ASUS z97 vs ASUS z170

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#1
O el que és el mateix Chipset 1150 o 1151?

Doncs a veure si algú m´ajuda, tinc la intenció d´adquirir una nova màquina per volar, però ho hauré de fer per parts...el que vol dir que trigaré uns mesos a aconseguir tots els components necessaris, de moment aprofitaré la gràfica que tinc i la intenció és adquirir primerament la placa base, posteriorment el pocessador,,,,la memória ram després i un bon disipador al final ...i una vegada amb aixó crec que ja podré montar el nou PC i anar-lo millorant a partir de llavors.

La idea és pillar-me una placa que em permeti aguantar el màxim temps possible sense que s´em quedi massa obsoleta, ja se que tinc un PC i aixó avança com avança però la idea és que m´aguanti el màxim si pot ser.... ç?|

Algú sap si realment val la pena el chipset 1151 vs 1150? l´un pot quedar obsolet molt abans que l´altre? o no? hi ha molta diferència entre l´un iláltre? no en tinc ni p... idea de tot això així que qualsevol ajuda o consell serà benvingut!

Gràcies.
 

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya
#2
Des del punt de vista de processador tan el socket 1150 com el 1151 et donaran rendiments semblants. Per a jocs no importa tan el número de processadors tan com la freqüència d'aquests, així que 4 nuclis a 3.2 GHz va millor que 6 nuclis a 2.8 GHz. Això només és vàlid per jocs!

L'únic avantatge que li puc veure a agafar un 1151 en comptes de 1150 és la capacitat d'utilitzar DDR4 com a memòria RAM, tot i que aquesta de moment no té gaire avantatge respecte a la DDR3 i és un pel més cara. En algunes aplicacios et pot donar un 3% més de rendiment, algo menys de latència i, sobre paper, requereix menys potència (1.5V DDR3 vs 1.2V DDR4). Eventualment però, DDR4 s'espera que sigui més ràpida que DDR3.

Edit: DDR4 supera en densitat a DDR3. Pots trobar mòduls de DDR4 amb 16GB però DDR3 només en trobaràs amb 8GB com a màxim.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#3
El meu consell és que estalviis i adquireixis el conjunt placa-processador-RAM tot de cop. Sinó et pots trobar que compris una placa amb un socket que d'aquí a mig any hagin decidit que no tindrà continuitat, o que necessiti una RAM que ja no es fa, o que pels mateixos diners que et gastaries ara en una CPU d'aqui a mig any en tinguis una de més potent i barata.

En informàtica sempre és millor endarrerir la compra tant com es pugui.
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#4
Bé, veient, pel que entenc que les diferéncies de rendiment amb el DCS, sembla que no haurien de ser massa perceptibles en tant com si que ho seria la diferència de preu tant en placa com en ram i suoposo que en processador, em decantaria per Z97

Quina opinió us mereixeria aquesta? la ideia seria acompanyar-la d´un Intel Core i7-4790K 4.0Ghz , i si no hi arribo o els vostres consells i consideracions creuen que no val la pena, doncs d´un Intel Core i5-4690K 3.5Ghz, però amb aquest tema ja os donaria la tabarra més endavant.... :çsalut:





PD: m´agradaria poder estalviar i poder-ho adquirir tot de cop, peró per diversos motius m´és mès fàcil fer-ho d´aquesta manera i tot i corrent el risc que que el mercat tingui fluctuacions de preus o de sortida de nous productes durant el periode d´adquisició dels components (que espero no superi els 4-5 mesos) malhauradament m´hauré d´arriscar...

Moltes gràcies a tots dos per la vostra ajuda ç;)
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#5

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#6
Viper said:
Si tens pensat comprar Oculus Rift en el futur (o el HTC Vive o similars), t'interessa prestar atenció a les entrades USB, ja que Oculus Rift necessita tres entrades USB 3.0 i una entrada USB 2.0.
http://www.realovirtual.com/es/noticias ... uertos-usb

I es veu que no totes les entrades etiquetades com a 3.0 con realment compatibles.
http://www.realovirtual.com/es/noticias ... ibles-rift

Es només un detall a tenir en compte, si entenem que la RV es el futur.
Tres entrades USB 3.0? Aquests tios han cavat la seva pròpia tomba.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#7
No crec que ho facin per gust, per mi es lògic que un sistema de RV com deu mana requereixi molt ampla de banda, al cap i a la fi s'ha de transmetre molta informació de moviment, cap i mans i mes coses si cal, o dit d'una altre manera, si vols un tanc per cotxe, necessitaràs una entrada mida tanc, no mida Fiat Panda ç:D
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#8
Viper said:
No crec que ho facin per gust, per mi es lògic que un sistema de RV com deu mana requereixi molt ampla de banda, al cap i a la fi s'ha de transmetre molta informació de moviment, cap i mans i mes coses si cal, o dit d'una altre manera, si vols un tanc per cotxe, necessitaràs una entrada mida tanc, no mida Fiat Panda ç:D
Si però això suposa que limitarà els equips en els quals podrà funcionar. Suposo que deuen transmetre la imatge per USB, per transmetre posicions no cal tant ample de banda.
 

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya
#9
No està connectat a la sortida de la targeta gràfica????? Els USB tenen molta més latència que una sortida directe de la gràfica, no? Transmeten algo calculat a la GPU, ho envien a través del BUS de la placa base i passa per la CPU per tal de ser transmès als USB?!!! :çboix: :çboix: :çboix: :çboix:

Algú ho pot confirmar? ZeroQ?
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#10
Magnetar said:
No està connectat a la sortida de la targeta gràfica????? Els USB tenen molta més latència que una sortida directe de la gràfica, no? Transmeten algo calculat a la GPU, ho envien a través del BUS de la placa base i passa per la CPU per tal de ser transmès als USB?!!! :çboix: :çboix: :çboix: :çboix:

Algú ho pot confirmar? ZeroQ?
Doncs he buscat una mica i sembla ser que si. Un xapussa en la meva opinió.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#13
El sistema complet del Rift son les ulleres, 2 comandaments sense fils, 1 càmera (es pot posar mes càmeres crec) i un gamepad sense fils. Es a dir, com a mínim 4 aparells enviant informació (3 d'ells de seguiment de moviment). Jo no se si això pot ser molta informació o no per un o dos USB, algú que en sàpiga ens podrà dir.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#14
Viper said:
El sistema complet del Rift son les ulleres, 2 comandaments sense fils, 1 càmera (es pot posar mes càmeres crec) i un gamepad sense fils. Es a dir, com a mínim 4 aparells enviant informació (4 d'ells de seguiment de moviment). Jo no se si això pot ser molta informació o no per un o dos USB, algú que en sàpiga ens podrà dir.
Ara s'explica més. No se, per exemple el Saitke X52 que tenia abans només feia servir un fil i el que tinc ara l'X55 dos. No se el perquè, potser amb un USB no n'hi ha prou per controlar-ho tot...
 

Magnetar

Més pesat que Kuban
22 Abril 2014
1,011
0
0
Kassel, Alemanya
#15
El problema dels USB és que són "molt lents" i no serveixen per operacions en temps real (no poden interrompre el processador si aquest executa algo) com són controladors, butons, etc. Així que té més sentit enviar dades en paral·lel (4USB) que no pas en sèrie (1USB per 4 operacions)
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#17
A mi em sembla bé. ASUS per mi és potser la millor marca de plaques. He tingut moltes plaques i les ASUS mai m'han fallat.