Em poso un SSD! OCZ 240 Gb Vertex 3 Max IOPS

13 Setembre 2012
13
0
1
#1
Hola nois!
Pels amants del Hardware, us proposo seguir la experiència de millorar el PC amb una SSD.

Feia temps que em rondava pel cap però ara un colega es ven la seva per passar a un model de més capacitat, i he dit calla que és la meva.
La SSD en qüestió no és barateta al mercat, de fet es de les més cares perque té un rendiment molt alt. Es tracta d'aquestA:
http://www.google.es/webhp?sourceid...f.&fp=56ffbe30c257e3f3&ion=1&biw=1280&bih=923

Aquest colega me la deixa per 200 euros i no té ni un any de vida. Està bé no??

Aquesta nit si tot va bé l'instal·laré al meu equip, si voleu puc fer fotos del procediment, i comentem les millores de temps d'arrencada. Què us sembla? :çsi:
 
3 Juny 2011
783
0
0
#2
Hey! Jo estic cercant el mateix model! Només esper a que em transfereixin els diners a Paypal (la setmana que vé suposo). Faig comptes comprar-lo als EEUU, que per Ebay, nou, ronda menys de 200 dólars :çsi:
 

Balder

Més pesat que Kuban
27 Juliol 2010
1,445
1
38
#3
Jo tinc un ssd de 128 només per al win7 i programes importants (jocs ç:D ) i vaig notar un canvi impressionant. Clar que va coincidir que m'havia canviat el processador també... ja direu.
 
13 Setembre 2012
13
0
1
#4
Bé doncs, vaig estar tota la nit d'ahir liat amb el procés...
Punts a recordar: Configurar com a ACHI el SATA a la BIOS
Quan anem a instal·lar el windows a la SSD, millor desenxufar l'altre disc dur, per un rollo de la configuració del boot.
No em deixava instal·lar windows al SSD perque tenia una taula de particio de MBR, :çboix: L'únic que s'ha de fer es eliminar la partició i deixar que l'instal·lador la creï ell.
Després d'un lent procés d'instal·lació de windows per fi tinc la SSD i instal·lada!

En aquesta web donen un pilot de recomenacions i recursos per configurar la SSD: http://www.hard-h2o.com/foros/showthread.php/131508-Guía-completa-para-SSDs-en-Windows-7
Ara estic en l'altre procés lent d'anar instal·lant tot de nou, vigilant que vull posar a la (C) i què al disc de dades que m'ha quedat (F). Hi ha moltes coses que si no configurem manualment van a la C, com les descàrregues dels exploradors... També va bé configurar les ubicacions de la biblioteca (musica, fotos..) siguin de la (F) també, a no ser que tinguem material per editar tipu videos que seria millor tenir-los a la C.

En fi, ja ho acabaré de calcular, pero dades a l'engros => Sense SSD : Encendre PC => 1'35'' - 2'' Apagar => 35-45 ''
Amb SSD : Encendre PC => 35'' Apagar => 15''
He flipat amb la velocitat quan es posa a instal·lar actualitzacions al apagar o encendre el PC.... lo típic d'instalar el windows i haver d'instal·lar 200 actualitzacions... doncs amb uns segons s'ho ha fundit.
 
13 Setembre 2012
13
0
1
#6
Tampoc t'ho sé dir del cert perque no és algo que faci cada dia, però diria que va tardar lo que normal. Pensa que estas copiant arxius del CD d'instal·lació, i la lectura d'aquest és lenta. Per molt rapid que tinguis el disc dur, si tens un embut allà... ç?|

D'altre banda l'instal·lació és lo de menys, un cop feta ja corre que se les pela. Ja tinc ganes d'instal·larme algun programa d'edició de video i fer-lo correr sobre la SSD :çamor:


Alguna recomenació més de configuració?
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#7
Es un debat força interessat. Pel que jo conec hi ha dos opcions per treure profit a un disc dur SSD.
a) Instal·lar el windows en el disc dur SSD i tocar la configuració ACHI com comenta Jotzaile. No soc partidari d'aquesta opció ja que per qualsevol fallo podries perdre l'arranc del teu sistema.
b) Fer-ho servir com a disc catxe. Per les plaques noves basades amb xip Intel Z78 hi ha l'opció d'habilitar el SRT (Smart Response Technology) que es una tecnologia que permet optimitzar un disc dur SSD per fer-ho servir de catxe. Personalment així es com ho tinc muntat i em va de luxe. El que fa es utilitzar els disc dur per tenir allà els fitxers més utilitzats pel sistema de manera dinàmica.

Tot s'ha de dir que no tothom té l'opció de fer aquesta segona configuració. Tot i així Windows 7 també té una opció de fer servir qualsevol memòria flash per fer un disc de catxe també vàlid per un disc dur SSD. Aquesta opció es vàlida per tots aquells que no tenen ganes de moure el sistema operatiu del disc dur i que a més no volen invertir en un disc dur SSD molt car (tamany) ja que per fer de catxe amb 32 Gigues es suficient normalment.