Cavallers del Cel Comunitat Catalana de Simulació

Algú entèn d'electronica?

Tot el relacionat amb perifèrics, components, avaries...

Autor: rush » 23 ago. 2015, 20:39

Resulta que tinc un monitor vellet que feia servir com a monitor secundari.
Ja fa temps que li costava arrencar, a vegades s'engegava i a vegades no, però avui ha dit prou.
L'he desmontat i a la placa que segons sembla hi ha tot el tema de regulació de corrent hi veig dos condensadors inflats. Pot ser aquesta la causa?
Imatge
Imatge
rush
Cap del DCS
Cap del DCS

Entrades: 1558
Membre des de: 26 des. 2010, 20:58

Autor: ZeroQ » 24 ago. 2015, 10:53

No soc cap expert però si estan molt bufats quasi segur que estan fets malbe. Depen del que li hagui passat no fa falta que exploti per deixar de funcionar. Molts s'obren com un bolet i prou.
Quan havia tingut problemes amb monitors CRT els problemes venien d'una soldadura freda però el diagnostic era un altre
ZeroQ l’ha editat per darrera vegada el dia: 24 ago. 2015, 11:09, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
ZeroQ
Cap de l'ArmA
Cap de l'ArmA

Entrades: 1625
Membre des de: 27 des. 2011, 13:32
Ubicació: Barcelona

Autor: Viper » 24 ago. 2015, 10:57

Jo no entenc, però te pinta que es això. A mi em va explotar un condensador de la font d'alimentació, i el mateix dia, abans de fer-ho, li costava engegar-se.
Imatge
Software en Català - http://www.softcatala.org
Viper
Administrador
Administrador

Entrades: 7203
Membre des de: 14 juny 2010, 12:50
Ubicació: Esplugues de Llobregat - Catalunya

Autor: rush » 24 ago. 2015, 14:31

Estan inflats però no petats. Suposo que pel què costen provaré de canviar-los i a veure què passa. :çboix:
Imatge
Imatge
rush
Cap del DCS
Cap del DCS

Autor: Buran » 24 ago. 2015, 17:08

Rush, suposo que ho hauràs fet i si no fes-ho, mira bé les característiques dels condensadors, que la seva capacitat sigui la mateixa, i al soldar-los mira bé la polaritat, la pota llarga és la positiva i la curta la negativa (si no ho recordo malament), assegura't bé d'això, és molt important, si els connectes al revés faran un pet impressionant, sobretot no ho comprovis mirant-los des de sobre per si hi ha algun accident, tenen molta mala llet alguns condensadors, no és broma.

Ens veiem aviat !!!
Imatge
Buran
Community Manager
Community Manager

Entrades: 2057
Membre des de: 11 des. 2010, 18:16
Ubicació: Barcelona - Catalunya

Autor: rush » 24 ago. 2015, 18:02

Buran ha escrit:Rush, suposo que ho hauràs fet i si no fes-ho, mira bé les característiques dels condensadors, que la seva capacitat sigui la mateixa, i al soldar-los mira bé la polaritat, la pota llarga és la positiva i la curta la negativa (si no ho recordo malament), assegura't bé d'això, és molt important, si els connectes al revés faran un pet impressionant, sobretot no ho comprovis mirant-los des de sobre per si hi ha algun accident, tenen molta mala llet alguns condensadors, no és broma.

Ho sé ho sé... a classes d'electrònica de l'institut vaig fer "l'experiment" de posar un condensador al revés a veure què passava... :çboix:
El professor em va fotre una bona bronca, i després en privat em va dir que ell també tenia curiositat per veure què passava. ç:D
Imatge
Imatge
rush
Cap del DCS
Cap del DCS

Autor: ZeroQ » 24 ago. 2015, 19:48

Si son electrolitics no tenen polaritat si mal no recordo, no?
Imatge
ZeroQ
Cap de l'ArmA
Cap de l'ArmA

Entrades: 1625
Membre des de: 27 des. 2011, 13:32
Ubicació: Barcelona

Torna a: Maquinari (Hardware)