• il2fb fum
  • cqb2
  • arma3 2
  • arma3 3
  • Screen 140208 131640
  • Screen 140312 224546
  • Screen 140208 132231
  • Screen 140312 224410
  • il2fb2014-01-2019-32-16-69 zps87493f16.png~original
  • Screen 140228 232427
  • il2 5
  • arma3 4
  • dcs 7
  • dcs 26032014 2
  • Screen 140312 224610
  • 04 madelf buran
  • il2fb 3
  • dcs 6
  • Screen 140208 133546
  • dcs 3

 

Bé, gràcies a en ZeroQ (el de la foto d'amunt), per fi vaig poder provar ahir l'Oculus Rift, moltíssimes gràcies ZeroQ per convidar-me.

Com a resum diré, que tot i les carències i problemes de la versió de desenvolupament que vaig provar, em va deixar molt impressionat, i que si arreglen els tres punts claus que jo considero i ara us explicaré, serà un producte estrella i sens dubte me'l compraré.

La sensació d'immersió es increïble, realment no m'esperava que fos tan bona, jo m'esperava mes tenir una pantalla a la cara i prou, però en realitat sembla que realment estiguis al mon virtual. En ZeroQ de les moltes demos que em va posar, em va mostrar una on estava a una galeria amb una serie de persones en 3D amb un detall superrealista (despullats xD) estàtics, quan em vaig apropar a la cara d'una de les noies, semblava que realment tingues una persona davant meu, em va impactar molt.
A la demo de la Toscana Italana, semblava que tinguessis realment els objectes al voltant teu, com si tu realment estiguessis caminant per aquella casa apartada al damunt d'un penya-segat.
Al WarThunder, tot i que no el vaig poder gaudir tant perquè o no l'havien fet be la implementació, o s'havia des-configurat, ja que la resolució i qualitat gràfica eren molt dolents, semblava que realment anessis dintre de l'avió, et quedaves impressionat de la mida real de l'avió que pilotaves, a diferencia de quan jugues amb un monitor, senties el poder d'un aparell enorme entre les teves mans (i de l'avió també :)) I sobretot, poder jugar el cap sense haver de mirar sempre cap al davant al monitor, era impagable, a mes la precisió de l'Oculus es genial, has de fer molt de zoom per veure tremolor, i el que veus es el del teu propi cap, no per falta de precisió.

Es cert que tot i tenir un angle de visió de 110º, es nota que no tens una visió perifèrica real, però no molesta, es una mica com portar unes ulleres de bussejar, però no tant exagerat, a mes les bores negres que perceps diguem, com vaig posar a la foto anterior, no es que la vegis a la pantalla, la pantalla es tot mon virtual, ho perceps mes a la visió perifèrica, totalment fora de pantalla. Per tant no es com posar-te unes NVG a l'ArmA, es simplement com si els teus ulls humans passessin de tenir 180º de visió (o el que tinguin) a tenir 110º.

El pes de l'aparell es molt petit, de fet en cap moment em va molestar, amb prou feines notava que tingues res el cap, els tres punts de subjecció sens dubte ajuden molt en això.
Jo ho vaig haver de fer servir amb ulleres, i tot i que no molestava, si que notava una mica la pressió de les mateixes, però ben ajustades a un mateix crec que no seria cap inconvenient.
En ZeroQ no porta ulleres, i per tant fa servir el joc A de lents de l'Oculus, jo si porto (4 de miopia) i m'hagués calgut canviar lents a la B o a la C, però vaig preferir que no s'emboliqués a canviar res per mi. Dic això per que l'enfocament no em va agradar, ja que o posaves els ulls al punt exacte, o es veia desenfocat, però com ja dic, si l'Oculus l'hagués configurat per mi, estic segur que no hagués patit tant aquest problema.
També important comentar que el pont del nas en cap moment em va molestar, de fet em sembla que no toca l'aparell, la subjecció es amb els tres punts i la pròpia cara, no amb el nas.

Be, ara passem als tres punts negatius, i deixaré el pitjor per el final. El primer es la resolució, la versió de desenvolupament no arriba a HD, i es nota moltíssim, la qualitat gràfica amb aquesta resolució, tenint en comptes que la lent magnifica la pantalla, es molt dolenta, era molt difícil distingir les textures quan volies mirar d'aprop. Està mes que confirmat que la versió comercial serà Full HD 1080, i tot i que no si ni tan sols si aquesta es suficient, per les opinions de la gent que ha provat les Full HD, diuen que si, que es veu molt rebé. Tot i aixi, espere'm que encara facin les ulleres amb mes resolució, però en tot cas està confirmat que serà com a mínim Full HD, per tant aquest no es un problema per preocupar-se.
El segon problema son els eixos, aquesta versió nomes te 3 eixos, 3DOF, lo qual amb el TrackIR podia ser suficient, però amb l'Oculus no, tenir aquesta immersió però no tenir 6 eixos de moviment seria sens dubte un error enorme. Per sort també està confirmat que la versió comercial tindrà 6DOF, i a mes amb precisió millorada, per tant tampoc ens hem de preocupar gaire.
I ara el problema mes gran de tots, que o es soluciona, o encara que facin un sense fils, amb pantalla 4K, i tot lo que vulguis, fracassarien en vendes. El mareig, i es que em vaig marejar moltíssim amb les demos, sobretot quan movies el cos amb el ratolí, o miraves al costat dintre de l'avió, m'entraven ganes de potar, i això que jo soc una persona que no es mareja mai, no tinc vertigen, ni em passa res a muntanyes russes o a les corbes del Garraf. Doncs als 5 minuts ja estava marejat, i vaig passar tot el dia d'ahir amb la panxa remoguda. Òbviament a tots no els afecta per igual, però si a mi, una persona que no es mareja mai, em poso aixi, vol dir que o ho solucionen o es un producte que no es pot vendre. Com a punt positiu dir que la versió HD deien que pràcticament no marejava o marejava molt poc comparativament, i segur que la versió final, amb totes les millores ja no tindre mareig, o serà mínim fins que t'adaptis, però ara mateix es infumable per a mi.

Per tant, es un producte amb un potencial genial, que ja està confirmat que dos dels 3 handicaps estaran solucionats a la versió final, i això vol dir que si solucionen lo del mareig, me'l compraré sense cap mena de dubte (i possiblement l'STEM al darrere).

Per seguir la informació sobre l'Oculus Rift podeu visitar el nostre fil al fòrum.

cc donacions 06a

Teamspeak

Identificar-se