La F1 canvia de so

Gosdatura

Més pesat que Kuban
5 Desembre 2010
1,422
9
38
51
Figaró-Montmany (VR)
#1
Doncs sembla que no tothom està content amb el so dels nous F1 d'aquesta temporada, en que s'ha rebaixat el motor, però ha tornat el turbo. Us deixo un parell de mostres per a poder comparar, a veure què us sembla:

2013 - Monza:
[youtube]fY_bIuVFa-Q[/youtube]

2014 - Jerez (test):
[youtube]uAGNAX02WVY[/youtube]

És cert que els motors de l'any passat sonen més rabiosos... però m'encanta el so de turbina dels d'aquest any!

Salut!
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#2
A mi segons els dos vídeos, m'agrada mes el primer, però cal tenir en compte que els dos vídeos son a pistes diferents, a distancies diferents, i amb camares diferents, aixi que ves a saber. Tinc un dubte, el primer son V8 i el segon V6, això es lo que han canviat, o es possible que hi hagin motor dels nous amb V8?
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#3
Viper said:
A mi segons els dos vídeos, m'agrada mes el primer, però cal tenir en compte que els dos vídeos son a pistes diferents, a distancies diferents, i amb camares diferents, aixi que ves a saber. Tinc un dubte, el primer son V8 i el segon V6, això es lo que han canviat, o es possible que hi hagin motor dels nous amb V8?
Els motors nous son V6, 1600cc, limitats a 15000 rpm i amb turbo i tota la parafernàlia de recuperació d'energia.

Què voleu que us digui... el so d'aquests motors nous trobo que sona apagat i sense caràcter, sense aquella "mala llet" que s'espera d'un F1. Part de la culpa la te el turbo, i part de la culpa el límit de revolucions.
 

Gosdatura

Més pesat que Kuban
5 Desembre 2010
1,422
9
38
51
Figaró-Montmany (VR)
#4
M'imagino que el principal causant del canvi de so és la limitació a 15000 voltes.

Mentre buscava els videos per a comparar sons, vaig trobar aquest. Està molt bé, però sobretot els primers 10 minuts són espectaculars:

[youtube]-VhZ7lIOEGk[/youtube]

Salut!
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#5
Gosdatura said:
M'imagino que el principal causant del canvi de so és la limitació a 15000 voltes.
Jo també pensava que era per això, però clar, després sents coses com aquesta que com a molt deuen arribar a 7 o 8000 rpm...

[youtube]wE4u3X8saM0[/youtube]

Això te so de mala llet! :çseny: