Controladors de jocs per a FPS

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#1
Bones,

avui us parlaré una miqueta de les diferents opcions que tenim al mercat actual (i tambè les que ja estan obsoletades) si voleu fer una experiència de joc més realista a jocs com l'Arma. Per als simuladors segur que tots ja conexeu de tot però, i per l'Arma?

Com tots sabreu l'evolució dels interficies d'usuari amb l'ordinador va tenir un salt inmens des de l'aparició del ratolí però des de llavors la cosa està força estancada. Potser en els darrers anys el que més ha sobtat ha estat el WiMote. Es un dels molts temes que em fascinen.

Interficies de control
No entraré a parlar dels mil·lers de teclats, pads, ratolins i joysticks que hi ha al mercat sino que aquells que els que trobo més interessants. Tampoc parlaré ni del Kinect ni del WiMote però si que comentar que hi ha alternatives a aquest per a PC.

Novint falcon

Una de les meves preferides es la Novint Falcon. Es tracta d'una interfície hàptica, es a dir que ens proporciona estimuls de resposta d'interacció amb el joc per emular el tacte. Explicat a la meva manera imaginem que estem movent el ratolí però quan trobem un obstacle en pantalla el ratolí s'oposes al nostre moviment. Això es una mica el que fa aquest típus d'interfícies hàtpiques. Aquesta en concret es com un "robot delta" invertit. S'utilitza per programes de CAD però tambè per alguns jocs. Llàstima que es força car (uns 200$) i per ara no hi ha suport per l'arma (de manera que no tindríem efecte retrocés ni res del sistema hàpitc).

Delta Six

Un producte que prometia bastant gràcies al "crowd funding" però sembla que s'ha cancel·lat (diria que per violació d'alguna patent) i per ara no el veurem al mercat. Es tracta d'una replica d'arma real amb giroscopi (com el comanament de la wii) però pel que m'ha semblat entendre en comptes d'utilitzar posicionament absolut respecte a una pantalla utilitza posicionament relatiu en funció de la inclinació de l'arma cap a un costat o l'altre. Tambè té una mira telescòpica que activa la acció del joc quan acostem l'ull (com els view finder de moltes càmares).

EDITAT: Finalment han aconseguit tornar a fer una campanya de Crowfunding amb èxit i Deltasix sortirà al mercat aviat, això si un preu només per butxaques selectes ($240)

Power Glove

El mític Power glove de Nintendo que va treure el 1989 però que desgraciadament va quedar en l'oblit (no per tothom). Era un guant que portava uns sensors per cada dit, el qual canvia la resistència en funció de la seva flexió. Dit d'un altre manera el que tenim es un jostick analògic a cada dit. Aquests sensors avui en dia son molt baratos (uns 6€) per si algú està interessat.

NeuroSky Mindwave

Aquest dispositiu no us penseu que allò que penseu ho traslladi a l'ordinador ni molt menys, sino que en funció de les teves ones cerebrals pots controlar coses de l'ordiandor. Per exemple si et relaxes, estreses o concentres son estats molt diferenciats que et permet associar per exemple a una tecla. De fet aquest dispositiu es el que es diu un BCI (brain computer interface) i et permet veure les teves ondes cerebrals mitjançant un EEG d'una manera molt econòmica ($100 comparat amb el que valen aquets equips profesionals no es res). Si teniu més curiositat em vaig comprar un fa un parell d'anys per experimentar. Per cert OCZ també va treure un dispositiu semblant anomenat NIA totalment enfocat als videojocs però no va tenir èxit. Si us pregunteu com pot ajudar aquest periferic als jocs penseu que per exemple parpadejar produeix un pic en les nostres ones cerebrals, apa però ja us dic que es molt cansat disparar només amb els ulls.

3D Connexion space navigator

Aquest dispositiu s'utilitza sobretot pel disseny 3D però van treure una versió del driver que et permet utilitzar-ho com un Joystick. Això si un joystick amb sis graus de llibertat.

Perifèrics per l'entorn

3rd Space vest

Es una armilla creada creat per la casa TN Games conectat per usb a l'ordinador i a un petit (però sorollós) compressor d'aire. Això el que permet es simular els impactes en 8 zones del teu cos (4 d'avant i 4 d'arrera). Vaig estar apunt de comprar-ne un, ho vaig trobar en una botiga de segona mà per 30€ però vaig pensar que la dona em faria fora de casa. Encara avui en dia m'apenedeixo de no haver-ho fet. Per cert tampoc té suport (almenys fins on he pogut mirar) per l'Arma.

Cyborg Gaming Lights

Es un sistema de l'empresa amBX que et permet iluminar l'estança en diferents colors depenent de per exemple l'acció dintre del joc. No el trobo tan interessant com els altres però no deixa de ser curios.


I volsaltres, coneixeu algun perifèric de joc digne de mencionar?
 
3 Juny 2011
769
0
16
31
Ciutat de Mallorca
#2
jo només coneixia el del guardapits.


El que em crida la atenció és el "neurosky". Com corregeix les interferències que produeix el camp magnètic de la Terra?? Per el que tinc antes la manera amb que es detecten les ones cerebrals és a traves de detectar el camp electromagnètic que produeixen (que és proporcional a aquestes, igual que aquells testers tan guays que són com unes pinces ç:D ), com una bobina, però aquest camp es ínfim.Per això en els hospitals s'han de utilitzar habitacions "blindades" , "aïllants" per evitar tals interferències... ç?| ç?| ç?|
 
13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
#3
No creguis Tblack, el que es fa és amplificar i filtrar la senyal dins d'uns rangs de valors (de 7 a 100 Hz), tot i que depèn de la regió del cervell i de la impedànca que hi hagi entre el teu cap i l'electrode.

Gràcies per la notícia ZeroQ, realment alguns són espectaculars!
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#4
Afegeixo una entrada que acabo de veure. Es tracta de la mateixa tecnologia que el kinect però en "miniatura" i pensat només per les mans en comptes de tot el cos de mode que si sou fans de Minority Report ara si que podeu fer-ho amb més precissió (ja han fet coses amb el Kinect però no detectava tots els dits a aquest nivell).

Leap Motion Controller
Ara per ara encara esta en pre-order a un preu d'uns $69.99. Ho podeu trobar en la seva plana web. Us deixo un video que val més que mil paraules.

[youtube]_d6KuiuteIA[/youtube]
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#8
Algú més està interessat en un "preorder" :çamor:, comparat amb un Kinect surt més econòmic $95 dolars amb enviament. Estic molt temptat en comprar-me un l'únic que em fa por es si després encara s'haurà de pagar taxes per aduanes.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#11
Leap Motion (un TrackIR per a les mans)



Jo diria que ja vaig posar un post fa temps, però no el trobo, aixi que el torno a posar.
Per els que no ho coneixeu, el Leap Motion es una mena de TrackIR, però que fa seguiment de mans i dits, i amb mes precisió. Fins ara estava en desenvolupament, però acaba de sortir a la venda, a bon preu, 79,99 dòlars (60,89€) mes despeses d'enviament. Jo no m'ho compraré ara, sobretot perquè primer hem de comprovar a veure que tal funciona, si tindrà bon suport amb jocs i simuladors, per tant m'esperaré als anàlisis dels compradors. Però mes endavant, si veiem que esta be o molt be, si uns ho volem, podem fer una compra conjunta per estalviar despeses d'enviament, a partir de 2 unitats son 23€ fixes.

Us deixo uns vídeos perquè veieu el potencial, podem moure el ratolí en videjocs i simuladors (apuntar a l'ArmA amb les mans), transforma la pantalla en una pantalla tàctil (clicar cabines), ens permet interactuar amb el sistema operatiu, i te una botiga pròpia d'aplicacions per fer de tot, com pintar amb les mans, escriure, disseny 3D, etc...

[youtube]3b4w749Tud8[/youtube]

[youtube]C8OM472pVto[/youtube]
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#12
Re: Leap Motion (un "trackIR per a les mans)

Hola Viper,

efectivament aquest dispositiu ja el vaig possar en el llistat de perifèrics de jocs que vaig fer en en el post

viewtopic.php?f=32&t=2003

De fet ja em vaig donar d'alta en el programa de desenvolupadors per veure quines possibilitats té i es molt interessant. Jo ja vaig dir en el seu dia que estava interessat en comprar-ne un. Si hi ha algú més que vulgui compartir gastos d'enviament que ho digui.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#15
Gràcies Viper.

Per cert us presento un altre perifèric que he vist fa pocs dies. El Roccat Power Grip, no es un nou perifèric sino que es la combinació d'un smartphone (acabo de veure en un video que també tenen ja la beta de la versió per android) amb un programari decent. Es una bona alternativa a aquell projecte de teclat amb tecles OLED (Optimus)

Roccat Power Grip

El producte es un software gratuit que s'installa al PC i una aplicació al movil que es comuniquen per Wifi. Personalitzes les pantalles que vols i després pots fer servir el movil per executar aquelles macros que has programat. Per ara el programari està en mode beta tancat i no es pot descarregar però pot ser interessant si comencen a fer més us dels smartphones amb els nostres ordenadors.



També venen teclats amb l'opció d'integrar el movil com es veu la foto.



Us deixo un video perquè ho podeu veure millor

[youtube]JuN2SpLnMuk[/youtube]
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#16
Recordeu el dispositiu Delta Six que us havia comentat en aquest post fa temps. Sembla que aquest any van tornar a fer una campanya de Kickstarter i aquesta vegada ha estat fundat amb èxit. Per ara el preu sembla força prohibitiu ($260). Us deixo un vídeo per si teniu curiositat

[youtube]Au5uESLrT_w[/youtube]