Dubtes Varis

paperboy

Ja en porto tres-cents
20 Març 2013
425
6
18
43
Warcelona
#1
*intro*

He posat a la patrulla a dins d'un vaixell per arribar fins a la illa...quan inicio partida, apareixem tots a l'aigua sempre, si poso un helicopter igual. He provat de posar "this moveinCargo XXX" al ini del player i tampoc funciona. Què és el que faig malament? abans ho feia així i funcionava perfecte.

*Tasques*

Player / Crear tasca / Trigger(objectiu) / Esat de tasca ---> aixó seria una sincronització correcte? i Per afegir una segona tasca que surti al aconseguir la primera?
Com puc fer per a que s'activi el mòdul Apoyo Bombardero CAS un cop acomplert un objectiu?

*Alive*

- Si no poso el mòdul de reforços, vol dir que no n'hi hauran. Al anar morint les unitats no tornaran a sortir oi?
- Hi ha cap manera de saber si la partida està ben equilibrada, vull dir, si hi ha massa/pocs enemics...o és a base de testejar?

Són dubtes senzills de moment, però poc a poc li vaig agafant el punt.

Salut! :çcerv:
 

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya
#2
** intro **

La veritat és que a mi em funciona quan poso la comanda moveInAny, moveinDriver, moveinCargo... Recorda que en escenaris MP no hi ha un escenari introductori (Intro) ni per se (també s'aplica a outro win/outro loose). Així que si tens unitats en qualsevol d'aquests escenaris no s'executarà de forma correcta.

** tasques **

Ni en SilverArrow ni jo posem triggers per informar de que una tasca ha sigut completada. Des de fa temps es va decidir que no s'informaria als jugadors de si una tasca s'ha completat amb èxit o no. Ha passat varies vegades de que s'ha eliminat/destruit de manera fortuita l'objectiu i surt una pantalleta amb "Tasca completada". Trenca molt l'immersió i per tant no ho recomano.

** Alive **
Sense mòdul de reforços no haurien de rebre reforços.
Doncs no tens cap forma de comprovar si una partida és equilibrada o no. A vegades et penses que és una partida fàcil i llavors el cap d'equip decideix fer algo que no t'esperes i llavors la partida es converteix en un segon vietnam. O tot al contrari, una partida molt difícil també es pot convertir en un camí de roses si algú decideix fer una ruta/actuar de certa manera que no havies considerat. Dit això. si comences a considerar possibilitats i "i si...?" la complexitat de la partida creixarà exponencialment i al final tindràs un monstre a les teves mans que no sabràs com arreglar/manejar.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#3
Intro
Amb l'editor 3D ja no cal posar-los amb aquesta línia. Si arrossegues el soldat polsant crec que era la tecla ALT al vehicle buit, aquest es fica dintre del vehicle.

Alive
Per saber si està equilibrada es a base d'experiència i testeig. Un jugador pot eliminar varis enemics còmodament, sempre que la situació no el sobrepassi, per això els enemics sempre poden ser mes numero. La infanteria "sempre" es pot vèncer. Els franctiradors, les MG, i els llançagranades son soldats perillosos pels jugadors, que s'han de posar amb cap, no abusar. Els vehicles de transport desarmats son blancs fàcils que milloren l'experiència de combat. Els vehicles armats poden representar una greu amenaça, cal posar-los en mesura tenint en compte l'arsenal de que disposen els jugadors. Els vehicles armats amb llançagranades son maquines de matar jugadors, sempre es mes recomanable posar-los amb metralladores. Els tancs o similars son molt difícil de desactivar, compte si els jugadors no tenen eines per desactivar-los.
Els helicòpters d'atac son la Parca pels jugadors. A no ser que vulguis fer-los carregar amb Antiaeris específicament, pensa be si posar-los o no. Sempre tens l'opció de posar un helo de transport armat amb metralladores. Es menys destructiu i fa la mateixa feina ambient.
Mes de 30 unitats IA en actiu rebaixen el rendiment de l'ordinador, s'ha de trobar un equilibri sempre.
 

paperboy

Ja en porto tres-cents
20 Març 2013
425
6
18
43
Warcelona
#4
Magnetar said:
** intro **

La veritat és que a mi em funciona quan poso la comanda moveInAny, moveinDriver, moveinCargo... Recorda que en escenaris MP no hi ha un escenari introductori (Intro) ni per se (també s'aplica a outro win/outro loose). Així que si tens unitats en qualsevol d'aquests escenaris no s'executarà de forma correcta.
Per a intro em refereixo a una petita presentació d'un vaixell acostant-se a la illa. És senzill i no ho estic fent a la paestanya de "INTRO", si no a la mateixa pestanya de la partida. Els arrosego com diu en Viper, poso el Movein i res de res...no ho entenc.


Magnetar said:
** tasques **

Ni en SilverArrow ni jo posem triggers per informar de que una tasca ha sigut completada. Des de fa temps es va decidir que no s'informaria als jugadors de si una tasca s'ha completat amb èxit o no. Ha passat varies vegades de que s'ha eliminat/destruit de manera fortuita l'objectiu i surt una pantalleta amb "Tasca completada". Trenca molt l'immersió i per tant no ho recomano.
Home saber si un objectiu s'ha destruit o no és fàcil, però com sabeu si una zona està completament sense enemics i controlada? Pot haver algun soldat amagat i no estar neta la zona. Llavors com faig per a que el mòdul d'apoyo CAS s'activi al fer el primer objectiu? Fer servir el trigger que completava la primera missió per al mòdul?

Magnetar said:
** Alive **
Sense mòdul de reforços no haurien de rebre reforços.
Doncs no tens cap forma de comprovar si una partida és equilibrada o no. A vegades et penses que és una partida fàcil i llavors el cap d'equip decideix fer algo que no t'esperes i llavors la partida es converteix en un segon vietnam. O tot al contrari, una partida molt difícil també es pot convertir en un camí de roses si algú decideix fer una ruta/actuar de certa manera que no havies considerat. Dit això. si comences a considerar possibilitats i "i si...?" la complexitat de la partida creixarà exponencialment i al final tindràs un monstre a les teves mans que no sabràs com arreglar/manejar.
Bé llavors és fer unes partides per testejar-la i som-hi a per un altre...

Viper said:
Alive (...) Els franctiradors, les MG, i els llançagranades son soldats perillosos pels jugadors, que s'han de posar amb cap, no abusar. Els vehicles de transport desarmats son blancs fàcils que milloren l'experiència de combat. Els vehicles armats poden representar una greu amenaça, cal posar-los en mesura tenint en compte l'arsenal de que disposen els jugadors. Els vehicles armats amb llançagranades son maquines de matar jugadors, sempre es mes recomanable posar-los amb metralladores. Els tancs o similars son molt difícil de desactivar, compte si els jugadors no tenen eines per desactivar-los.
Els helicòpters d'atac son la Parca pels jugadors. A no ser que vulguis fer-los carregar amb Antiaeris específicament, pensa be si posar-los o no. Sempre tens l'opció de posar un helo de transport armat amb metralladores. Es menys destructiu i fa la mateixa feina ambient.
Bona informació...ho tindré en compte. Sobre l'helicopter d'atac...ho vaig veure en la ultima missió...espectacular com rebenta.

Viper said:
Mes de 30 unitats IA en actiu rebaixen el rendiment de l'ordinador, s'ha de trobar un equilibri sempre.
Que vols dir en actiu? que han fet Spawn? jo el tinc posat a 1500, es poc, massa? Quantes unitats haurien d'estar en actiu, 30 com a màxim?


Cada pregunta que faig em van sorgint de noves...gràcies per la informació, al final farem algo decent! (us posaré als credits de la missió) hahaha
 

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya
#5
Ell es refereix a unitats "visibles". ALiVE les amaga un cop passen un cert limit precisament per evitar això.

En qualsevol cas, per lo que comentes de les tasques sempre ho fem manualment: és responsabilitat del lider de la partida de dir si una zona esta neta o no... El que pots fer també és fer un trigger Radio Alpha que activi el CAS un cop el lider d'esquadra ho consideri oportú (si l'objectiu és netejar una zona). Si encara hi ha un antiaèri, un stinger o un metrallador pesat per la zona i destrueix el CAS doncs mala sort! (Literalment parlant)

És el que hem estat comentant aquí i allà durant les partides i que es com passa a la vida real: Tens un objectiu, tu decideixes si l'has complert o no...
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#6
paperboy said:
Home saber si un objectiu s'ha destruit o no és fàcil, però com sabeu si una zona està completament sense enemics i controlada? Pot haver algun soldat amagat i no estar neta la zona. Llavors com faig per a que el mòdul d'apoyo CAS s'activi al fer el primer objectiu? Fer servir el trigger que completava la primera missió per al mòdul?
A la vida real ningú et diu si tus has eliminat tots els enemics d'un poble, ets tu qui has de decidir al teu criteri si ho has fet o no. I carregar amb les conseqüències si t'equivoques. Això fa que siguem mes curosos, i no simplement mirar quan el comptador d'enemics arribi a 0 (o qualsevol altre cosa).
El que faig jo a les meves missions (tot i que ho programa en Magnegar perque jo no en se), es posar una opció de radio pels jugadors, que han de fer servir quan estiguin a base i creguin que han eliminat tots els enemics, per donar la missió per acabada. Es llavors que el trigger mira si queda algun enemic amb vida, i si es així es dona la missió per fallida o parcialment fallida segons sigui.
Es a dir, el resultat en tasques que no podem saber segur, es mes realista saber-ho al final de missió.
En el cas que tu dius que es fàcil, destruir un objectiu, jo aplico el mateix principi, res de cartell informatiu, al final de missió, quan reportin si ells creuen que ho han fet, els sortirà si es veritat o no. Ells com a jugadors podrien haver-se equivocat de objectiu a destruir (a passat) o jo com a editor cabró podria haver posat un objectiu fals, per fer-los volar el que no es si no s'asseguren be.

paperboy said:
Que vols dir en actiu? que han fet Spawn? jo el tinc posat a 1500, es poc, massa? Quantes unitats haurien d'estar en actiu, 30 com a màxim?
30 IA activa vol dir que es veu pels jugadors i pels zeus. Saps que hi ha l'opció del cache (memòria cau), que fa que la IA que estigui a X distancia del jugador en realitat no es processi (tot i que hi es) i per tant no baixa rendiment, i només s'activi realment quan el jugador arribi a la distancia per activar-se. No se explicar-me millor.
El numero 30 es orientatiu, i tot depèn de com estigui feta la missió.
 

paperboy

Ja en porto tres-cents
20 Març 2013
425
6
18
43
Warcelona
#7
Magnetar said:
Ell es refereix a unitats "visibles". ALiVE les amaga un cop passen un cert limit precisament per evitar això.
Et refereixes al Spawn Radius no? Ho tinc a 1500, aniré fent proves a veure quina és la millor configuració FPS/Spawn

Magnetar said:
El que pots fer també és fer un trigger Radio Alpha que activi el CAS un cop el lider d'esquadra ho consideri oportú (si l'objectiu és netejar una zona). Si encara hi ha un antiaèri, un stinger o un metrallador pesat per la zona i destrueix el CAS doncs mala sort! (Literalment parlant)
Això ho deixaré a les teves mans crec, et passo la missió i m'ensenyes un dia com ho fas.

Viper said:
El que faig jo a les meves missions (tot i que ho programa en Magnegar perque jo no en se), es posar una opció de radio pels jugadors, que han de fer servir quan estiguin a base i creguin que han eliminat tots els enemics, per donar la missió per acabada. Es llavors que el trigger mira si queda algun enemic amb vida, i si es així es dona la missió per fallida o parcialment fallida segons sigui. Es a dir, el resultat en tasques que no podem saber segur, es mes realista saber-ho al final de missió.
No sabia que al final de la missió a base es feia aixó, molt bó, si que es veritat que li dona una ambientació més realista que no els cartellets informatius.
 

SilverArrow

Administrador
Membre del personal
Administració
Community Manager
6 Novembre 2014
1,883
87
48
#8
Viper said:
A la vida real ningú et diu si tus has eliminat tots els enemics d'un poble, ets tu qui has de decidir al teu criteri si ho has fet o no. I carregar amb les conseqüències si t'equivoques.
De fet a la vida real és fa servir habitualment un after action review, que vol dir que la mateixa unitat o una unitat de Ops Esp o Recon van a comprovar l'objectiu en persona i fan fotos i prenen proves (per això les unitats d'Ops Esp tenen habitualment fotografs militars empotrats, algúns cops cientifics o policies també).

Per exemple el que us vaig fer en una partida on us obligava portar el cadaver a base per fer-li proves (això és va en HVT, com Bin Laden).

En el cas de saber si un objectiu ha estat destruit, és pot fer tan un AAR en persona o és fa servir algún tipu de mitja d'intel.ligencia, HUMINIT (és pregunta a algú que passava per allà, a un enemic capturat o un espia, etc.), SIGINIT (és comproven les comunicacions enemigues) o IMINIT (és miren les fotos per satel.lit, avions o de drones que sobrevolin el tema).
 

paperboy

Ja en porto tres-cents
20 Març 2013
425
6
18
43
Warcelona
#9
SilverArrow said:
En el cas de saber si un objectiu ha estat destruit, és pot fer tan un AAR en persona o és fa servir algún tipu de mitja d'intel.ligencia, HUMINIT (és pregunta a algú que passava per allà, a un enemic capturat o un espia, etc.), SIGINIT (és comproven les comunicacions enemigues) o IMINIT (és miren les fotos per satel.lit, avions o de drones que sobrevolin el tema).
M'has donat una idea! Posare un rol d'operador Vant a la missió. Bona!
 

paperboy

Ja en porto tres-cents
20 Març 2013
425
6
18
43
Warcelona
#10
Ahir vaig estar provant la meva missió...i si la jugo en SP, les unitats estan a l'helicòpter, pero si la jugo en MP, no es carreguen a dins de l'helicòpter...algú em sap dir per que? no entenc res... :çboix:
 

paperboy

Ja en porto tres-cents
20 Març 2013
425
6
18
43
Warcelona
#12
Atunero said:
Quin mètode fas servir per carregar-les? script, amb waypoint o a pel amb l'eden?
He provat amb l'eden ficar-los directament a dins del heli i res, he provat posant el "This Moveincargo XXX" i tampoc...no se que he tocat que no em funciona. A veure si ho puc arreglar, pq em faria molta ràbia haver de tornar a començar la missió.
 

Atunero

Miquelet
Personal Arma
19 Maig 2016
997
95
28
#13
Prova de posar l'heli en estat desbloquejat si el tens en predeterminat, ja que a vegades depenent del vehicle en MP surten bloquejats per defecte.
 

paperboy

Ja en porto tres-cents
20 Març 2013
425
6
18
43
Warcelona
#14
Bé doncs, en vista del merder que tenia organitzat a la missió, l'he tornat a començar, ben feta i una miqueta més treballada. Vaig anar a dormir a les 6 del matí...hahaha i ara la pregunta en qüestió?

- Com puc fer per a que un helicòpter que esta aterrat estigui amb el motor encés al començar la partida? es possible? :çsi:
 

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya
#15
ç:D ç:D ç:D Prova amb:

Codi:
this engineOn true;
recorda que amb la plantilla pots donar equipació personalitzada i configurar les ràdios amb:

Codi:
["Alpha", 1, "sl", this] call bmt_fnc_configUnit;
per dir que la unitat pertany al primer equip de foc de l'esquadra alpha. Pots substituir Alpha per Bravo o Charlie i els equips de foc van, de 1 a 3. L'equipació de cada rol la pots personalitzar a: missionConfig/configEquipment/functions/bmt_configEquipment_XXX.sqf (cada funció equipa a una facció determinada).
 

paperboy

Ja en porto tres-cents
20 Març 2013
425
6
18
43
Warcelona
#16
Magnetar said:
ç:D ç:D ç:D Prova amb:

this engineOn true;
Perfecte! motor encés....peeeero, encara que el posi a terra apareix a una alçada de 15m, com puc fer que aparegui realment a terra com si hagués aterrat?

this setposalgo?


Magnetar said:
recorda que amb la plantilla pots donar equipació personalitzada i configurar les ràdios amb:

Codi:
["Alpha", 1, "sl", this] call bmt_fnc_configUnit;
per dir que la unitat pertany al primer equip de foc de l'esquadra alpha. Pots substituir Alpha per Bravo o Charlie i els equips de foc van, de 1 a 3. L'equipació de cada rol la pots personalitzar a: missionConfig/configEquipment/functions/bmt_configEquipment_XXX.sqf (cada funció equipa a una facció determinada).
He posat un soldat de cada rol i crec que van força ben equipats menys el líder... de totes formes he posat un Arsenal. tot i així el tema de les ràdios no m'ha quedat molt clar, ho podríem parlar dijous i ho expliques bé, a veure com funciona aquesta part de la plantilla.
 

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya
#17
paperboy said:
Perfecte! motor encés....peeeero, encara que el posi a terra apareix a una alçada de 15m, com puc fer que aparegui realment a terra com si hagués aterrat?

this setposalgo?
WTF???!!!!

podries provar amb:

Codi:
player setPosATL [getPosATL this select 0, getPosATL this select 1, 0];
o bé posant un helipad invisible a una altura de 0m i posant l'helicòpter a sobre.

A veure si una de les dues funciona.