Informació Consells a l'hora jugar a les missions

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1
He decidit de fer aquest post, ja que molts no tenen en compte aquestes qüestions, i si es deixen explicades millor. Es tracta de maximitzar les possibilitats a l'hora de les partides, ja que no sou conscients a vegades de totes les coses que podeu fer.

Preparació de la missió pels participants

Els editors de missions us donen una missió ja preparada, al moment o anteriorment, però això no vol dir que no pugueu adaptar-vos a les missions segons creieu convenient. Per exemple, tot i que la missió sigui de dia originalment, vosaltres podeu preguntar al editor si es pot passar el temps a la nit, ja que creieu que es mes convenient per l'equip operar de nit. El editor llavors us dirà, si per qüestions de context i tècniques, es pot o no. Si la missió te Zeus actiu, sempre hi ha la possibilitat de fer canvis com aquests al vol, encara que sigui una missió enllaunada.

Si la inserció està pensada amb helicòpter en un punt concret, podeu preguntar si es pot canviar el punt o fins i tot si es pot fer d'una altre forma, com per exemple per mar o terra. El editor sempre us dirà si es possible o no, i si no es possible, lo seu es que ho justifiqui amb un argument dintre de context, per no trencar l'ambient (no podeu inserta-vos per mar, perque està controlat per l'enemic i no tenim embarcacions disponibles).

Si al fòrum hi han un parell de imatges, a la partida podeu preguntar si es pot tenir mes, si es pot fer servir el satèl·lit (si n'hi ha), si intel·ligència pot ampliar la informació, etc... Es a dir, no us limiteu a lo que us donem en un primer moment, es feina vostre demanar tota la informació possible (i es feina de l'editor decidir que podeu tenir i que no).

Podeu canviar l'hora, la inserció/extracció, l'equipament, els vehicles, rutes, etc... en definitiva qualsevol cosa.

Limitacions tècniques i segons la trama

A vegades els canvis que proposeu a l'editor no es podran fer. Pot ser que siguin per qüestions tècniques, argumentals o altres motius, en aquests casos heu d'acceptar aquestes limitacions, si l'editor no ho vol es per algun motiu, i normalment l'editor mirarà de justificar, amb una mica de rol, el motiu. Però sigui justificat o no, heu de ser una mica conscients que els editors solen establir de tant en tant escenes obligades, que si no es segueixen, trenquen la missió. Que això no us limiti la creativitat ni violi els protocols de combat, però tampoc li foteu en l'aire la missió a l'editor, si s'ha indicat clarament quin es el pla a seguir.

Els editors som uns cabrons

Penseu també que els editors adapten les missions a la dificultat i a l'acció que hi ha hagut a vegades. No tots fan el mateix, però n'hi ha que si veuen que la missió a sigut massa fàcil, o hi ha hagut poca acció, us fiquen amb el Zeus enemics nous, sempre dintre de la trama argumental i el context clar. IED, emboscades, trampes, canvis de trama/ordres etc... Estigueu preparats en tot moment, la missió no acaba fins que acaba.

Ressaltem el que no destaca

Els editors procurem adaptar també les coses a les limitacions del simulador. Per posar uns exemples, a la realitat pot ser molt habitual trobar-se civils, segon la zona de combat clar, però al simulador la vida civil no existeix per defecte. Això fa que quan veieu qualsevol persona o vehicle civil, us espanteu, ja que normalment això no ho trobeu a les partides. Heu de mantenir la calma, moltes coses com aquestes les posem per donar ambient, no per matar-vos.

Per tant, com que som conscients que per exemple un IED ben enterrat i amagat rere una pedra no el veuríeu mai (qualitat gràfica, mida dels nostres monitors, percepció del volum i la profunditat, etc...), els editors mirem de destacar una mica aquestes coses. Això depèn molt del context i del editor, però sermpre es cerca un equilibri. Així per exemple, si la missió no va específicament de destruir IED en una ruta concreta, quan jo els poso, fico algun indicador, per exemple una cadira blanca al costat del camí, cosa que no trobeu normalment i per tant us hauria de cridar l'atenció. Però compte, perque potser hi ha un IED secundari, ja que la cadira era un recurs per posar-vos en alerta, ara ja compto en que mireu be al voltant, i per tant el secundari si que l'amago millor.

Son consideracions sobre lo que es normal i no en una missió, i que varia segons l'escena i l'editor (lo cabró que sigui xD).

No explotar les limitacions/bugs del simulador

Això es un simulador, no la vida real, i per tant us trobareu moltes coses que a la realitat no us trobaríeu, no abuseu de la falta de rigorositat del simulador. Per exemple, si us esteu apropant per desactivar un IED, i resulta que l'opció de desactivació us surt a 2 metres abans d'arribar al IED, no ho feu, a la realitat no es podria fer si no estàs al damunt, per tant, continueu avançant fins a arribar al IED, i llavors ho feu. També per exemple, el canvi de mires a les armes es instantani, quan a la realitat, es trigaria una mica, segons la mira, el que hauríeu de fer, es reservar el canvi d'accessoris o equipament al context actual de la situació, per exemple, i seguint l'exemple de les mires, si teniu una ACOG a l'arma, i arribeu a una zona MOUT o CQB i esteu a punt d'entrar, no feu "espera que em canvio la mira" i us poseu una M552. Això ho devies haver fet abans, ara es el que tens, quan tinguis un moment mes dilatat de temps i en relativa seguretat, ja les canviaràs si vols.

Rolejar

Ficar-se en el nostre personatge i el context, ajuda a gaudir mes de la partida. Si penseu i actueu com el soldat que sou en cada partida, si adapteu la vostre manera d'actuar al context de la partida, tot es mes interessant. Per exemple, si trobeu un civil, podeu intentar treure-li informació, parlar amb ell, òbviament, això es podrà fer si la missió te Zeus actiu, i l'editor pot vol fer res, però es només una idea. Si ets un soldat normal, i et trobes un tanc, encara que al simulador es pugui, no el facis servir, un soldat de infanteria no sap com operar un tanc, potser com a molt conduir-ho, i sempre en cas de dubte, pregunteu al editor i si no al lider. Es igual per qualsevol vehicle o equipament que a la realitat el soldat no sàpigues operar.
Si sou soldats estrangers lluitant contra insurgents en un altre país, us importarà la població autòctona, però tampoc excessivament potser, però si sou combatents del país on esteu, que l'enemic matí civils us pot emprenyar molt mes, i per tant això s'ha de reflectir.
Es a dir, fique-vos en el paper del vostre soldat.