Classe 6 i Classe 7, Dilluns 9 a les 22:00

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1
Aquesta instrucció es farà el Dilluns 9, responeu qui assistireu. La classe començarà a les 22:00.

Farem les classes 6 i 7, d'una hora de duració cadascuna, i aixi podrem donar per acabat el curs. Si us plau confirmeu la vostre assistència.

Confirmats
Jaumem
Tofolo
Buran
Balder
Madelf

MATERIAL DIDÀCTIC CLASSE 6


Vehicles terrestres

Saber fer servir un vehicle, sigui el que segui, es vital per aprofitar tot el seu potencial, que es molt, un vehicle ens proporciona mobilitat, ens proporciona cert blindatge, ens permet transportar armes, municions, material medic, ferits, etc... Ens permet muntar armes mes potents que les que pugui fer servir un soldat, etc...

Per això mateix s'ha de protegir els vehicles, i a l'hora els vehicles han de protegir l'infanteria, això es especialment cert en zones urbanes, on el suport de l'infanteria als vehicles, fins i tot els blindats, es vital.



A l'hora de pujar o baixar d'un vehicle, terrestre o aeri o naval, sempre heu d'esperar l'ordre del lider, que al mateix temps ha d'esperar la confirmació del pilot/conductor, aixi evitem ferits i morts innecessaris. El lider sempre es l'ultim en pujar i l'ultim en baixar d'un vehicle, ja que es ell qui ha de controlar la maniobra.

A nivell de joc, porta el motor apagat equival a ser una amenaça mes indetectable, per tant mireu de no engegar el motor si no es necessari, i d'apagar-lo quan calgui.

Al joc tenim tres velocitats, lenta (lletra Q), normal (W), rapida (E), no sempre cal anar al màxim, i avançar lentament es molt recomanable en moltes situacions. Quan anem per carretera feu com a la vida real, mireu d'anar per la dreta, aixi deixarem espai perquè ens avancin i evitarem xocs amb vehicles que vinguin de cara.
Dintre d'un vehicle, el conductor a de ser qualsevol menys el lider, ja que es el lider qui ha de asseure al seient del copilot per orientar la conducció. I la resta de soldats, han de vigilar 360º cercant enemics.



Combois

Quan anem en comboi, haurem de deixar una separació entre vehicles prudent, per evitar xocs i evitar que un IED (explosiu improvisat) o qualsevol altre arma afecti a mes d'un vehicle. La distancia recomanada es entre 20 i 100 metres. Cada vehicle haurà d'anar vigilant un sector.



A l'hora d'aturar el comboi i sortir de la carretera, tenim dues principals formacions, Herringbone (???) i Coil (Filferro).

Herringbone (Escalada?)
La primera formació, on la traducció literal es Espina de Peix, però jo crec que un mot correcta seria Escalada, ens permet donar-nos una bona cobertura mútua, reprendre la marxa ràpidament i es especialment indicada per zones obertes. Bàsicament es tracta de posar els vehicles en un angle de 45º respecte la carretera de forma escalda, com mostra la imatge.



Coil (Filferro)
Aquesta formació esta especialment pensada per blindats, ja que permet cubrir 360º i posar tot el blindatge frontal cap a totes direccions.



Transport blindat

Els transports son imams de bales, per tant heu d'anar amb compte, i pensar que en moltes situacions es millor que la infanteria baixi i vagi a peu cobrint-se mútuament vehicle i infanteria.
A l'hora de desplegar-se, cal seguir aquest model de l'animació, que es aplicable a vehicles aeris.



Trencar murs

Un vehicle també serveix per tirar a terra obstacles, com a murs, tanques, etc... Per tant sempre avalueu la possibilitat de crear una entrada nova si no veieu cap existent. Però compte!, a l'hora de tirar a terra un obstacle, ja sigui amb un tanc com amb un jeep, heu de fer-ho a poca velocitat, aixi no ferireu als companys ni a vosaltres mateixos. Penseu que qualsevol topada brusca, un salt massa alt, un canvi de desnivell massa brusc, pot ferir a la tripulació.

En cas de rebre foc
Si ens ataca l'enemic, tots els artillers hauran d'apuntar cap allà d'on vinguin els trets, i hauran de fer foc d'àrea, per mirar de reduir o neutralitzar l'atac.

Blindats

Els blindats son armes molt potents, però molt indefenses enfront d'infanteria enemiga a curta distancia, per això em de protegir molt be els nostres blindats amb la nostre infanteria.
Els blindats en general, quan s'aturin per fer front a un enemic, el primer que han de fer si poden es cercar un lloc on protegir-se, lo ideal es ocultat el casc del blindat i deixar esposat nomes les armes per poder cercar i disparar. Aneu molt en compte a l'hora de moure el vehicle, especialment blindats, ja que tenen una molt limitada visibilitat, i podrien ferir infanteria propera.
La infanteria també ha d'anar molt en compte amb el foc de blindats, posar-vos dintre del con de foc d'un tanc pot acabar amb el soldat ferit o mort, tanmateix l'estrèpit d'un tret de canó pot deixar sord un soldat, aixi que aneu amb compte i poseu-vos els taps de les orelles.

Quan un blindat sigui atacat per llançacoets enemics, immediatament s'ha de posar a la defensiva, lo primer a fer es llançar fum, si en tenen, i retirar-se cap a una zona protegida sense deixar de mostrar el morro (la zona mes blindada) del vehicle cap a l'enemic si es possible.

FAC "Forward Air Controller" (Controlador Aeri Avançat)

El FAC es un soldat destinat a coordinar les aeronaus per proporcionar un suport proper a les tropes de terra. Es a dir, la seva tasca es contactar amb els helicòpters o avions que donen suport a la zona, per tal de designar blancs o reconèixer una zona concreta. Cal dir, que normalment els FAC no son soldats de terra, si no que son pilots de combat que reben una instrucció addicional d'infanteria per poder operar com a FAC i per tant no tenen cap unitat fixa.

Algunes consideracions que ha de tenir en compte el FAC a l'hora de demanar un atac son.

▪ Assegurar-se que no hi han tropes amigues massa a prop de l'objectiu a atacar. La distancia mínima de seguretat son 500m.
▪ Si les tropes de terra estan dintre de la zona de perill, es a dir estan a menys de 500m de l'objectiu, avisar al pilot i donar bones referencies per evitar un foc amic.
▪ Quan el suport aeri faci servir bombes o coets, ha de fer la passada en paral·lel a les forces amigues, per evitar foc amic degut a la desviació vertical d'aquest tipus de munició. I en general en qualsevol cas sempre es recomanable, tal com mostra la imatge.



▪ Si creiem que poden haver unitats antiaèries a la zona, es recomanable que donem vectors d'atac al pilot, es a dir, que li diguem des d'on ha d'entrar per atacar.
▪ Es VITAL fer unes comunicacions correctes amb el suport aeri, estem parlant d'un aeronau que dispara armes a prop nostre, per tant, les comunicacions han de ser clares i ben esquematitzades. Una pauta a seguir seria la següent:

Establir comunicació
Comunicar al pilot que necessitem un CAS
Exemple "Serpent 1, aquí lider Bravo, necessitem CAS immediatament"

Descriure l'objectiu
El FAC ha de donar una descripció curta però clara de l'objectiu a destruir, això ajudar al pilot a saber que cercar i quin armament fer servir.
Exemple "L'objectiu es un tanc enemic amb suport d'infanteria".

Descriure localització
El FAC ha d'indicar on es troba l'objectiu. Per això es poden donar coordenades, descriure visualment el lloc, marcar amb fum, marcar al mapa, designant amb un laser.
Exemple "Marcat al mapa com ET1, al Nord Oest del poble, a la clariana".

Definir control / Temps en objectiu / Armament
Hem de definir si l'atac a de ser en un temps determinat o depèn d'una nova comunicació i quin armament ha de fer servir el pilot.
Exemple "Ataca lo abans possible amb bomber guiades per laser".

Informació addicional
Qualsevol cosa que no haguem comunicat abans però que sigui d'importància.
Exemple " El tanc està estacionari. Il·luminaré amb laser al teu senyal. Apropat des de l'Est i surt pel Sud, Tropes amigues a 800 metres al Nord-Est de l'objectiu.

Tota aquesta informació s'ha de condensar en una comunicació mer reduïda, seguint l'exemple anterior.
"Serpent 1, necessito CAS per un tanc enemic marcat com a ET1 al Nord-Oest del poble. Tropes amigues al NE a 800. Il·luminaré amb laser per a LGB. Atac immediat.

Part d'aquesta comunicació es pot reduir mes fent servir sigles, que es la forma correcte, com ASAP per dir "lo mes aviat possible". Però això ho veurem amb el temps.

Aquí us deixo alguns termes per facilitar les comms.

Laser On - Es una comm del pilot per demanar al FAC que marqui amb el laser l'objectiu. La resposta del FAC seria "Copiat, Laser On".
Laser Off - El FAC comunica al pilot que ha deixat d'il·luminar l'objectiu.
Cleared Hot - Aquesta comm dona permís al pilot per disparar les armes. Podríem dir "Autoritzat per ataca" per exemple.
Bombes fora - El pilot avisa que ha llançat les bombes. Realment per cada tipus de bombes existeix un mot, GBU per guiades per laser, Snake Eyes per bombes de ferro retardades, etc...
Avorta!, Avorta!, Avorta! - Avisem al pilot que ha d'avortar l'atac immediatament. Motius poden ser varis, veiem que ataca un objectiu erroni, que ataca tropes enemigues (que s'acompanyaria amb un "foc amic", o en angles "Blue on Blue"), etc...

▪ Dona informació dels danys causats en l'atac (BDA en angles). Bàsicament es tracta d'informar al pilot del seu atac, perquè pugui millorar la següent passada.

Designar amb laser

El laser es especialment indicat quan l'objectiu es troba bastant lluny, ja que ens permet marcar amb claredat l'objectiu al suport aeri. Algunes consideracions a tenir en compte son:

▪ No hem de marcar amb el laser fins que el pilot ens ho demani. Penseu que el laser ho podrien arribar a veure/detectar els enemics. (em sembla que la IA d'això res de res, però fem-ho be).
▪ Marcació desviada, es a dir, no marca just sobre l'objectiu perquè no vegin el laser, i un cop el pilot comenci l'atac, llavors moure el laser sobre l'objectiu. Vigileu de no apuntar massa lluny, o l'atac podria fallar. Aixi li donem menys temps de reacció a l'enemic si detecta el laser.

Pilot CAS

Les operacions aèries per un vol CAS son massa complexes per donar en aquest curs, per tant nomes us faré cinc cèntims.


MATERIAL DIDÀCTIC CLASSE 7

Transport aeri

Sempre que sigui possible, el pilot haurà de ser dedicat, es a dir, que el pilot transportara a les tropes i seguira com a pilot. Lo que hem d'evitar sempre que sigui possible, es que un soldat faci de pilot i l'helicòpter es quedi allà on aterrem.

Planificació

A l'hora de fer un transport, hem d'avaluar moltes coses, el tipus de missió, les unitats a transportar, l'equipament que hem de portar, el terreny de combat, la ruta a seguir, etc... Per tant, no es nomes pujar i anar directes, abans fins i tot d'encendre el motor, ha d'estar tot preparat.

Sempre hem de cercar una ruta lo mes curta possible però evitant zones de perill, si hem de fer un rodeig doncs ho fem, però evitem zones compromeses. Hem de fer servir el terreny al nostre favor, volant per valls i zones baixes que ens emmascarin de l'enemic. Aquesta ruta la hem de planificar abans de sortir de base, i la ruta per tornar també.
Hem de planificar abans de sortir on serà la zona d'aterratge (a internet es fa servir la marca LZ "Landing Zone"). Ha de ser una zona no massa propera a la zona de combat, i que estigui coberta per el terreny de l'enemic, les entrades en mig del poble enemic les deixem per hollywood.
Hem d'avaluar les antiaèries enemigues del a zona per planificar tot això i si cal hem d'esperar que unitats terrestres o aèries eliminin aquests unitats enemigues.

Hem de pensar si tots els transports han d'aterrar a l'hora, o de forma escalonada. Aterra a l'hora posa totes les nostres forces al moment a terra, però aterrar escalonadament ens permet avaluar la situació amb una sola unitat, i ens dona temps per tant d'avortar la missió o planificar una altre ruta si la zona es massa compromesa, es allò que vam explicar que uns s'han de sacrificar per el be de tothom, sempre algú a de ser el primer.

Desplegament

Com ja hem explicat abans en la classe 6, a l'hora de desplegar-nos hem de formar un perímetre de seguretat al voltant de l'aparell, i en el cas dels helicòpters hem d'esperar que l'aparell se'n vagi per continuar amb la missió. A mes en els helicòpters hem d'evitar posar-nos al davant i al darrera. Al davant perquè es la direcció de marxa de l'aparell, i es una zona de perill per tant, a mes estem davant les seves armes si en porta, i al darrera perquè el pilot no te cap visibilitat cap a darrera, i a mes el rotor de cola ens pot fer bocins (bastant habitual).

En cas de ser mes d'una esquadra dins l'aparell, el desplegament es en triangle o en quadrat, amb la comandància cap al mig, tal com es mostre a l'imatge.



Extracció

A l'hora de fer l'extracció, les forces de terra han de cercar un bon lloc, cobert de l'enemic per suficientment ample i pla per l'helicòpter, han d'assegurar la zona, han d'establir un perímetre de seguretat, han de comunicar el lloc al pilot, i en l'aproximació final si cal han de llançar fum per orientar el pilot, un cop aterrat tothom espera l'ordre del lider per embarcar, i es el lider l'ultim en pujar i donar el vist i plau al pilot per enlairar-se.

Consideracions varies

- A l'hora d'aterrar, heu de fer una aproximació a poca alçada, i heu d'evitar arribar massa ràpids, la tendència de tothom es anar a tota pastella i frenar de cop, això no es fa aixi. El que heu de fer es ajustar la velocitat per poder arribar i aturar-vos sense guanyar alçada. L'aterratge ha de ser suau, els aterratges bruscos fereixen als tripulants.

- Quan pugeu a helicòpters amb armes laterals manejables per la tripulació, millor no agafeu aquests llocs. Si descentreu les armes, després el pilot no les podrà fer servir perquè estaran totalment descentrades.

- Els helicòpters tenen dos formes d'evitar amenaces, ocultació i alçada, que son contraposades.

Aeronaus de combat

Tenim dos tipus d'aeronaus de combat, d'ala fixa (avions), i d'ala rotatòria (helicòpters). Tenen maneres d'atacs similars, però que varien a la practica.
Lo primer a considerar es que estem parlant d'aparells caríssims, i que representen una diferencia molt important en el camp de batalla, per tant hem de cuidar-los, i no els hem d'exposar a amenaces enemigues sense una bona justificació, estem parlant d'aparells potents però potencialment molt fràgils.

Per un avió, velocitat i alçada es vida, per tant mireu de mantenir una bona velocitat i sobretot, sobretot, una bona alçada. Per els helicòpters lo primordial es l'ocultació en el terreny, ja que la seva capacitat d'evadir amenaces es pràcticament nul·la.

Tipus d'atac

Hi han diferent maneres d'atacar, i hem d'avaluar quina es la correcte per cada situació, com a normal general, la menys perillosa sempre es la recomanable.

Atacar i trencar

Es tracta d'apropar-nos amb una certa velocitat a l'objectiu, disparar les armes a distancia segura (normalment es disparen al limit de l'abast de l'arma), i trencar cap a un costat per preparat una altre passada. En aquest tipus d'atac, mai passem per sobre l'objectiu, ni tan sols ens hauríem d'apropar.



Atac en passada

Es bàsicament un atac on passem per sobre de l'enemic. Nomes l'haurem de fer servir quan creiem que no hi han amenaces antiaèries. Com estem tant a prop, podem afinar la punteria de les armes. Aquest tipus d'atac, que es el que fa servir majorment la gent, es el menys recomanable en la majoria de situacions.



Atac estacionari

Aquest tipus d'atac esta pensat per quan no tenim defenses aèries enemigues i hem de fer servir ATGM, míssils guiats. Penseu que un helicòpter estàtic a l'aire es un blanc perfecte, aixi que vigileu que no tingueu amenaces.



Atac Pop-Up

Es tracta d'un atac en estacionari, però des d'una zona a cobert, l'helicòpter sortiria un moment, dispararia, i tornaria a amagar-se, o directament dispararia amagat, si l'armament li permet. Es una tàctica molt comuna, molt típica d'helicòpter. Ens permet abatre enemics des d'una zona a cobert.

Atac en picat (nomes avions)

L'atac en picat ens permet entrar amb alçada i velocitat, disparar i sortir ràpidament aprofitant la velocitat del picat.

Hi han mes tipus d'atacs, però explicarem tots que son molts i alguns no es poden fer degut a les limitacions en simulació aèria de l'ArmA2.