Flight Gear simulador de vol open source i lliure

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#1
Bones,

fa ja un parell de mesos que va sortir la versió 2.6 d'aquest simulador de vol de programari lliure. No he tingut temps de provar aquesta versió però em sorprèn que no hi hagi cap post que faci referència.

Hi ha algú que l'hagi provat ?

Per qui no ho conegui Flight Gear, es un simulador de vol lliure i multi plataforma (Windows, Linux, MacOSX, etc) que porta en desenvolupament des del 1997 com una alternativa als simuladors comercials. Té una gran component de simulació de les físiques i dinàmiques del model de vol, entorn dinàmic, 20.000 aeroports reals, uns 400 avions i un llarg etc.

Deixo l'enllaç de la plana web per si algú l'interesa fer-li un cop d'ull.

http://www.flightgear.org/

ZeroQ
 
26 Gener 2013
119
0
0
Reus (LERS)
#2
Hola a tothom!

Sóc el Xavi, el sanitari de l'esquadra Dog amb què vàreu jugar aquest divendres a l'ArmA 2. A més de curar les pupes, també tinc altres aficions; una d'elles, administrar la web de la comunitat hispana del simulador de codi obert FlightGear, anomenada ViveFG!. A sota us en deixo un enllaç perquè hi pogueu xafardejar si en teniu curiositat:

Vive FG! Web principal

També comptem amb uns fòrums (més actius que la web principal en realitat) on hi ha alguns projectes molt interessants, com l'avió Dromader o la millora dels escenaris de la Península Ibèrica:

ViveFG! Fòrums de la comunitat

Moltes gràcies per la vostra atenció i fins una altra!
Xavi :)
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#3
Moltes gràcies Xavi per l'enllaç. La veritat es que la comunitat està fent molt bona feina amb aquest simulador. Llastima que no sigui tan conegut com el x-plane
 
26 Gener 2013
119
0
0
Reus (LERS)
#6
Moltíssimes gràcies per la benvinguda, nois! Aquest dilluns seré de nou amb vosaltres a la MSO, sens dubte!
Per cert, per als qui prefereixen les dogfights a la simulació aèria civil, el FlightGear compta també amb un petit mòdul que permet les lluites a l'aire:
http://wiki.flightgear.org/Howto:Dogfig ... h_Bombable

Moltes gràcies de nou per l'afecte. Fins aviat! :çvic:

PD: Per cert, us puc afegir al web de ViveFG com a comunitat amiga?
 
26 Gener 2013
119
0
0
Reus (LERS)
#8
Nois, estic preparant alguns events per fer amb la comunitat, que fa temps que no em fem cap. Què us sembla de quedar un dia i fer amb vosaltres alguns vols per aprender a utilitzar el FlightGear? Us puc resoldre els dubtes que tingeu. ç;)
 

Balder

Més pesat que Kuban
27 Juliol 2010
1,445
1
38
#9
Sona interessant. Algun comentari o consell sobre la adquisició/instal·lació del simulador?
 
26 Gener 2013
119
0
0
Reus (LERS)
#10
El simulador és gratuït i es pot obtindre des de http://www.flightgear.org. Et recomano agafar avions com el Douglas DC-3, la Cessna 337 Skymaster (feta per membres de la nostra comunitat) o el Boeing 787 si vols provar coses més avançades.

Editat administració: Tenies l'adreça malament, ja ho he corregit.
 
13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
#11
Jo també voldria fer acte de presència si es fa algun event, gràcies per l'oferiment!!

A més, tanta varietat d'avions m'ha captivat: el jet de'n Carreidas, un grumman albatross, l'antonov 2, el couzinet, el DH-88 comet, els F-104...aix, que m'acaloro ç:D
 
26 Gener 2013
119
0
0
Reus (LERS)
#13
Per a novells, recomanaria volar avionetes com la Cessna 172P Skyhawk, que ja ve inclosa amb el propi simulador, o la Cessna 337 Skymaster (enllaç de descàrrega aquí). L'escenari de què disposareu en començar serà unicament l'àrea de San Francisco, així que us recomano fortament que descarregueu una altra zona del món (aquí teniu un enllaç per seleccionar-la). Per instal·lar un escenari, teniu una eina a la carpeta del FlightGear del menú d'inici anomenada "Install & Uninstall Scenery" (aquí s'explica com s'utilitza).

D'altra banda, per a les comunicacions VoIP, es pot utilitzar o bé un client convencional (recomano Mumble, ja que mostra els noms dels jugadors a la pantalla) o FGCom, específicament dissenyat per al FlightGear. Què us semblaria quedar aquesta nit (o dissabte/diumenge) a les 22:00 per fer uns vols de prova i ensenyar-vos a fer servir el simulador? Seré al canal del TS dels Cavallers per si hi voleu participar.

També us recomano anar llegint alguns dels manuals i tutorials que tenim penjats a la nostra web:

Enllaç a ViveFG! - Manuals i tutorials
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#15
Per mi un dels grans problemes de Flight Gear ara mateix és que no permet connectar-se a IVAO :(