Lloguer d'un servidor dedicat potent per allotjar simuladors

Quina quota VOLUNTÀRIA pagaries com a màxim, que inclogui un servidor dedicat per simuladors?

  • 19€/any

    Votes: 6 54.5%
  • 27€/any

    Votes: 2 18.2%
  • 38€/any

    Votes: 4 36.4%
  • 52€/any (aquest seria un GAME-3 amb Windows inclòs al preu)

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    11

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1
Be com ja sabeu, una de les claus mes importants perque una comunitat funcioni i evolucioni es tenir contractat un servidor dedicat on poder instal·lar els servidors dels simuladors, de tal manera que no haguem de cercar per internet servidors d'altres grups, o que no hagi de crear la sessió un de nosaltres, amb les limitacions de potencia i ample de banda que això comporta.
Fins ara això no era del tot viable fer-ho, ja que els servidors per videojocs/simuladors son molt cars, i segons el nostre volum de membres, havíem de pagar uns preus excessius segons la meva opinió. Això no es que hagi canviat la veritat, però ara que s'ha ampliat una mica la plantilla de membres actius, es podria tornar a valorar.
A mes, si que hi ha una cosa nova, i es que OVH, l'empresa que ens proporciona el nostre servidor VPS i el Web Hosting, ha estat fent proves d'una gamma GAME que volen llançar de servidors, pensada precisament per jocs/simuladors. OVH no es la millor empresa, de fet la seva atenció al client es nefasta, però si teu els preus mes baixos, i normalment funciona be sempre el servidor.

Aquesta imatge que us poso son els preus que tenien a la fase BETA, que no son preus finals, si no orientatius del que podria ser la oferta comercial final que facin. Nou feu cas als preus en vermell, nomes als de color negre, i com a orientació nomes.



Aquí s'ha de tenir una cosa en compte, que les llicencies de Windows normalment es paguen a part, que son uns 24,19€/mes, però no se sap encara si el preu inclourà la llicencia de Windows o no. Que ningú em digui que les Linux son gratuïtes, ho se prou be, però no penso administrar un servidor Linux mes, abans amb pico els collons amb la porta del microones.

Llavors, jo he sumat que som uns 15 membres actius, mes o menys, i seguint una mica aquests preus, he calculat uns preus finals hipotètics, basant-me en el GAME-1, tot i que el 2 o 3 serien mes ideals clar, però l'1 es molt potent ja. La cosa quedaria aixi.

GAME-1 24€/mes + Windows 24€/mes = 576€/any / 15 membres = 38€/any cada membre
GAME-1 24€/mes = 288€/any / 15 membres = 19€/any cada membre
GAME-1 34€/mes = 408€/any / 15 membres = 27€/any cada membre

Aquí la pregunta es si esteu disposats a pagar aquestes quotes anuals per mantenir el servidor dedicat?. Personalment opino que pagar com a molt 38 euros l'any per tenir un servidor dedicat es perfectament assumible (a no ser que la teva situació econòmica sigui dolenta, com era el meu cas fins fa ben poc).

En aquest servidor, es podrien instal·lar els simuladors que volguéssim, i això es un punt molt important, sobretot de marketing. Un servidor dedicat atreu nous membres, el que fa que el cost baixi, i també augmenta l'activitat i participació. A mes aixi s'acaben els problemes a l'hora de fer de host de partides.

També cal tenir en compte que actualment tenim tres pagaments anuals ja, el domini .cat, el web hosting per la web, i el VPS pel TS3. El domini .cat sempre el pago jo de la meva butxaca, i el VPS serie prescindible, ja que podríem ficar el TS3 al servidor de simuladors. Per tant nomes caldria sumar 29€ l'any a repartir entre tots, o dit d'una altre manera, als preus finals de la taula de sobre sumeu 2€ per cap cada any.

També tenim la possibilitat d'agafar el servidor en un altre lloc, si coneixeu cap informeu, jo també he mirat a Online.net i Hetzner.net.

Us deixo una petita enquesta perque empleneu, heu de seleccionar totes les opcions que esteu disposats a pagar, per tenir una idea de la viabilitat del lloguer, gràcies. Haig de recalcar que la intenció no es que aporteu una quota fixa, ja que seguim un sistema de quota voluntària i això no es canvia. La intenció amb aquest post i aquesta enquesta, es saber si la gent que aporta una quota voluntària, amb la quantitat que vulgui cadascú, donaria per finançar la WEB + SERVIDOR DE TS3 I SIMULADORS.
 
#2
Re: Lloguer d'un servidor dedicat potent per allotjar simula

Doncs per la meva part sento dir que no tinc interés en pagar per un servidor dedicat, al menys ara per ara. Ja sabeu que principalment jugo al DCS i sent sincer, com a norma ens ajuntem 3 pilots, per tant,hospedant un de nosaltres en tenim més que suficient. L'amortització que fariem de la qüota/servidor amb aquest nivell d'actovotat seria ridícula.

I llogar-lo amb l'esperànça que atregui més gent... no ho tinc gens clar.

Per tant Viper, sota el meu punt de vista, falta una opció a l'enquesta: no contractar servidor dedicat.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#3
Re: Lloguer d'un servidor dedicat potent per allotjar simula

El fil no es si es vol contractar o no, ja que es farà si hi ha gent suficient que ho vulgui finançar, ja que un servidor dedicat es obligat en una comunitat (tot i que fins ara no ho hem pogut fer). La pregunta es de la gent que està disposada a pagar una quota voluntària, quin aport màxim farien tenint en compte que s'agafes un servidor dedicat.
Cal recordar que la quota es voluntària, i per tant la gent no paga per una cosa o una altre, si no que aporta el que vol, però jo necessito saber quins imports màxims volen aportar els membres.

Està clar que no m'he explicat be al post, sembla que estigui posant unes quotes obligatòries i fixes per tothom, quan no es això.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#4
Re: Lloguer d'un servidor dedicat potent per allotjar simula

Jo estic amb en Madelf. El servidor dedicat el veig necessari quan hi ha un gran volum de gent i activitat, però no veig que tenir-ne un impliqui que vingui més gent a la comunitat.

Crec que estem en un moment que hi ha molt poca activitat, potser la secció que més activitat té és la d'ARMA. La de IL-2 no en te, i la de DCS som els 4 de sempre i no ens cal un servidor.

Penso que com que ja queda poc perquè s'acabi el trimestre, i sino recordo malament vam quedar en fer una reunió pels volts de nadal, potser seria un tema a tractar a la reunió.

Dit tot això, si es contracta sí que col·laboraré.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#5
Re: Lloguer d'un servidor dedicat potent per allotjar simula

De fet la reunió es per després de reis ç;)

Sobre el servidor dedicat no heu de pensar tant en quants sou ara, si no en el potencial que dona un servidor dedicat per fer publicitat de nosaltres i atraure gent, i per tant augmentar el volum de membres dels grups.

Tenir un servidor dedicat implicar sortir sempre al llistat de servidors del simulador, i això sempre atrau de tant en tant a algun incaut. Si no la gent nomes acabada entrant el dia que l'Staff proposa partida, que sol ser el dia que nomes l'Staff pot dedicar a partida, en canvi de fer-se partida qualsevol dia que pugui qualsevol dels membres.
A mes hi ha un factor molt important que heu de considerar. Pel que podem veure del fòrum, el TS3, el Steam, i d'altres, molt sovint hi ha gent per fer partides, però com que les tenim que muntar nosaltres mateixos, amb totes les complicacions que això comporta, la gent no fa partida. Si ens fixem en d'altres grups, veiem que al seu TS3 sempre solen tenir gent, perque al tenir un servidor dedicat, la gent entra i es reuneix i fa partida sense necessitat de convocatòria, això ho he viscut jo durant molts anys.

Per tant jo us demano que no mireu ara mateix el servidor dedicat com una eina per l'activitat actual, si no pel potencial que ens dona d'activitat i de membres nous.
Sempre es pot agafar el lloguer no per un any, si no per 3 o 6 mesos, que es molt mes barat, i aixi veiem que tal surt :çsi:
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#6
Re: Lloguer d'un servidor dedicat potent per allotjar simula

Es pot provar a veure què passa, no s'hi perd res (a part de calers).

El que jo no se, perquè ho desconec és si un servidor pot fer anar diversos simuladors a la vegada, és a dir, poden estar funcionant ARMA, IL-2, DCS a la vegada?
Això ho pregunto perquè entenc que la gràcia del que proposes és que sempre estigui actiu el servidor, però si això no és possible penso que perd part de l'atractiu.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#7
Re: Lloguer d'un servidor dedicat potent per allotjar simula

rush said:
El que jo no se, perquè ho desconec és si un servidor pot fer anar diversos simuladors a la vegada, és a dir, poden estar funcionant ARMA, IL-2, DCS a la vegada?
Si els servidors dedicats poden fer anar mes d'un sim/joc a l'hora, de fet es lloguen sovint per això i aquesta es la idea, un servidor per tota la comunitat, no nomes per un grup. Tot depèn de la potencia del servidor clar, però aquestes que he posats estan pensats per fer funcionar mes d'un joc/sim a l'hora, jo mateix he administrat en el passat servidors amb molts simuladors funcionant a l'hora.
 
#8
Re: Lloguer d'un servidor dedicat potent per allotjar simula

Viper said:
De fet la reunió es per després de reis ç;)

Sobre el servidor dedicat no heu de pensar tant en quants sou ara, si no en el potencial que dona un servidor dedicat per fer publicitat de nosaltres i atraure gent, i per tant augmentar el volum de membres dels grups.

Tenir un servidor dedicat implicar sortir sempre al llistat de servidors del simulador, i això sempre atrau de tant en tant a algun incaut. Si no la gent nomes acabada entrant el dia que l'Staff proposa partida, que sol ser el dia que nomes l'Staff pot dedicar a partida, en canvi de fer-se partida qualsevol dia que pugui qualsevol dels membres.
A mes hi ha un factor molt important que heu de considerar. Pel que podem veure del fòrum, el TS3, el Steam, i d'altres, molt sovint hi ha gent per fer partides, però com que les tenim que muntar nosaltres mateixos, amb totes les complicacions que això comporta, la gent no fa partida. Si ens fixem en d'altres grups, veiem que al seu TS3 sempre solen tenir gent, perque al tenir un servidor dedicat, la gent entra i es reuneix i fa partida sense necessitat de convocatòria, això ho he viscut jo durant molts anys.

Per tant jo us demano que no mireu ara mateix el servidor dedicat com una eina per l'activitat actual, si no pel potencial que ens dona d'activitat i de membres nous.
Sempre es pot agafar el lloguer no per un any, si no per 3 o 6 mesos, que es molt mes barat, i aixi veiem que tal surt :çsi:
Tenim visions diferents Viper, i entenc que a la teva posició de cap de la comunitat em parlis de futur i visió, però des de la meva (i tenint en compte que ara per ara soc el membre més antic del grup DCS) em miro el futur en base a l'experiència de tots aquests anys.

Dir-te, a tall d'exemple, que quan el ZeroQ em va donar el seu PC vell vaig tenir un servidor dedicat al DCS durant al menys 4 mesos (24h/7d), i el TS sempre l'hem tingut actiu i obert. Tot plegat no va atraure ningú nou i finalment vaig desconnectar-lo pq, mirant els registres, no havia entrat mai ningú fora de les partides pactades.

Com bé diu en Rush, el grup IL2 simplement ha desaparegut. Suposo que per al grup Arma la cosa és ben diferent, sempre es poden reunir un o dos per fer quelcom o testejar coses, i entenc que aquí SI pot ser d'utilitat.

Per tant veuré bé el que es decideixi en comunitat, però espero que entengueu que per la meva part no hi aportaré més del que ja faig normalment a menys que vegi que l'amortitzaré d'alguna manera.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#9
Re: Lloguer d'un servidor dedicat potent per allotjar simula

Clar ho entenc perfectament, per això sempre dic que la quota es voluntària, cadascú aporta el que vol i pot :çsi:

Nomes es que jo porto 4 anys ja esperant tenir gent suficient per contractar un servidor dedicat pels simuladors, i espero i espero i no arribem mai, i ja m'han preguntat moltes vegades perque no agafem un en aquests anys, i penso que si no arriba gent per contractar un servidor, doncs contractem un servidor perque arribi gent, la possible oferta d'OVH per servidors de jocs/sim pot ser molt interessant, i es un bon moment per aprofitar-la i veure com surt ç;)