Algú entèn d'electronica?

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#1
Resulta que tinc un monitor vellet que feia servir com a monitor secundari.
Ja fa temps que li costava arrencar, a vegades s'engegava i a vegades no, però avui ha dit prou.
L'he desmontat i a la placa que segons sembla hi ha tot el tema de regulació de corrent hi veig dos condensadors inflats. Pot ser aquesta la causa?
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#2
No soc cap expert però si estan molt bufats quasi segur que estan fets malbe. Depen del que li hagui passat no fa falta que exploti per deixar de funcionar. Molts s'obren com un bolet i prou.
Quan havia tingut problemes amb monitors CRT els problemes venien d'una soldadura freda però el diagnostic era un altre
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#4
Estan inflats però no petats. Suposo que pel què costen provaré de canviar-los i a veure què passa. :çboix:
 

Buran

Víbria
Membre del personal
11 Desembre 2010
2,091
11
38
49
Barcelona - Catalunya
www.cavallersdelcel.cat
#5
Rush, suposo que ho hauràs fet i si no fes-ho, mira bé les característiques dels condensadors, que la seva capacitat sigui la mateixa, i al soldar-los mira bé la polaritat, la pota llarga és la positiva i la curta la negativa (si no ho recordo malament), assegura't bé d'això, és molt important, si els connectes al revés faran un pet impressionant, sobretot no ho comprovis mirant-los des de sobre per si hi ha algun accident, tenen molta mala llet alguns condensadors, no és broma.

Ens veiem aviat !!!
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#6
Buran said:
Rush, suposo que ho hauràs fet i si no fes-ho, mira bé les característiques dels condensadors, que la seva capacitat sigui la mateixa, i al soldar-los mira bé la polaritat, la pota llarga és la positiva i la curta la negativa (si no ho recordo malament), assegura't bé d'això, és molt important, si els connectes al revés faran un pet impressionant, sobretot no ho comprovis mirant-los des de sobre per si hi ha algun accident, tenen molta mala llet alguns condensadors, no és broma.
Ho sé ho sé... a classes d'electrònica de l'institut vaig fer "l'experiment" de posar un condensador al revés a veure què passava... :çboix:
El professor em va fotre una bona bronca, i després en privat em va dir que ell també tenia curiositat per veure què passava. ç:D