Procediment de marxa enrere en comboi

9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#2
Totalment d'acord amb el fet que qualsevol moviment del vehicle en cap que contradigui la dinamica ordenada per el lider de la columna de vehicles te de ser comunicat al moment.

Dit aixó,

Quedar-se quiet mentres demanes permis per fer marxa enrera es, perdona que ho digui, totalment suicida. significa condemnar sistematicament al vehicle en cap. Si aquest es el cas, podríem portar davant un UGV sobre rodes, que per aixó estan.

No sería mes sensat deixar una distancia minima de segurat perque si el vehicle que esta devant te de retrocedir pugui fer-ho al moment? si el vehicle de devant te de retrocedir mes enllá de la distancia de seguretat, aleshores si que cal aturar-se I esperar que et donin permis, pero cada vehicle tindria que tenir un marge a on poguer maniobrar amb certa llibertat.

Aixó exigeix als conductors de mantindre la distancia de seguretat, I permet al vehicle al devant te una referencia clara de quant pot retrocedir sense posar en peril a ningu.

Un alter cosa: el descalatge.



Fixeu-vos com en situacions no de combat pero de possible alerta els vehicles es mouen descalats, un a dreta i el seguent a la esquerra, Aixó no nomes dobla la distancia de seguretat, sino que permet mes opcions de maniobrabilitat.

El carrer d'ahir era una via de dos sentits, per tant donava de sobres per aplicar aquesta formació.
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#3
He posat tres situacions, per adaptar-nos a qualsevol moment. Si estem sense combat o en combat normal, no hi ha cap urgència, per tant coordinar-nos per radio no es suïcida, es simplement funcionar com un grup. Si la situació fos suïcida, per això està l'apartat d'Emergència, on no s'espera cap resposta de radio (es comunica per avisar, però no s'espera cap resposta).

La distancia de seguretat no es sempre la mateixa, en comboi fora de poblat deixaràs mes perque vas a mes velocitat, però dintre de poblat acurtaràs distancia perque els vehicles es cobreixin millor entre si (a mes que vas mes lent). La distancia mínima de seguretat com a la vida real, es la que et permeti frenar sense col·lisionar. Però el problema aquí es el simulador, el ping fa que les coses que es fan no sempre siguin les que es veuen. Quants cops hem vist els vehicles fer coses rares? quants cops hem tingut cops en vehicles no per culpa nostre, si no per culpa del simulador? La distancia mínima es obligatòria, però cal aplicar alguna capa mes, per assegurar la seguretat.

Pensa que aquí només parlem del protocol de marxa enrere, no parlem sobre formacions, tàctiques o d'altres procediments.

Lo de la formació en doble columna totalment d'acord, de fet em sembla que estava al manual EBC, simplement cal saber quan es pot fer ser-vir.

PD: He mirat i no posa doble columna, però es pot posar, hi han mes formacions però vaig posar les bàsiques.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#5
Pero tu saps que pots passer de una situació de no combat a una situació d'emergencia en un plis plas, en els metres que fa falta per veure que hi ha al altre costat de la cantonada d'un edifici Aleshores, si el vehicle de devant, frena en sec I recula, tornarem a ser per els trossos sobre el que tenia I el que no tenia que haver fet I tot quedarà a la percepció de la situació per part del cap de la unitat.... no dic que els caps no siguin infal.libles, pero crec que asegurar un "envelope" de maniobra lliure al voltant de cada vehicle, redunda a la seguretat de tothom. Ja saps com m'agraden a mi les coses. Que fins i tot un crio de 4 anys ( o com jo que te una edad mental de 4) pugi entendre-les.

Jo proposo (obert a discussion).

1.- manteniment minim de 50 mts entre vehicles.
2.- El cap del vehicle de devant te de comunicar al moment qualsevol maniobra que supossi una interrupció de la última ordre rebuda, es a dir, si la ordre es avançar, qualsevol cosa que no sigui avançar te de ser comunicada.
3.-El vehicle de cap sap que te un marge de 50 metres per recular. Si te de recular mes d'aquest 50 mts cal demanar permis i obtenirlo.
Com a vegades es donen situations d'emergencia a on en menys d'un segon un vehicle pasa de una situacio de no combat a una situació d'emergencia a on el comandant del vehicle esta massa ocupat tractant salvar la vida del seu vehicle, donant ordres prioritaries al conductor de maniobrar i/o donar orders al artiller d'on esta l'enemic, es ingenuu pensar que deixarà aquest intent de salvar el seu propi cul i el de la seva tripulació com per quedar-se quiet i parat i demanar permis per recular. Cal que tingui aquesta "bombolla" de 50 mts de maniobra lliure
4.- Com a mesura cautelar, tots els altres vehicles es tenen d'adaptar. Si el vehicle de cap de columna para, tots els demes paren. Si els vehicles del darrere al parar es detenen a menys dels 50 metres, maniobraran poc a poc per restaurar la distancia de seguretat. Amb posterioritat el lider de la columna pot donar ordres als altres vehicles de que avancin per alcançar i recolzar o donar support al vehicle de cap. Pero aixó ja es un altre fase de la jugada.
5.- Quan s'hagi de reduir la distancia de seguretat, el lider de la unitat tractarà d'evitar dins els possibles que els vehicles avancin en columna. Els vehicles poden adaptar formacions en tasco, liniea o ala amb trajectories paral.leles. En ambits urbans, en els carrers que ho permetin, s'intentarà que cada vehicle ocupi un sentit de la marxa i al menys 2 vehicles quedin en paral.lel, o inclus, el carrer es massa estret i si les unitats individuals son prou fortes, que avancin per carrers paral.lels.

es un inici sobre el que anar construint la estrategia de vehicles.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#6
Notareu uns quants "anglicismes" degut al corrector automatic del ordinador que faig servir durant el dia.

Sobre estrategia de columna:

En lloc de portar 3 M113, tots tres igual de fragils, val mes dur com a vehicle de cap, en lloc d'un transport de tropes, un Bradley, que ja es un autentic vehicle de combat que es posa en cap de la formació i es "el vehicle" que entra en combat.

El seguent vehicle pot ser un LAV o un M113. (no cal que estigui armat) a on es transporta la esquadra d'infanteria. Com som poquets el objectiu es minimitzar el nombre de vehicles per no ocupar massa gent fent de tripulació i alliberar el maxim de infanteria

Vehicle metge. Un unic tripulant, el metge, que fa de xofer i de " curandero vudú." (ah! i els editors recordeu de marcar els vehicles med evac com a unitats mediques per el us de unitats de sang, medkits i permetre la completa aplicació del mode avançat medic del ACE.)

Cal establir normes de com tenen de maniobrar els vehicles al costat de llocs a on hi ha infanteria desembarcada. Ahir en tres ocasions no em van atropellar de miracle!.
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#7
Primer de tot, tornar a recordar el títol d'aquest fil, "Procediment de marxa enrere en comboi". Si voleu discutir qualsevol altre cosa que no sigui el protocol de marxa enrere, com distancies de seguretat, formacions, quants vehicles portar o de quin tipus, si us plau obriu un altre fil, gràcies :çsi:

Tornant al topic del fil, independentment de distancies de seguretat (que es un altre tema i per tant un altre fil), un protocol ha de servir per evitar accidents si fallen altres coses. Per exemple, si pel motiu que sigui la distancia del vehicle del darrere es massa curta (tot i que no hauria de passar, passa), avisar per radio, mirar abans, etc... pot solucionar aquest error de distancia.

Crec que no has llegit be l'apartat de situació d'emergència o això m'ha semblat, perque insisteixes en que en una situació d'emergència no tens temps a fer segons quines comprovacions. A l'apartat d'emergència no calen comprovacions, ni confirmacions. L'única excepció es si tenim infanteria desmuntada al voltant, i el motiu es ben simple, no pel fet de poder ferir-te a tu un enemic, has d'atropellar a la resta.
Comentes mes d'un cop que una situació pot canviar ràpidament, molt be, doncs si canvia, apliques el nou protocol segons situació, però si no canvia no. No te sentit aplicar un protocol d'emergència a una situació de combat o no combat, nomes perque "a lo millor" canvia a emergència. O dit d'una altre manera, no li posaré morfina a un soldat sa, només per si el fereixen. Quan li passi, ja li posaré drogues.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#8
Viper, ets molt tossut. Ho farem a la teva manera perque no tinc ganes de discutir mes. Unicament espero no haver de dir-te des-de el spectator alló de "com em fot tenir raò".
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#9
Kronus said:
Viper, ets molt tossut. Ho farem a la teva manera perque no tinc ganes de discutir mes. Unicament espero no haver de dir-te des-de el spectator alló de "com em fot tenir raò".
No es tracta de donar-me la raó, tu vas demanar als que teníem mes coneixements, d'escriure un procediment per seguir-lo tots, i es el que he fet, seguint la teva petició.
Després tu has volgut debatre el procediment, cosa que em sembla perfecte, doncs continuem el debat. Aquí no es tracta de saber qui te raó o no, si no de entre tots si així ho voleu decidir un protocol d'actuació.
Fes una cosa, si creus que el meu procediment no es el mes adequat, cosa comprensible i legitima, presenta un procediment teu, però com jo he fet, ben explicat, punt per punt, ficau en aquest mateix fil que per això està, però recorda en centrar-te només en la marxa enrere, no en d'altres qüestions que no debatem aquí ç;)

Jo no em molesto quan vosaltres m'ho discutiu tot, absolutament tot (parlo en general), però si teniu propostes, feu-les i ben fetes. Aquí alguns, principalment jo, ens em currat uns protocols, operatius i regles d'actuació, a mes d'un manual de 200 pagines i uns cursos de combat, lo normal es que si un fa tota aquesta feinada, mantingui la seva visió de les coses sempre que un ho consideri raonable, si no poca convicció tindríem explicant les coses.
 
9 Agost 2010
2,608
5
38
Punt de Lagrange
#10
Viper, no tinc el temps ni la inclinació per invertir mes temps en aquest tema. Ja he fet pales els meus punts raonats com bonament he pogut. Si hi vols extraure alguna cosa, tu mateix. Si no, ja te he dit que ho fare a la teva manera. Cap problema.
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#11
M'agradaria recordar que l'staff del grup 1RA te aquesta composició.

- Diplock
- ZeroQ
- Silverarrow
- Frodo
- Magnetar
- Viper

Sense cap de grup, tot l'staff te el mateix nivell, inclòs jo.
Dit això, trec la meva proposta de procediment de marxa enrere i feu la que mes creieu convenient. La meva intenció era només apagar les flames de l'altre fil, vist que no me n'he sortit, deixo el tema en mans vostres.
 

SilverArrow

Administrator
Membre del personal
Personal Arma
Community Manager
6 Novembre 2014
1,882
86
48
#12
Jo tenia curiositat per la proposta del Viper.

En fi, jo el que ús puc comentar és el que és fa a la vida real (especialment als països de l'OTAN).


El principal perill d'un convoi és una emboscada. La norma és que els enemics intentaran primer neutralitzar el vehicle del davant i el darrera, per bloquejar als vehicles del convoi i poder-los fer caura tota la seva potencia de foc en una zona que ells han determinat, que és diu zona de mort.

La retirada en combat, és una de les maniobres militars més complexes que hi han (inclús per infanteria), per tant s'ha d'evitar el seu ús sempre hi quan no sigui imprescindible.

Dit això, els convois, i especialment els blindats, habitualment segueixent una norma que és no fer mai marxa endarrera. Sempre que sigui possible les escapades seran endavant i a tota merda, a la vida real és donen casos de tancs que han hagut de saltar alçades de fins a 5 metres per tal de seguir endevant. El més important en una emboscada és sortir de la zona de mort, el més ràpid possible, per tal de recuperar l'iniciativa.



De fet la tàctica més important americana respecte a blindats, és diu Thunder Run (molt utiltizada a Vietnam i a Iraq), que bàsicament vol dir, anar de punt A al punt B, a tota merda, reventant tot el que és trobin i sense parar mai. La velocitat i sorpresa és una de les millors defenses.

En cas de que algún vehicle sigui destruit en mig del convoi:
1. La tripulació del vehicle el treu del mig i el neutralitza (si estan ferits, la del vehicle més pròxim).
2. Un petit destacament es queda fent foc de supressió mentres la resta del convoi segueix avançant.
3. Un cop el vehicle caigut és fora de la carretera, la seva tripulació puja al vehicle més pròxim i surten tots pitant.
* En cas necessari el convoi parara momentaneament mentres és fa aquesta operació.

.

En el cas molt excepcional si un convoi ha de retrocedir degut a un obstacle insalvable o a un enemic molt superior, el primer vehicle del convoi bloqueja la carretera i cobreix de forma estàtica mentres la resta va fent una retirada coordinada (primer l'últim, desprès el penúltim, etc.). En cas de que la gent del primer vehicle estigui en perill mortal, abandonaran el vehicle, però el deixaran creuat al mig de la carretera per alentir als enemics.

És important tenir en compte que cap vehicle pot fer marxa endarrera sense una ordre expressa del comandant del convoi.

Aqui teniu un video de dimarts passat, on un convoi amb Kurds i SEALs va ser emboscat, podeu veure com fan servir els cotxes per bloquejar la carretera mentres responen el foc: http://www.theguardian.com/us-news/2016 ... ttle-video

Degut a que la retirada és una maniobra que requereix molt de temps, coordinació i és molt perillosa, s'ha d'evitar sempre.



NOTA: Que el primer vehicle i l'ultim són imans de bales, no és cap novetat, per això els vehicles de comandament sempre és posen al mig