From: Bill Kerman
To: Jebediah Kerman
Subject: Ho he trobat!
Hola Jeb, com va?
He trobat la solució als nostres problemes, es diu reforç! Es tracta d'una barra metàl·lica amb forats als extrems per posar-hi cargols. Usant-la en els llocs apropiats i fixant els motors de combustible sòlid entre ells podrem obtenir més rigidesa i fer un coet més potent, amb més motors i potser una altre etapa. Això ens hauria de deixar a l'òrbita de Kerbin amb suficient combustible per apropar-nos a Mun.
Salutacions, Bill
Aquest e-mail va ser l'inici d'una missió que en aquell moment va ser èpica. En Jebediah, en Bill i en Bob van dissenyar una nova nau. Els seus càlculs els indicava que la nau podria arribar a Mun, però si hi aterrava segurament no en podria tornar. Tot i que a en Jeb li agradava molt Mun, no tenia intenció de quedar-s'hi, doncs no se sap si allà hi ha reserves de Kervodka o no.
La següent opció era establir una òrbita a Mun i tornar, però tampoc sabien si tindrien prou combustible. Si no era gaire temptador quedar-se a Mun, encara ho era menys quedar-s'hi donant voltes dins una càpsula minúscula.
La darrera opció era passar per Mun i tornar. Concretament es va calcular que es podia establir una òrbita a Kerbin amb un Apoapsis prou llunyà com perquè la nau entrès sota la influència de Mun i aquesta fos capturada temporalment, però sense establir una òrbita, de forma que en tornar a escapar de Mun la nau tornès a entrar a l'òrbita de Kerbin. D'aquesta forma la tornada de Mun seria "gratuïta" i només caldria gastar combustible per reduïr l'òrbita a Kerbin i aterrar.
Van dissenyar el Jeb6, que bàsicament consistia en un Jeb5 amb una nova etapa de motors de combustible sòlid. Es va veure que la potència era excessiva i que es gastava molta energia en vèncer el fregament de l'aire, però el Jeb6 va aconseguir l'objectiu de posar una nau en òrbita amb suficient combustible per emprendre l'aproximació a Mun.
4 dies després Jeb Kerman aterrava a Kerbin convertint-se en el primer Kerbal que havia abandonat temporalment l'òrbita de Kerbin, i en el Kerbal que més s'havia apropat a Mun.
El Jeb6

Ignició

Havent deixat la primera etapa. La velocitat que portava la nau era tant gran que es va produïr escalfament com si fos una reentrada a l'atmosfera.

Els motors de combustible sòlid ja han fet la feina i només queden els de combustible liquid amb suficient combustible per emprendre el viatge a Mun.
Una primera fase per ajustar l'òrbita a Kerbin i fer el salt cap a Mun amb el que quedi, i una segona per acabar el salt a Mun i tenir reserves per tornar.

Càlculs per a la missió. En taronja la línia trajectoria que hauria de seguir la nau per posar-se sota la influència de Mun. En lila els moments en que la nau seria capturada per Mun i en verd l'orbita que tindria la nau un cop abandonada la influència de Mun.

Després de realitzar al maniobra. Es pot veure que va ser un èxit.

Kerbin a mig camí de Mun

Mun a mig camí.

En el punt més proper a Mun.

Kerbin des de Mun.

En Jebediah Kerman no va perdre l'oportunitat de sortir de la càpsula per veure millor Mun. Tant a prop i tant lluny!

De tornada a Kerbin es va establir una òrbita que en el seu punt més baix entrés dins l'atmosfera per tal de frenar la nau progressivament ja que sino la velocitat seria massa alta. Va caldre fer tres òrbites abans que la nau aterrés.

Trajectòria de caiguda a Kerbin després de les òrbites.

Gastant l'última gota de combustible en frenar la nau.

Deixant l'últim motor.

Reentrada.

Amb els paracaigudes oberts pocs moments abans d'aterrar.

Fi de la missió!
