff perque així es com els que porteu aquest circus us anomeneu a vosaltres mateixos en els posts, com per exemple el de les normes de convivencia. Si us fa gracia que us digui per un altre nom, us ho diré: Et semble "excel.lentisim ministeri de montar partides"? M'imagino que no, Si no vols que us anomeni staff, digues com vols que em dirigeixi a vosaltres, els que dirigiu el grup Arma i així ho faré.

Viper said:
Bé, di primer de tot que aquesta frase no ajuda en res
Unicament soc sincer, si no t'agrada el que llegeixes, tens varies opcions, des-de sancionar-me fins a ignorar-me, pasant per fer quelcom per canviar les coses.

Viper said:
Aquí s'està a les dures i a les madures. Com a la guerra, no tot funciona perfectament en tot moment, i no crec que "anunciar d'abandonar el vaixell" abans que s'enfonsi sigui la millor manera d'evitar que això passi
A diferencia d'altres seccions a on tu saps que vaig aceptar un rol de responsabilitat, i em sembla que no ho vaig fer malament mentre vaig ser al capdavant, a L'arma no tinc posibilitat de comprometre'm. Vinc per gaudir i disfrutar, com qualsevol altre usuari. Em sembla que prou compromís he agafat al acceptar fer els cursos de formació sense ni tant sols formar part de l'estaff del Arma, no et sembla? o no? I precisament, com dol veure els esforços malmessos, prefereixo ser com aquell metge d'aquell hospital a on la direcció nomes li donava aspirines per totes les dolencies, si aixó te de ser així, prefereixo anar a gastar el meu temps i contribucions a altres llocs a on pugui treure més satisfacció. De nou, soc sincer. No podrás dir que dic una cosa en i faig un altre.

Viper said:
- Facilitar que és pogués portar la iniciativa d'unes classes per part d'un company.
I se suposa que el fet de que el staff em facilites que pogues prendre aquesta iniciativa suposa el qué? Osties! aixó es quelcom que vosaltres mateixos -el ministeri de montar partides- tenieu que haver fet fa molt de temps en lloc de queixar-vos continuament com feieu de que faltava formació.

Viper said:
- Donar eines als editors per crear missions.
- Crear un fòrum d'edició amb tot d'informació per qualsevol que tingui interès en editar.
- Facilitar als companys les eines, informació i canals de comunicació que han volgut aportar en algun moment un servidor dedicat llogat per ells per benefici del grup.
Millor no parlo del forum d'ediciò. Et donen molta mes ajuda als forums d'Armaholic o de Bohemia que aqui. Uns perque realment no poden i els altres perque no els hi surt de la faba amb qualsevol excusa. :sick:

Viper said:
- Crear estructures i operatives per millorar les missions.
Ja em dirás qué significa. Et refereixes a mantenir el repositori?

Viper said:
- Dissenyar nous protocols d'acollida de nous membres (actualment estem perfilant una idea perque entre tots ajudem als nous membres quan s'apuntin).
Definitivament un tema a millorar.

Viper said:
A mi, més que la feina que ha fet l'Staff, el que em preocupa és la falta de voluntat general dels membres de participar del grup.
Vols dir que la culpa del que esta pasant es de la gent? Si la gent deixa d'anar a un restaurant, normalment no es un problema de la gent, es un problema del restaurant!. Em sembla que en lloc de mirar-vos al "espejito magico" que us diu que collonut que es tot, es necessita un bany de realitat. Cruda i dura.

Viper said:
Però abans d'això, m'agradaria recordar que aquí l'Staff no cobra un duro per tota la feinada que fa, i que l'únic que demanem a canvi es que la gent vingui a les partides, crec que és bastant raonable
Coneixes alguna comunitat de jugadors a on l'estaff cobri? Jo no. Mai he vist res així. El fet de que ho treguis a colació es un cop baix, com si jo cobrés las clases de formació??? Es clar que voleu que la gent vingui a les partides, pero si no venen, per algo serà, no? No som prou atractius com a comunitat? la cosa no va? perqué? perqué gent que vol jugar al Arma en catalá treu el nas i tot seguit fot el camp? ho tenim clar? En lloc de queixarnos del proces mental d'algú que s'apunta i no apareix, el que ens tindríem que preguntar es perqué algú que es pren la molestia de registrar-se a un forum per entrar després no torna.

Viper said:
I si qualsevol te idees o propostes per millorar el grup, estem encants de sentir-les, però recordeu que nosaltres no podem fer-ho tot, i que per tant aquestes propostes i idees serien mes viables si les podeu fer vosaltres mateixos sota l'empara del grup.
Si proposes que la gent faci coses i prengui les regnes de certes activitats, el que després seria inacceptable es trobar resistencia per part del estaff a qualsevol d'aquestes iniciatives. El que te de fer l'estaff no es "aneu fent vosaltres", si no "anem a fer tal o pascual". I fer-ho. Si obres la porta a iniciatives de fora del staff, despres no pots capar-les. No dic que hagi pasat, dic el que es tindría que evitar en un futur.

Ja he dit que el motiu del meu post era fer de revulsiu per generar autocrítica, pero em sap greu que tu, precisament, hagis estat el primer en tractar d'excusar-te. No era el proposit del post. Esperava que paresiu les orelles obertes, amb el coneixement de que potser no esteu en posesió de la veritat absoluta, per prendre notes o ideas de que es el que caldria canviar o millorar. Pero no ha estat el cas. Quina pena! Et tinc un respecte desmesurat per el que ets i el que representes a la comunitat, Sense tu, cavallers no existiria, i com tu dius, ja sont molts anys que Cavallers es aqui. Pero igualment et tindríes que plantejar com es que precisament despres de tants anys, no tenim les partides a reventar de gent.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#4
Agafant l'exemple dels negocis, de la gent que entra en una botiga, un petit percentatge entra, de la que entra, un petit percentatge compra, i de la que compra, un petit percentatge torna. Es normal que hi hagi gent que s'apunta i que no ve mai, o ve un o dos cops i deixa de venir. Això no només passa aquí, passa a d'altres grups més grans on he estat, com el E111, els Ala 13, el E69, el Grupoarmados, etc...
Si que es cert que contra més conversió hi ha a membres actius hi hagi millor, però això passarà sempre en major o menor mesura.

Si, hem contactat moltes vegades amb aquesta gent, em enviat emails, privats, els em buscat, s'han fet campanyes de repesca, s'ha fet de tot. Es podria fer més? si algú si dedica si, nosaltres no podem fer-ho tot sempre.

Lo del Staff era una conya, res mes.

T'oblides d'una opció quan et llegeixo, donar-te la meva opinió. Crec que es més sa que ignorar-te o sancionar-te ç;)

Sobre que nosaltres hauríem d'haver fet aquestes classes fa temps en comptes de queixar-nos. El fet es que tinc el cul pelat de fer classes i cursos de formació, no només a l'Arma, en aquesta comunitat. Malauradament, no em puc passar sempre fent classes, sobretot quan passa el que et passa a tu ara, que la gent no ve a les classes. Les hem fet de tots colors, però si la gent no ve ja m'explicaràs. I si, sempre preguntem perque deixen de venir, i en general la resposta es el silenci.

Es normal que els fòrums de Armaholic o Bohemia et donin més ajuda, simple demografia, allà son un fotimer d'usuaris, i aquí pràcticament només hem tingut el Magnetar.

Crear estructures i operatives?
- Plantilles de publicació de missions perque no no necessiteu més que emplenar els llocs buits.
- Normes de convivència per evitar els problemes i fomentar la dinàmica de grup.
- Crear i deixar constància documental de procediments propis del nostre grup.
- Crear subforums, fe servir sistemes Scrum, i d'altres coses.

I per cert crear i mantenir el repositori, en les condicions tan bones que tenim (perque he vist repositoris de tots colors) porta una bona feinada.

L'Staff està saturadíssim de feina. Fem un munt de coses, però no les podem fer totes. L'unic que demana l'staff es que la gent participi de les partides. Ho tenen tot fet, tenen un repositori ja muntat i al dia, tenen una guia de configuració del simulador, tenen un manual de combat, tenen uns videotutorials, tenen un TS3 24h hores 365 dies l'any. Si es que ho tenen tot regalat, no s'han de preocupar per res, més que per entrar i jugar. Tenen veterans dels quals poden aprendre un munt, tenen un fòrum i un whatsapp on preguntar qualsevol cosa. Que pot portar a una persona a puntar-se a un grup, i amb tot això regalat, no entrar ni a una mísera partida. Ja t'ho dic jo, falta d'implicació. La gent a internet, ha perdut la paraula donada, així de fàcil.
Potser estem antiquats, no ho sé, però jo quan dic que faig una cosa la faig.

Jo paro les orelles a tot el que em digueu, però també es el meu deure posar totes aquestes coses en perspectiva. Soc la memòria del a comunitat, i crec que es bo recordar les coses quan cal.

El que passa Kronus és que tot això que ens demanàs ja ho hem fet, moltes vegades, es que no és res nou. S'ha de fer igualment, perque es bo, això es obvi. Però com tu mateix dius, s'ha de saber perque la gent no ve, i també perque la gent quan es fan aquestes preguntes donen les respostes que donen, si es que les donen, i després fan el que fan.

Per cert, ja saps que si mai t'animes, per nosaltres perfecte que formis part de l'Staff, contra més gent que faci feina, menys saturats anirem :çsi: Potser la teva visió a l'hora de fer les coses serà un gran benefici pel grup.

En qualsevol cas, com que aquest fil ja s'ha desvirtuat molt crec, i es un debat entre nosaltres dos, que tal si obres un fil nou, demanant a la gent la seva opinió, però això si, et demanaria si us plau que per no condicionar les respostes, que no donessis opinions personals teves, i menys de caràcter tan catastrofista, al fil. I aquest fil actual el deixem per debatre tu i jo ç;)
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#5
P.D: Per cert, el fet que no estiguis al Whatsapp (que no és cap recriminació eh, només es que es important dir-ho) fa que et perdis moltíssimes coses que és fan i es parlen, tant a nivell public com a nivell privat. Per posar un exemple, més d'un cop algú ha avisat que no venia a la teva classe, però clar ells no sabien que tu no estaves al grup del whatsapp.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#6
Tot i que entro poquet vaig entrant i només volia comentar-vos que tot això que comenteu aquí ha anat passant als altres grups. Què queda actiu a Cavallers? Diria que només l'Arma i pensava que la salut era millor.

Els motius no els sé, però a DCS també vam intentar fer cursos i fer l'"oro i el moro" perquè la gent nova participés i mai va funcionar. En aquell moment jo era staff i la meva idea era fer simulació potent, de veritat, intentar fer-ho el més real possible. No som una comunitat de simulació? No ens pengem sempre la medalleta que fem alguna cosa més que jugar perquè simulem? Doncs a mi em va donar la sensació que això va fer que ens quedéssim 4 gats.

Ara, també us diré que després de veure que amb 3-4 pilots es podien fer bones missions a mi personalment em va importar molt poc si venien nous pilots o no, i penso que els 2-4 que vam volar aquella època vam disfrutar molt de les missions que fèiem.

I continuo pensant així, si sou staff, si feu vosaltres les partides, feu el que us agradi i disfruteu-ho, i sino ve gaire gent nova que els bombin, així de clar.És la gent nova que s'ha d'adaptar a la manera de fer del grup i no al revés. Ja se sap que fer a tothom content és impossible.
 
M'agrades: Foro