IPB i XenForo, dos magnífics fòrums de pagament

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1
Ja sabeu que la meva intenció es el dia que es pugui (que no se quan serà), canviar a un fòrum mes potent, que ens donaria coses que ara no tenim i costa mes de tenir al ser un fòrum gratuït, com integració de Baixades, Imatges, versió del fòrum per smartphones i Tablets, Calendari, Xat, i millors eines administratives.

Fins a la data jo tenia en el punt de mira el Invision Power Board, que per mes referencia es el que fan servir al "Escuadrón 69". Es un fòrum magnific, molt potent i molt dinàmic.
Peò arran del fil d'en JosepTro sobre el Tapatalk, he trobat un altre que també te molt bona pinta, el XenForo. te uns aspecte molt maco, i semble ser molt funcional, a mes he estat provant la Demo, sobretot en la part d'Administració, i te coses que ja m'agradaria que tingues el phpBB. A mes te una opció propia per importar la base de dades d'un fòrum diferent, per poder fer les migració (això que no sembla res, no es massa habitual). Si un dia podem arribar a fer el canvi, aquest dos seran els primers que miri.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#2
Personalment soc contrari a pagar per un foro quan n'hi ha infinitat de possibilitats gratuïtes. D'altra banda entenc perfectament que sigui molt més fàcil de fer servir aquestes eines comercials, però compte que quan passa el temps et pots trobar fàcilment que l'empressa tanqui, et faci pagar per actualitzar la versió, etc. Lògicament amb projectes de programari lliure tambè passa que els projectes queden abandonats.

Viper said:
... canviar a un fòrum mes potent, que ens donaria coses que ara no tenim i costa mes de tenir al ser un fòrum gratuït, com integració de Baixades, Imatges, versió del fòrum per smartphones i Tablets, Calendari, Xat, i millors eines administratives.
- Baixades: per mi està el problema de sempre, la capacitat d'emmagatzamatge del propi servidor. Trobo que no es tan necessari quan tenim alternatives interessants com google drive, dropbox, etc.
- Imatges: possibilitat de pujar imatges això ja existeix amb alternatives gratuïtes. El problema està associat a la quota de disc i proteccions del web (no permetre pujar fitxer d'escript en extensió png que puguin ser maliciosos, etc)
- Integració amb smartphones i tablets: com ja vam comentar es instal·lar un pluguin sobre l'actual forum
- Calendari, xat: no acabo de veure que ho fem servir encara que ho tinguéssim
- Millors eines administratives: això si que pot ser un punt de millora que tenen aquestes plataformes comercials

Personalment no invertiria ni un duro en XenForo ni altres sistemes comercials. Torno a dir que es la meva opinió
 
#3
Per part meva penso que per a l'activitat que tenim actualment (tan de grups com a nivell de jugadors) tenim més que suficient amb solucions gratuïtes. Per mi, sent tan sols dos o tres companys amb els que volo, un fòrum amb més prestacions no és precisament l'element que em dona valor afegit actualment al hobby. Per coordinar les partides i intercanviar quatre idees aquest ja compleix.
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#4
Es tracta de no quedar-se enrere, si no ens posem al dia, acabarem enquistats en sistemes antics, i la intercomunicació que te la societat i va cada vegada a mes, ens obliga a estar al dia. La gent vol tot es pugui consultar al seu mòbil o tablet, i que a mes estigui tot integrat. A mes, encara que potser no us sembla tant interessant ara, quan ho tinguem veureu les avantatges. Jo per exemple he vist com el Tapatalk que ens va proposar Kopant ha augmentat la interacció al fòrum, una cosa tan simple com poder veure, consultar i participar al fòrum a traves d'una aplicació per smartphones resulta molt profitós.
Es cert que hi han opcions gratuïtes, però precisament per ser gratuïtes de vegades donen mes feina, ja que no ho tens tot integrat, i has de fer servir aplicacions de tercers, que no sempre van be i que no tindran suport per sempre.

Tampoc us preocupeu, això encara continua sent un projecte de futur, ja que el cost que suposa obliga a posposar això. Però algun dia s'haurà de fer.

P.D: Ara per exemple estic mirant la migració de la versió actual que tenim de la web, que es Joomla 1.5 a l'ultima versió Joomla 3. Això comporta varies coses, com que he de refer l'aspecte de la web (que tampoc em sembla malament, vull donar-li una aspecte mes modern), i que he d'estudiar be com fer la migració, perquè estic saltant dos versions principals cap en davant. Per tant, si crec que ho puc fer (que en principi si), amb sort en un mes tindrem web nova, amb aspecte nou, i espero que les noticies publicades es mantinguin. Amb això tindrem opcions viables que ara no tenim, com la possibilitat d'integrar un calendari, o altres mòduls útils.

P.D2: Per cert, el fòrum que fem servir que es phpBB, no funciona per mòduls, això vol dir que qualsevol cosa que instal·lem nova per el fòrum, sobreescriu fitxers originals, i això es un gran problema a l'hora de posar el dia la versió del fòrum, i fa mes fàcil que pugui fallar. Ara hem instal·lat Tapatalk, que per sort no ha donat problemes, dic per sort, perque jo he fet servir molt phpBB en aquest i altres fòrums, i m'he trobat molt sovint amb problemes greus a l'hora d'instal·lar-hi coses.