Overlock Intel Core 2 Quad Q6600

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#1
Creo aquest fil nou per no desvirtuar el que s´ha creat a l´apartat missions ja que em disposo a fer-li overlock al meu Q6600 i a part i sobretot per informar dels resultats i alhora rebre consell dels experts per si la cago molt :çruc:
D´altra banda, si m´en surto, sempre podrà servir per altra gent que pugui estar interessada en fer el mateix que jo.

Salut i ales

De moment el primer que he fet és un Intel Burn Test per veure i alhora amb fan speed mirar a on arriben les temperatures i el resultat ha sigut el de les imatges que segueixen:







El primer dubte que s´em planteja és, si mireu la segona imatge, que les temperatures de dos dels cores estàn per sobre dels 70 º C mentre que els altres dos es mantenen a la temperatura de la cpu entre els 60 i 70 ºC aproximadament. Tot i que crec entendre que per molts 4 nuclis que tinguem, no treballen mai tots 4 alhora i que normalment es comporten com un dual core ja que la majoria de les aplicacions no utilitzen els 4 a la vegada (ho explico a la meva manera i em corretgiu si m´equivoco)...si estic fent un Intel Burn Test no estàn treballant durant el test tots cuatre al 100 %? i si és així com és que dos d´ells treballen a temperatures diferents?

I per últim i com la tercera imatge indica els resultats del Intel Burn Test(com no podia ser d´altra manera) són satisfactis :çvic:

Doncs bé, em disposo ara a augmentar la freqüéncia de la cpu a 2.8 Ghz posant un FSB de 311 i a veure que passa.... ç?|

Anirem informant
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#2
Per saber si la temperatura es excessiva, has de consultar les especificacions de fabrica, concretament el Tcase.
http://ark.intel.com/products/29765/Int ... 66-MHz-FSB

Aquí et diu B3=62.2°C; G0=71°C, jo no havia vist CPU amb dos Tcase diferents, per tant no se a que fa referencia cadascú, però aquesta es la temperatura màxima de seguretat pels Cores, (no per la CPU en si, només per cada core).

Jo personalment no faig servir el Speedfan, a mi sempre m'ha donat uns resultats estranys. Jo prefereixo el CPUID HWMonitor, que es la mateixa companyia del CPU-Z que fas servir.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#3
La primera cosa que et diria és que facis servir el CoreTemp per llegir les temperatures de la CPU http://www.alcpu.com/CoreTemp/

Després cal tenir en compte que l'Intel Burn Test obté unes temperatures molt elevades que en la vida real no es donen, està bé per fer un test ràpid per buscar estabilitat. Per tenir lectures més pròximes a la real fes servir el Prime95, tot i que estaras més estona.

En aquests tests les CPU treballen totes 4 al 100%, i tot i que aquest cas és difícil que es doni a la vida real nosaltres volem un sistema que sigui estable sempre.

Respecte a les diferències de temperatura, sempre hi ha alguna diferència, però les teves em semblen molt altes. Possiblement caldria desmuntar el dissipador, netejar la pasta tèrmica i posar-n'hi de nova.

Les temperatures que tens ara les veig massa altes, més de 70º malament. Potser posant pasta tèrmica milloraria la temperatura una mica, o almenys s'igualarien. Si vols pujar la velocitat fes-ho amb cautela.

PD: Si has de canviar de disspiador jo per aquí tinc un Thermaltake mort de gana que era el que vaig fer servir per arribar a 3.5Ghz. Si el necessites ja arribarem a un acord. ç;)
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#4
Si li canvies la pasta tèrmica (que s'aconsella fer cada cert temps) posa-li una bona de base metàl·lica. El venedor potser t'intenta colar que les blanques serveixen per CPU i GPU, però no es cert, millor les metàl·liques (son de color gris), d'un 4 euros mínim per assegurar-te la qualitat.
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#5
D´entrada PASTA TERMICA! No l´he canviat mai i el PC ja té una edat....recomaneu-me una de bona que la pillo per internet...que aixó de viure en un poble és el que té (em surten més a compte els ports que el viatge i el temps perdut a buscar-la)

Abans de llegir les vostres respotes he fet la prova de pujar la freqüència a 311 i els resultats han sigut aquests:



Com podeu veure al CPU-Z treballa a 2.8 GHz però el que no entenc és perque el core voltage ha augmentat a 1.248 si abans estava a 1.176 i jo no he tocat res de voltatges. El que he fet ha sigut seguir pas per pas el que fa el portugués del video ç;) fins al min 2:10 aproximadament que és a on toca l´FSB frequence i l´he posat a 311.

Però la temperatura es dispara com podeu veure:





I el que he fet és tornar-ho a deixar tot com estava i llavors he llegit les vostres respostes, m´he instal.lat el core temp i he fet un intel burn test un altre cop en condicions normals i el resultat ha sigut el que veieu:



Doncs no l´he ni finalitzat....al veure que les temperatures pujaven tant n´he fet una captura i he finalitzat el test....

O sigui que de moment em queda pillar pasta tèrmica i veure si em varien els resultats, si amb pasta tèrmica aconsegueixo una millora substancial en condicions normals, ho intentarem de nou una altra vegada i de manera més pausada...i si no és així haurem de parlar del teu Termaltake Rush ç;) i en tot cas tornar.ho a intentar llavors...

Moltes gràcies per l´ajuda nois, sou un pou de saviesa tecnológica :çcerv:
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#6
D´entrada PASTA TERMICA! No l´he canviat mai i el PC ja té una edat....recomaneu-me una de bona que la pillo per internet...que aixó de viure en un poble és el que té (em surten més a compte els ports que el viatge i el temps perdut a buscar-la)

Abans de llegir les vostres respotes he fet la prova de pujar la freqüència a 311 i els resultats han sigut aquests:



Com podeu veure al CPU-Z treballa a 2.8 GHz però el que no entenc és perque el core voltage ha augmentat a 1.248 si abans estava a 1.176 i jo no he tocat res de voltatges. El que he fet ha sigut seguir pas per pas el que fa el portugués del video ç;) fins al min 2:10 aproximadament que és a on toca l´FSB frequence i l´he posat a 311.

Però la temperatura es dispara com podeu veure:





I el que he fet és tornar-ho a deixar tot com estava i llavors he llegit les vostres respostes, m´he instal.lat el core temp i he fet un intel burn test un altre cop en condicions normals i el resultat ha sigut el que veieu:



Doncs no l´he ni finalitzat....al veure que les temperatures pujaven tant n´he fet una captura i he finalitzat el test....

O sigui que de moment em queda pillar pasta tèrmica i veure si em varien els resultats, si amb pasta tèrmica aconsegueixo una millora substancial en condicions normals, ho intentarem de nou una altra vegada i de manera més pausada...i si no és així haurem de parlar del teu Termaltake Rush ç;) i en tot cas tornar.ho a intentar llavors...

Moltes gràcies per l´ajuda nois, sou un pou de saviesa tecnológica :çcerv:

PD: em queda provar lo del Prime95 per veure si en condicions més normals es dipara tant la Tº...
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#7
La lectura de voltatge no és exacte i fluctua. A més el regulador de voltatge de la CPU intenta compensar les caigudes de voltatge que es produeixen en càrrega i per això pot ser que a més freqüència tinguis un pèl més de voltatge.

Amb aquestes temperatures no se si només és qüestió de pasta tèrmica, o si és el dissipador que no dóna. O bé vius al Sàhara. ç:D

Per pastes tèrmiques bones mira't les Arctic Silver: http://www.pccomponentes.com/pasta_termica.html
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#9
Doncs bé, després de les vacances em torno a posar a la feina amb el tema de l´overlock.

La següent imatge són temperatures de la cpu de fa tres dies, mentre volava un SU-27 al DCS.



Aquesta és del mateix dia després d´uns 20 min volant a DCS.



Una vegada fetes aquestes captures del cpu-temp, vaig demanar la pasta térmica i vaig disposar-me a desmuntar el disipador i el processador i a substituir la pasta vella per aquesta nova. He de dir que no l´havia substituit mai i la que hi havia posada estava completament seca com una pedra :çrubl: . Una vegada eliminada la pasta/pedra ç;) antiga i netejat amb molta cura les restes de pasta del processador i el dissipador, i aprofitant per netejar bé la caixa per dins, ventiladors etc....em disposo a comprovar quin serà l´efecte de la nova pasta térmica en les temperatures de treball del processador, i aquests són els resultats.

La següent imatge és amb el PC en "condicions normals"



I la següent és mentre executava Intel Burn Test amb el 4 nuclis treballant al 100%



Per tant, és obvi que el meu PC suplicava feia temps una repassadeta i un bon manteniment.... :çvic:

Com podeu observar en les proves que havia fet amb l´intel burn test anteriorment, la cpu havia assolit temperatures de fins a 89º C i ara en les mateixes condicions no pasa de 60ºC, és veritat que la calor que feia aquell dia no és la que fa avui, però la diferència no és ni de bon tros per alterar tant la temperatura interna del PC.

Proxim pas: tornar a provar l´overlock...seguirem informant. ç;)

Moraleja: "si la pasta termica te dejas, te puedes quemar las cejas" :çvic:

Salut i ales.

Kopant
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#11
Overclocking... :çcast:

Vaig fer la primera prova augmentant la freqüência FSB a 311 amb el multiplicador a 09, el que em donava uns 2800 Ghz, sense masses problemes aparents.
Avui he augmentat la freqüência FSB a 333 amb el que aconsegueixo 3000 GHz i els següents resultats executant Intelburntest.



Com podeu veure mentre s´executa l´Intelburntest, els cores assoleixen puntes de temperatura de fins a 78 ºC, peró sinó les temperatures es mouen a la franja dels 60 ºC. Per altra banda, el voltatge està a 1,2875 v i d´aqui no es mou.

Ara em faltaria executar el Prime95.

Com veieu els resultats? els 78 ºC de punta son masses? o al ser un test "d´estrés" és normal?