Important

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,001
96
48
#1
Nois crec que es important que fem una reflexió sobre com funciona el grup d'ArmA de Cavallers del Cel.

Ja fa mes d'un any i mig d'ençà que vaig entrar i tot i que hi ha hagut temporades de tota mena, sempre observo la mateixa dinàmica del grup i no es pas bona.

Intentaré numerar els problemes endèmics que crec que te el grup i proposar una sol·lució a cadascun d'ells.

1- Assistència irregular:

Es realment el problema més important actualment. No es tracta de ser molts o pocs membres al grup, sinò de la regularitat de l'assistència, això es quelcom que em va sorprendre especialment al arribar a Cavallers del Cel, ja que en totes les comunitats online on he estat, la majoria dels jugadors tendeixen a ser força regulars en quan a horaris de joc.

Per regularitat em refereixo al fet de que un membre del grup vingui durant un mes seguit, despres desapareixi 2 mesos i despres torni a estar actiu. Això crea altibaixos molt besties que afecten negativament (i molt) el funcionament del grup.

Tots sabem que cadascú te la seva vida i les seves coses fora d'aqui, però no estem parlant d'un joc de rol que requereixi estar viciat tot el sant dia, estem parlant de venir 1 dia a la setmana durant 2 o 3 hores de manera regular i crec que no es res al que un no es pugui comprometre.

Actualment per exemple, només cal veure qui s'apunta a les partides. Ja no estem parlant d'extrems com el meu que assisteixo gairebe sempre sens falta, però d'assistir 1 cop per setmana o màxim 1 cop cada quinze dies, jo crec que seria bò fer autocrítica i que cadascú es comprometés a venir amb la regularitat que li vagi bé, pero amb regularitat.

2- Staff absent o poc actiu:

Aquest es el segon problema més important del grup i tracta de que l'staff del grup està desaparegut o en bona part absent i inactiu (se que ara saltarà algú i dirà que no, que es fa feina i reunions d'amagat, però jo em remeto als fets).

La feina de l'Staff segur que va esser excelent en el passat, prova d'això es la gran quantitat de materials que pots trobar a les seccions de l'ArmA, manuals, protocols, organització, etc. Però això queda en el passat. Tot i els intents de rebifar l'activitat (el PAN, els rangs i el servidor) tot s'ha quedat a mig fer o no s'ha implementat de forma efectiva i l'unic moviment que veig es quan en Viper dona la benvinguda a un recluta nou o quan s'actualitzen els addons del repositori.

Actualment el grup es manté actiu perque 3 o 4 membres editem i organitzem missions i les juguem, sinò l'activitat seria zero.

Crec que s'hauria de replantejar si l'Staff de l'ArmA serveix d'alguna cosa o si s'hauria de reformar o directamente tancar i passar a que les decisions es prenguin de forma col·lectiva.

3- Procés de reclutament no definit:

Tot i que s'han establert protocols com el PAN, actualment el procés de reclutament es molt incert. Ja que d'entrada no hi ha ningú que s'encarregui de gestionar aquest procés i assignar un tutor al recluta que s'acaba de presentar.

Despres està el fet si aquest tutor podrà ocupar-se de formar al nou recluta, ja per temps, perque no hi ha uns continguts definits o perque directament no te els coneixements suficients per fer-ho.

Fa temps vaig proposar una forma de reclutament i instrucció del recluta nou basat en una tutoria lleu + un exàmen final basat en continguts de l'EBC (mètode similar al de l'ultima unitat on vaig estar i que funcionava), però com totes les coses també ha quedat en paper mullat.

4- Material desfasat:

Menys important però necessari. Ja ho vaig comentar fa temps que pel forum corre material un xic desfassat on que necessita actualitzar-se, i estic parlant de material que han de tocar els nouvinguts i per tant que una mala interpretació pot afectar el seu desenvolupament dins el grup.

Per exemple, el PDF de benvinguda no fa cap referència a la obligatorietat de disposar de l'expansió APEX (ja ha entrat algun recluta que ens ha dit que enlloc demanem APEX). També, i no menys important es l'actualització de l'EBC que ja em vaig oferir a realitzar si mes no en part i no vaig rebre autorització per fer-ho.

5- Servidor:

I per ultim tenim el tema del servidor dedicat. Ja farà força temps que es va contractar per tal de disposar d'un lloc on jugar activament. Es va dir que el Magnetar s'encarregaria de confgurar-lo i que estaria disponible aviat. També es van demanar diners als membres per al seu pagament.

Som a 17 de Gener, posiblement ja hem perdut la meitat del lloguer pagat i encara no hem fet ni una sola partida al nou servidor. De fet, fa poc vaig demanar les credencials de l'FTP i d'algun panell per reiniciar els servidors i encara no he obtingut cap resposta. De fet segueixo pagant el meu servidor de Nitrado que es el que actualment fem servir, sobretot per a les missions pesades.

Si realment mantenir un servidor d'aquestes característiques es inviable (de fet sent 4 assistents a les partides de mtjana es molt inviable), perque simplement no es diu clarament i que no hi ha ningú que es pugui encarregar de mantenir-lo, configurar-lo i actualitzar els addons quan calgui? Es van demanar diners i molts n'hem donat i ens hem compromès a donar-ne i no veiem cap resultat, que menys que dir perque encara no el tenim operatiu.

Si no es pot pagar o mantenir, hi ha alternatives barates com Nitrado o ZAP que podriem permetre'ns.

No vull menystenir la feina de ningú, però hi ha aspectes que crec que es important que millorin si es vol que el grup d'ArmA deixi de ser el "trio calavera".

ç?|
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#2
Se crítics amb el funcionament del grup sempre és bo, i des de l'Staff ho agraïm, això vol dir que us preocupa el grup, ja que el voleu millor del que és. Per això sempre ens agrada que ens parleu dels voltes suggeriments o inquietuds.
I per fer una mica de Feedback, deixeu-me que doni una perspectiva més acurada de les coses que comentes.

1- Assistència irregular:

És cert que la regularitat de l'assistència no ha sigut sempre el fort en aquesta comunitat, prova d'això és que pel grup de l'Arma han passat uns quants caps de grup i diferents Staffs, i s'han posat en practica diferents estratègies per solucionar-ho, i el problema, en menor o major mesura, sempre hi ha estat.
Aquesta assistència és quasi-be només responsabilitat de cadascú, hi nosaltres fem tot el que podem, i hem fet molt, per motivar-vos i ajudar-vos perquè assistiu, però al final, és cadascú qui decidiu les vostres prioritats. Si penseu que això falla, penseu que heu de posar més implicació llavors.

...estem parlant de venir 1 dia a la setmana durant 2 o 3 hores...
Això era cert un dels últims períodes en que només teníem partida els dissabtes, i l'assistència era més elevada certament. Però actualment partides, oficials o no, son 3 dies, Dimecres, Divendres i Dissabtes. Així que suposo que simplement, la gent continua assistint un o dos dies com a molt, i per això l'assistència a cada dia a baixat, tot i que potser si fem números la global sigui la mateixa. També cal comptar el període vacacional de Nadal, i que sempre costa arrencar.

Però com diem, certament cal més regularitat, i si cal doncs fer menys dies de partides si això ajudar a augmentar l'assistència per partida.

2- Staff absent o poc actiu:

La percepció que un pugui tenir de l'activitat de l'Staff, com tu mateix dius, pot ser molt subjectiva, i no basar-se en el que realment fa l'Staff, si no en el que un creu (encertadament o no), que ha de fer aquest Staff. I per això em baso en una frase teva.

Actualment el grup es manté actiu perque 3 o 4 membres editem i organitzem missions i les juguem, sinò l'activitat seria zero.
Si et fixes bé, estàs parlant d'activitats que no són responsabilitat de l'Staff. La feina del mateix no és editar missions, organitzar-les, o jugar-les. Poden si volen ajudar en això, però realment no és la seva feina, per això estan els editors (que editen i organitzen al mateix temps) i dels membres en general que les juguen.
La feina de l'Staff precisament és l'altre que també nombres. Organitzar el grup, preparar material general del grup (compte que no parlem de manuals de combat), dissenyar normatives, protocols d'allistament i ajuda, cercar solucions a problemes, cercar noves eines de funcionament, etc
I tot això efectivament ho fem i molt.
Però aquestes eines no les fem per nosaltres (excepte les que siguin exclusives clar), les fem per vosaltres. Nosaltres hem muntat una estructura, un funcionament, unes eines, i és feina vostra fer-ho servir. Nosaltres com a Staff, no podem (a no ser que vulguem a nivell personal), fer-ho tot, com tu dius, també tenim vida pròpia, i hem de delegar coses (com per exemple editar).
Ja hem tingut algun moment sense Staff al grup, i bàsicament al grup no és va fer res de res.

Tenint clar per tant que l'Staff fa la seva feina, en que voleu que us ajudem per millorar el grup?

3- Procés de reclutament no definit:

Tot i que s'han establert protocols com el PAN, actualment el procés de reclutament es molt incert. Ja que d'entrada no hi ha ningú que s'encarregui de gestionar aquest procés i assignar un tutor al recluta que s'acaba de presentar.
O sento però això és totalment erroni. El PAN diu clarament que aquells que s'hagin apuntat al Programa d'Ajuda als Nous, s'auto-assignaran els nous membres per ajudar-los. No diu qui ha d'assignar el tutor, perquè el PAN no funciona així, és un mateix que agafa al nou per ajudar-lo.

Despres està el fet si aquest tutor podrà ocupar-se de formar al nou recluta, ja per temps, perque no hi ha uns continguts definits o perque directament no te els coneixements suficients per fer-ho.
Per això cadascú agafa els nous segons els seu parer, ell sap si te temps o no per ajudar.

Sobre la teva proposta de reclutament, si veiem que el PAN no funciona, és podria valorar de nou, ja que es va descartar anteriorment precisament per dificultats en aplicar al grup, la mateixa falta de temps i preparació.

4- Material desfasat:

Efectivament fa temps ho vau comentar, i arran d'això vam fer una neteja i reorganització de fils i material del fòrum, per posar-ho al dia. Potser alguna s'ha escapat, com efectivament indicar l'APEX als requisits.
Sobre l'EBC, no volíem comentar res de moment, però la posada al dia del mateix fa temps que està en marxa, però requereix temps, penseu que estem parlant d'un manual de 200 pagines molt ben parit, tot i els errors que conté.

5- Servidor:

Som a 17 de Gener, posiblement ja hem perdut la meitat del lloguer pagat i encara no hem fet ni una sola partida al nou servidor.
Això tampoc és correcte, s'ha fet alguna partida al servidor, i si no s'han fet més, no es per falta de disponibilitat del mateix, aquest està tot el dia en marxa, és perquè els que han editat i/o organitzat partides, no l'han aprofitat.
Teniu de moment una preconfiguració amb l'Estandar + Alive. Per tant, de moment, si voleu aprofitar el servidor, editeu missions amb aquests addons. Si editeu missions amb altres addons, és normal que no pugueu fer servir el servidor.
És cert que encara tenim pendent de definir addons oficials per altres èpoques, però la moderna està definida des del primer dia, si no l'aprofiteu ja no és cosa nostra.

De fet, fa poc vaig demanar les credencials de l'FTP i d'algun panell per reiniciar els servidors i encara no he obtingut cap resposta.
El panell per reiniciar està en gestió encara. L'accés a l'FTP no recordo si ho vas demanar, si és així disculpa si cap te l'has a donades.

6- Apunts finals

Com dic això és només per posar una mica de perspectiva a tothom de les coses que ens comentes. Aquí tothom pot tenir la seva visió de les coses, però és feina nostra posar això en perspectiva, perquè no hi hagin malentesos o desinformació accidental.

Els companys de l'Staff per això parlarem sobre tot això que ens comentes, així l'hi trèiem profit, que com diem tot ajuda.
 

Atunero

Més pesat que Kuban
Personal Arma
19 Maig 2016
1,001
96
48
#3
1- Com dius es una decisió individual de cadascú, de fet la crítica va a nivel general, ja obviament que cadascú decideixi en conseqüencia.

2- Si dic que l'Staff esta força absent, es perque precisament veig poc lideratge per part dels seus membres cap a la resta del grup. Està bé que es deleguin coses, com la edició, però crec que perque un grup funcioni bé, hi ha d'haver lider actius que intervinguin i controlin el dia a dia. Com sempre es el meu punt de vista.

3- El PAN descriu una simple tutoria voluntària dels nous reclutes, el problema ve quan no hi ha ningú que s'encarrega dels mateixos. Crec que hi hauria d'haver un encarregat actiu de controlar el reclutament i fer un seguiment de qui entra i qui surt. No dic assignar tutors per la força, pero si preguntar als tutors disponibles si es podrien fer càrrec de X recluta.

Per altra banda, la idea d'instrucció inicial es basaria en llegir l'EBC o part d'ell i fer una prova pàctica al joc, es podria otorgar una medalla com a recompensa i algun altre benefici, d'aquesta manera mantens el recluta més motivat.

4- Se de sobres que actualitzar l'EBC no es fàcil ni ràpid. A la 11th MEU el manual equivalent a l'EBC el varem escriure entre 8 persones amb un Google Doc, possiblement seria una bona manera d'accelerar el procés.

5- Crec que des que es va contractar el servidor no he faltat a cap partida que s'hagi organitzat i no recordo haver fet servir en cap cas el servidor del grup (que algú em corregeixi si no es així). Tanmateix això que dius que si no es fa servir es perque no volem es erroni, es perque no podem.

Jo puc editar una missió, pero qui la puja al servidor? A més com la testejo si no puc ni reiniciar-lo? Si m'haguessiu passat les dades d'FTP, Webmin o directament acces SSH ja faria setmanes que l'estariem fent servir (no tinc cap interès en mantenir el meu servidor de Nitrado si tenim ja un a Cavallers, es absurd). Lo ideal seria tenir accessos per pujar missions, canviar addons, editar al linia d'arrencada i controls per reiniciar, poc més.

6- Agraeixo que es tinguin en compte les opinions. Crec que es vital preservar el grup de Cavallers del Cel de l'ArmA ben actiu pel fet de ser l'unic que existeix i per això em preocupo, perque soc jugador habitual de l'ArmA i no vull que es perdi.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#4
Crec que hi hauria d'haver un encarregat actiu de controlar el reclutament i fer un seguiment de qui entra i qui surt.
Aquesta és la clau de tot plegat, de tots els punts que parlem. Sembla molt obvi, assignar un rol amb poders que faci aquesta feina. A la realitat, això s'ha fet un munt de cops en diferents coses, i sempre passa el mateix, "donde dije digo digo diego". La gent dona la seva paraula, i una setmana després res de res.
Per això es va idear un sistema autogestionat, per no haver de dependre d'un càrrec que el més probable és que aquell que ho agafés passes d'ell.

Tanmateix això que dius que si no es fa servir es perque no volem es erroni, es perque no podem.
No, és perque no voleu. El servidor té el bàsic+alive, per tant editeu una missió amb això, ens la envieu, i nosaltres la pugem. No veig la dificultat en fer això tot aquest temps. De fet ja li passeu al que ha de fer servidor la missió, perque llavors no a l'Staff per pujar-la?.
Les missions fins fa poc, i durant anys, només s'editaven amb l'estàndard, sense addons externs, això de fer servir addons aliens és nou. Si s'ha pogut fer durant anys, també és pot fer ara, fins que s'acabi de muntar les altres configuracions predefinides.