Ajuda canvi de PC

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#1
Bones, a veure, s´em comença a passar pel cap canviar-me l´ordinador.( tot per culpa vostra :çsi: ) I necessito ajuda/consell profesional per mirar de no cagarla massa alhora de comprar una nova maquina.
Us passo les dades a veure si algu em pot aconsellar.


PC que tinc ara:

Quad core 2 Q6600 a 2400 Mhz
Disipador Asus Silent Knight II
Motherboard: Asus PK5-e
Nvidia Geforce 660 (2048 Mb)
8 Gb Ram DDR2-800 (400Mhz)
Disc dur sata 500 Gb
Disc dur SSD 60 GB (a on tinc el SO)

El meu dubte és; que podria comprar amb un pressupost d´uns 600 Euros que superés amb escreix el que tinc ara (se que superar aquest Q6600 sera facil xD) més que res per no comprar algun equip i que despres als dos dies vegi que n´hi ha algun altre per un preu similar que dona millors prestacions.

Jo he estat mirant aixo;
http://www.pccomponentes.com/pccom_gami ... x_750.html
Pero no ho tinc gens clar.....
I aquest...
http://www.4frags.com/catalog/product_i ... +promo+f2p
Pero no estic familiaritzat amb els AMD.

Ajuda!!! ç?| ç?| ç?| ç?|

PD: La ideia seria no tocar aquest i adquirir-ne un altre per tant res d´aquest seria aprofitable.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#2
Si estàs pesant en comprar un Oculus Rift (jo es que no dormo pensant en ell ç:D) et diria que t'esperesis a que surti per comprar un ordinador nou, ja que encara no sabem quins requisits tindran els jocs i simuladors amb l'Oculus Rift o qualsevol altre.

En cas contrari, et faig un recull d'entrades que he posat en fils anteriors preguntant el mateix.

De la gràfica jo recomano Nvidia, jo sempre miro les comparatives de Tomshardware.com com aquesta. Aquí tens una relació del rendiment de moltes gràfiques del mercat i amb diferents programes i configuracions de qualitat gràfica.

Sobre gràfiques jo recomano sempre no inferiors a 250€.
http://www.pccomponentes.com/tarjetas_g ... 70_series/

Pensa que actualment estem a la serie 700 a Nvidia, comprar-te una de la serie 600 es comprar-te un model del 2012, que no es dolent ni molt menys, però lo millor es comprar-te un model actual (sigui de la potencia que sigui).

Les ATI també son bones gràfiques, sempre van a la par mes o menys ATI i Nvidia, però com nomes he tingut una ATI fa molt de temps no et puc dir res sobre elles.

Sobre CPU, per mi Intel i i5 o i7, a ser posible i7.

Sobre RAM, jo tinc 16 gigues marca G.Skill, la RAM no es cara, i cada cop els simuladors necessiten mes, jo no posaria menys de 8 gigues i a ser possible 16. No posis Kingstom, es Ram barata de rendiment barat, posa marques d'alt rendiment com G.Skill (jo ja he comprat dos o tres d'aquestes), Corsair, OCZ, etc...

La Placa Base es el mes important de tot. Pensa que tot va connectat a la placa base, i per tant es ella que fa de pont entre tot, si no es bona, tot es ressentirà, per tant es el mes important i s'ha de comprar una bona.
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#4
M' estic replantejant la situacio i potser mirar de tunejar el que tinc amb una placa base un i7 i ram nova...pero sempre passa igual..massa informacio masses novetats... :(
Seguirem estudiant el tema...

Enviado desde mi Nexus 5 mediante Tapatalk
 

Frodo

Ja en porto tres-cents
28 Febrer 2014
326
0
16
Sant Fruitós de Bages
#5
Si la teva placa és aquesta:
http://www.asus.com/Motherboards/P5KEWIFIAP/

Penso que el millor seria per anar bé substituir la RAM que portes fins al màxim que puguis (8Gb 1066 DDR2 en 4dims x2GB) i oblidar-te de res més.
Pel demés jo tinc un equip molt similar (una mica més de xixa, quadcore, pero té 4 anys llargs) i moc tots els darrers jocs del mercat en configuracions màximes sense cap mena de problema, inclós ARMAII, BF4, etc...

Per exemple:
http://www.pccomponentes.com/memorias_ddr2/04_gb/

La veritat és que el salt tecnològic dels darrers anys en pc sobretaula no ha estat tant important com en altres èpoques, en part pq no ha aparegut res que aportés cap canvi i apart que les consoles han dirigit la producció de videojocs i la majoria de pc's actuals reuneixen les característiques de qualsevol consola de sobra. Obviament que hi ha hagut canvis, però no crec que, si no tens problemes greus, valgui la pena ara mateix una forta inversió.
 

Frodo

Ja en porto tres-cents
28 Febrer 2014
326
0
16
Sant Fruitós de Bages
#7
Doncs, penso jo que el dual core i la ram a 400 són els dos factors que penso que més et limiten.
Canviar micro amb el presupost que poses, si agafes una placa mitjanament bona i una ram com Déu mana, més el micro, segurament passaras els 600 de llarg.
Atenint-te a un presupost més ajustat, jo provaria canviar la ram amb 120-130€ d'inversió que és assumible. Aquí ja depen de si pretens estirar la màquina que tens tot el que pugis o si vols fer un canvi en breu.

Si he de dir que faria jo: Llegeix el post del Víper. Poques vegades jo m'he canviat components d'un PC si no ha estat per avaria o per pijada (la hd 7700 per la gtx 680). Si veig que no m'arriba, un de nou i a pendre vent.
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#8
Ok, moltes gracies Frodo..ho tindre en compte, la veritat es que tot just començo a plantejar-me la possibilitat de fer alguna cosa, i per aixo demano consell aqui, perque vaig més perdut que un pop a un ascensor...

Creus que canviant la ram notaria molta deiferencia? a veure.....se que massa no pot ser....i que el coll d´ampolla el tinc al micro....pero que podrien ser? 5-10 fps...o m´estic passant?
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#9
Et deixo el meu equip com a referencia.

MB: Asus P8H67
CPU: Intel i7-2600 3,4 Ghz
Graphic: Nvidia GTX 560 Ti 1GB
RAM: 16GB DDR3-1333 669Mhz G.Skill

Amb això moc l'ArmA 3 entre 15 i 60 FPS, depenent el mapa i la carrega de missió. El dia que tu anaves a 9-12FPS jo anava a 15FPS.
 

Frodo

Ja en porto tres-cents
28 Febrer 2014
326
0
16
Sant Fruitós de Bages
#11
Em sembla bé, però:

Posats a fer un equip nou, més RAM, 8 avui dia es just. Com diria Groucho Marx: "¡¡¡Más madera!!!!"
Des del meu punt de vista la 660 que tens és una bona gràfica. Tinc un amic que la té i les diferències amb la meva 680sc són mínimes, per no dir imperceptibles. No veig que comprar-te una 770 sigui clau per treure un bon rendiment.
I el més important: Tinc una superclockc i mai més em compro res que de fàbrica vingui amb overclock. Problemes amb drivers, més temperatura, problemes amb possibles SLI, diferència nula de rendiment i fa 1 any o així a les 680OC i SC els van deixar de donar garantia (EVGA en el meu cas). Això sense contar que amb un MSI afterburner l'OC te'l fas tu gratis.
 
#13
Jo et donaré la meva humil opinió, no tant sobre el equip concret que vols comprar sinó on deixar la pasta avui.

És cert que 8Gb de RAM és queda un pel just, sobretot amb mires en el futur, però és que per quatre duros de aquí sis mesos pots fer l'ampliació. Per tant per la memòria no em preocuparia gaire, ja la compraràs quan la necessitis.

En canvi la inversió que facis en placa base, cpu i gràfica la faràs avui, de aquí un temps és possible que les canviïs, però no son "ampliables" per tant tornarà a ser una inversió cara (a menys que facis un cross-fire entre dues gràfiques, i no sé com de bé surt). Per tant aquí val la pena deixar-se els calerons ja que trigaràs en tornar a comprar aquests components, i amb sort et duraran la major part de la vida útil d'aquest pc.

Finalment, una cosa on també hi notaràs gran millora de rendiment és en un disc dur d'estat sòlid (SSD). Aquests encareixen força el preu, però es fan notar. De fet també el pots comprar més endavant, però recorda que hauràs de re-instal·lar-ho tot (quin pal!).