Mantle, la nova API d'AMD per desterrar DirectX de Microsoft

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1
Llegint un article sobre Star Citizen, Chris Roberts, el seu creador, parlava de Mantle (jo ni sabia que era això), i que hi donarien suport. Doncs be, Mantle es una API d'AMD que fa lo mateix que DirectX, nomes que ho fa molt millor. Segons paraules de Chris Roberts "Anar directament al maquinari sense necessitat d'una enorme i ineficient API com DirectX ens permet incrementar radicalment el nombre d'objectes dibuixats en una escena". De fer Roberts posa bastant a parir a DirectX, comentant que es una API oblidada per Microsoft des de que va abandonar el mon dels videojocs, i com no posar al dia la API, aquesta deixa de ser útil.
Segons ell, una API com Mantle, esta pensada millor, ja que gestiona molt millor la potencia del nostre maquinari. I per posar un exemple, deia "En la conferència per a desenvolupadors d'AMD de la passada setmana, Nitrous, una nova companyia que està desenvolupant un motor gràfic per a PC de nova generació, va presentar una demo en la qual es dibuixen 100.000 objectes en escena a 60 frames per segon amb Mantle. Per posar això en context, l'última generació de PC (un munt de PCs a través de DirectX) es queden a 2.000-3.000 objectes i les consoles (com la PS4) arriben als 10.000-15.000 més o menys".



Com veiem la potencia de Mantle sembla enorme. De fet des de AMD comenten que on mes es nota la millora de rendiment es quan posem la qualitat gràfica al màxim i quan l'ordinador va mes just de maquinari, i segons les proves dels usuaris sembla que es cert, com en aquest article on ens parlen d'una millora dels FPS del 38% posant els gràfics en Ultra al Battlefield 4. De fet segons he vist diferents comparatives, totes semblen tenir una cosa en comú, i es que els FPS mínims augmenten el doble independentment del FPS màxims i mitjans. Això traduït al nostre mont vol dir que per exemple els que juguem a l'ArmA3, DCS, o IL2CoD a 30 FPS jugaríem a uns FPS mínims de 60, i uns mitjans mes alts.

Sembla clar llavors que Mantle es una bona aposta de futur, i si títols com Battlefield 4 o Star Citizen i empreses com Cloud Imperium Games, Dice (Frostbite 3), Oxide, o Eidos ja hi donen suport pot arribar a esdevenir el substitut de DirectX (recordem que DirectX fa molts anys va ser el substitut d'una altre API que no recordo, crec que es deia Video alguna cosa). A mes segons la informació de AMD, Mantle no esta creada sobre cap arquitectura concreta de gràfica, es a dir, que no te perquè ser exclusiu per gràfiques ATI, si no que Nvidia podria fer-ho servir també (tot i que es mes probable que Nvidia llances la seva pròpia versió si vulgues). En tot cas, Mantle es una API de codi obert, multi-plataforma, suportada per les consoles de nova generació fet que suposa que els ports consola-PC i viceversa seran molt més senzills de fer i millors que en l'actualitat
De moment Mantle ja està disponible a la web d'AMD, instal·lant els últims drivers AMD Catalyst BETA versió 14.1.

Per acabar us deixo amb alguns vídeos on posen a prova Mantle.

https://www.youtube.com/watch?v=YtwtZV3LObY
https://www.youtube.com/watch?v=6fa5K21tXAk
https://www.youtube.com/watch?v=dG66yTIn-P0
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#2
Re: Mantle, la nova API d'AMD per desterrar DirectX de Micro

Trobo la noticia molt interessant i he de dir que he fet una lectura digonal però tal i com ho entenc si les productores que fan els motors gràfics no afegeixen el suport per mantle no veurem cap millora. Això vol dir gastar molts millions en comptes de deixar que els usuaris es gastin més diners en hardware més potents. A veure que surt de tot això perqué hi han lobbies per darrera que mouen interesos econòmics. Això es el que presuposo.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#3
Re: Mantle, la nova API d'AMD per desterrar DirectX de Micro

La idea és bona, tothom sap que qualsevol cosa programada per Micro$oft és ineficient, complicada i sobrecarregada.

Ara bé, que surti només d'AMD fa una mica de pudor de socarrim, primer perquè no crec que Nvidia ho utilitzi, i segon perquè si la API la fa AMD, endevineu quines targetes funcionaran millor amb aquesta API?

D'altra banda AMD sempre ha tingut problemes amb els seus drivers per DirectX. De fet en molts casos el seu hardware és bo però per culpa dels drivers perden rendiment. Nvidia sempre ha fet drivers millors.

En fi, veurem com acaba.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#4
Re: Mantle, la nova API d'AMD per desterrar DirectX de Micro

Sembla que Microsoft no vol que Mantle li doni guerra, i inclourà en les pròximes versions de DirectX algunes característiques de baix nivell com Mantle (en aquest context "baix nivell" no te res a veure amb qualitat, es un terme per descriure un tipus de processament).
http://www.techspot.com/news/55824-next ... tures.html