• dcs 26032014 1
  • Screen 140208 133546
  • Screen 140208 131640
  • arma3 4
  • Screen 140312 224610
  • il2 6
  • il2fb2014-01-2019-26-10-78 zps33488f98.png~original
  • dcs 5
  • dcs 26032014 2
  • dcs 7
  • arma2 3
  • Screen 140208 132231
  • 2014-02-03 200438
  • dcs 4
  • arma3 3
  • dcs 6
  • il2fb 3
  • cqb2
  • arma2 1
  • arma3 1

Manuals FC3

  • Tot
  • General
  • Su 25
Carregar més Prem MAJÙS per carregar tot Carregar tot

 

Els principals aparells analògics dins les cabines dels avions russos son l'ADI i el HSI, poden semblar molt complicats, però amb una mica de pràctica i mecanització, amb només un cop d'ull ràpid et donen molta informació de la sitació en la que es troba l'avió.

Aquesta mini guia-manual, és un petit resum sobre el funcionament de l'ADI i el HSI en un pla de vol analògic en els avions russos del FC3.

Una imatge dels aparells dins el MiG29S

man fc landing 01

 

L'ADI és el de sobre, aquest aparell ens dona informació de com es troba l'avió en l'espai i a part ens indica cap a on hauria d'anar per seguir el pla de vol assignat.

El Datum de l'Avió és cap a on va la nau, és una representació simbolica i es troba marcant una esfera amb un hemisferi superior de color clar, que indica el nivell superior sobre l'horitzó i un hemisferi fosc que indica el nivell inferior de l'horitzó, amb una escala en graus per saber si ascendim o descendim que és l'angle de pitch i amb una escala l'alabeig per si estem alabejant l'avió.

A la part superior hi ha una escala amb un cercle al mig, és la ruta desitjada, ens indica cap a on em de girar l'avió, si dreta o esquerra per seguir la ruta de vol assignada, en quant estiguem en ruta l'indicador vertical estarà al mig del cercle, igual pasa amb l'alçada de vol amb una escala al costat esquerra i un cercle, ens indica si hem de pujar o baixar l'avió per anar a l'altitud desitaja del pla de vol.

Les dues barres de color grog, la vertical i la horitzontal són el director de vol, que ens diu en quin pitch i alabeig exàcte hem de possar-nos per anar cap a la ruta i alaçada desitajdes, hem d'aconseguir possar-les justament al mig i que formin una creu, llavor anemn cap en bon camí.

La bola és el derrapatge de l'avió.

El HSI és l'intrument de sota, i ens indica de forma més gràfica el pla de vol, però només en un pla horitzontal, salvo en el moment d'aterrar que s'activa el ILS, el mode d'aterratge.

La distancia són els kilometres que ens falten per arrivar al punt de ruta.

La ruta són els graus que hem de seguir.

HI ha dues fletxen dins el HSI, una simple i un altre doble, la fletxa simple senyala de forma directe la direcció cap al punt de ruta assignat, és la que indica cap a on es troba el punt de ruta independetment de la ruta del pla de vol, i la fletxa doble indica el rumb del pla de vol, el rumb no és la ruta, el rumb és un algle i podem anar amb el mateix angle de forma paral·lela, més endevat ho veureu.

Les linies del ILS només s'activen en mode aterratge que explicaré més endevant.

Tot això costa molt més explicar-ho amb paraules que veure-ho un mateix.

Aquí tenim un vol ideal, mireu els intruments, HSI, ADI i el MDF totalment sincronitzats, tot vertical i horitzontal, ideal ...

man fc landing 02

 

Aquí estem fora de rumb ...

man fc landing 03

L'ADI ens diu, que hem d'anar a la dreta i baixar amb els indicador de ruta i altitud desitaja i el director de vol té la barra mirant cap a la dreta i està a la part baixa.
el HSI tenim el punt de ruta a 90º a la dreta (fletxa groga) però el rumb el tenim a 45º, fixeu-vos amb el MDF, la feltxa doble esta paral·lela al pla de vol del MDF i la fletxa simple mira directament al punt de ruta.

Aquí anem en paral·lel al pla de vol ....

man fc landing 04

 

Per a poder interceptar el pla de vol, ens hem de situar sempre al costat contrari de les dues fletxes, d'aquesta manera conseguirem que quedin una dintre l'altre mentee avancem.

man fc landing 05

 

Cada cop que passeu per un punt de ruta l'ADI i el HSI apunten cap al nou punt de ruta i tornem a començar.

L'aterratge serveix també per al Su33 en portavions, és exàctament el mateix. Aquí l'instrument que guanya força és el HSI, ja que s'activen les barres del ILS

man fc landing 06

 

Hem dintentar que les barres del ILS al HSI estiguin justament sobre les linies de punt i formin una creu just al mig, si sortim de rumb la barra vertical és mourà en direcció cap a on hem d'anar i el mateix amb l'alçada de descents, si anem alts o baixos es moura la barra hortizontal.

Important tenir l'avió ben trimat i amb la potència anar jugant per guanyar o perdre alçada i així ens evitarem molts problemes i rectificacions al final que poden ser desastroses.

La barra vertical del HUD a la part dreta indica la velocitat vertical en m/s, ideal estar sobre els 5m/s, també teniu l'instrument analògic justament al costat de l'ADI.

Aquí anem baixos, i la barra del ILS ens diu que pujem, es veu la linia de punts per sota la barra, lADI també ho indica

man fc landing 07

 

Aquí anem alts, el mateix d'abans però a l'inversa, els puntets estan per sobre, el director de vol també ho diu

man fc landing 08

 

Aterratge fet, un cop esteu a punt de tocar pista les barrer ILS perden funcionalitat

man fc landing 09

 

Feliços vols.

Identificar-se